0

هند به دنبال تقویت لجستیک دریایی

هند به دنبال تقویت لجستیک دریایی
بازدید 102


وزیر امور خارجه‌ی هند، سونووال گفت که وزارت او طرحی به نام چشم انداز دریایی هند 2030 (MIV 2030) آماده کرده که تضمینی برای رشد بخش لجستیک دریایی هند در دهه‌ی آینده و در سطح جهانی است.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از livemint، وزیر امور خارجه‌ی هند در سخنرانی در اجلاس CII در سال 2021 گفت که هند یکی از بزرگترین بخش‌های لجستیک جهان را دارد که در حال رشد است. در این راستا این وزرات خانه طرحی به نام MIV 203 را عرضه  کرده است.

طرح MIV 2030

وی گفت که MIV 2030 ابتکاراتی مانند توسعه‌ی بنادر در سطح جهانی، هاب های حمل و نقل و نوسازی زیرساخت بنادر را در دستور کار خود دارد.

این ابتکارات به کاهش هزینه‌های عملیاتی بنادر، کاهش زمان تردد کشتی‌ها، افزایش کارایی و توان عملیاتی، ارائه توانایی حمل کشتی‌های بزرگتر و توسعه استراتژیک بندر هند در منطقه جنوب آسیا کمک خواهد کرد.

وزیر افزود که MIV 2030 سرمایه گذاری کلی 3 تا 3.5 میلیون کرور را در بخش بنادر، کشتیرانی و آبراه‌های داخلی پیش بینی می‌کند. این سرمایه گذاری درآمد بالقوه‌ای زیادی را به وجود آورده و برای افراد بیشتری شغل ایجاد می‌کند.

این کشور با خط ساحلی 7500 کیلومتر و آبراه‌های داخلی قابل کشتیرانی، شانس خوبی برای بهره برداری از حمل و نقل مبتنی بر آب و سازگار با محیط زیست دارد.

نوآوری‌های نظارتی و اداری مانند فرآیند EXIM Sanchit بدون کاغذ الکترونیکی و پیاده‌سازی یک سیستم الکترونیکی دریافت عوارض FASTag، به کارایی بخش لجستیک کمک بیشتری خواهد کرد.

علاوه بر این وی اعلام کرد که اولویت‌های هند استفاده از انرژی پاک و تجدیدپذیر و تقویت زیرساخت‌های مرتبط برای تجارت و گردشگری است.

این اهداف در بخش دریایی شامل راه اندازی بنادر هوشمند، ایجاد صندوق توسعه دریایی با سرمایه‌ی 3.36 میلیارد دلار و ایجاد یک مرجع نظارتی است. یکی دیگر از اهداف این وزرات خانه افزایش ظرفیت کشتی سازی و همچنین زیرساخت‌های تعمیر کشتی است.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید