0

هواوی بر تحریم‌ها فائق آمد؛ سری میت 60 به پردازنده 5G مجهز هستند!

هواوی بر تحریم‌ها فائق آمد؛ سری میت 60 به پردازنده 5G مجهز هستند!
بازدید 61

[ad_1]

ظاهراً تحریم‌ها برای هواوی معنایی ندارد و این غول چینی توانست تکنولوژی 5G را در سری میت 60 که دو روز پیش معرفی شد، جای دهد.

هواوی دو روز پیش در سکوت کامل خبری از سری پرچمدارهای جدید خود به‌نام سری میت 60 رونمایی کرد ولی تمامی مشخصات آن را بروز نداد. حال متوجه شده‌ایم که این گوشی‌ها به پردازنده‌های 5G مجهز هستند؛ آن هم درحالی‌که آمریکا این شرکت بزرگ را از داشتن تکنولوژی 5G محروم کرده بود. آنطور که مشخص است، هواوی از یک پردازنده جدید با همکاری شرکت چینی SMIC برای گوشی‌های بالارده خود استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: هواوی میت 60 (Huawei Mate 60)‌ با ارتباط ماهواره‌ای دوطرفه معرفی شد [+قیمت و مشخصات]

سری میت 60 با پردازنده 5G معرفی شدند

هواوی در دو روز اخیر گوشی‌های میت ۶۰ پرو و میت ۶۰ را بدون برگزاری کنفرانس مطبوعاتی رونمایی کرد، آن‌هم در‌حالی‌که بخشی از مشخصات این دو گوشی هنوز رسماً اعلام نشده است. بزرگ‌ترین ابهام درباره‌ خانواده‌ میت ۶۰، پردازنده به‌کاررفته در این گوشی‌ها است.

هواوی در صفحه‌ میت ۶۰ و میت ۶۰ پرو در وب‌سایت رسمی‌اش می‌گوید که این دو گوشی «تجربه‌ ارتباطی بهتر» و «اتصال پایدارتر شبکه» را ارائه می‌دهند. برخی از رسانه‌ها ازجمله گیزموچاینا می‌گویند که میت ۶۰ و میت ۶۰ پرو به پردازنده‌ Kirin 9000S مجهزند و از شبکه‌ 5G و تماس ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کنند.

هواوی بر تحریم‌ها فائق آمد؛ سری میت 60 به پردازنده 5G مجهز هستند!

پردازنده‌های سری کرین را آخرین‌بار در سال ۲۰۲۰ دیدیم؛ یعنی زمانی‌که هواوی گوشی میت ۴۰ را به‌عنوان پرچم‌دار جدیدش رونمایی کرد. گیزموچاینا می‌گوید که با وجود پشتیبانی میت ۶۰ از شبکه‌ 5G، مشخص نیست که هواوی مودم 5G این گوشی را به‌صورت اختصاصی تولید کرده است یا نه. هواوی به درخواست رسانه‌ها برای شفاف‌سازی پاسخ نداده است.

اگر میت ۶۰ واقعاً به تراشه‌ 5G اختصاصی مجهز باشد، دستاورد بزرگی برای هواوی رقم خورده است. ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ هواوی را تحریم کرد تا شرکت‌های آمریکایی بدون کسب مجوز نتوانند نرم‌افزار و قطعات سخت‌افزاری به هواوی بفروشند.

اکثر این درخواست‌ها را دولت آمریکا رد می‌کند. ایالات متحده در دور دوم تحریم‌ها گفت:

شرکت‌های غیرآمریکایی که از فناوری آمریکایی برای ساخت تراشه استفاده می‌کنند، نیز اجازه‌ ندارند با هواوی همکاری کنند.

پس از خالی‌شدن انبارهای هواوی، این شرکت استفاده از پردازنده‌ اختصاصی را تا حد زیادی متوقف کرد؛ اما زمان زیادی نگذشته بود که افشاگران گفتند هواوی روی تراشه‌ 5G اختصاصی کار می‌کند. ماه گذشته، منابع آگاه گفتند که هواوی قبل از پایان سال ۲۰۲۳ تولید تراشه‌ 5G را از سر می‌گیرد.

احتمالاً تراشه‌ جدید هواوی را شرکت چینی SMIC و با اتکا بر لیتوگرافی هفت‌نانومتری می‌سازد. برندهای آمریکایی به‌لطف TSMC به پردازنده‌های چهار‌نانومتری و سه‌نانومتری دسترسی دارند.

میت ۶۰ و میت ۶۰ پرو با قیمت گران‌تری از نسل قبل روانه‌ بازار می‌شوند. ناگفته نماند که قیمت گوشی هواوی میت ۶۰ از ۸۲۴ دلار شروع می‌شود و قیمت موبایل میت ۶۰ پرو در کانفیگ ۵۱۲ گیگابایتی ۹۶۰ دلار است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مجهز شدن سری میت 60 به پردازنده 5G چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید