0

همکاری کره جنوبی با اتحادیه اروپا علیه ماشین‌های برقی آمریکایی

همکاری کره جنوبی با اتحادیه اروپا علیه ماشین‌های برقی آمریکایی
بازدید 130

[ad_1]

کره جنوبی برای پیوستن به اتحادیه اروپا و مبارزه با ماشین‌های برقی آمریکایی ، اقداماتی را انجام داده و درصدد جلوگیری از ضرر‌های احتمالی در آینده است.

چند روز پیش، وزارت صنعت کره جنوبی بیانیه‌ای صادر کرد که به دنبال پاسخی مشترک با اتحادیه اروپا در مورد “قانون کاهش تورم” ایالات متحده است. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، هفته گذشته لایحه‌ای را برای افزایش یارانه‌های مالیاتی برای خرید خودروهای برقی امضا کرد.

آبان تتر

با این حال، لایحه جدید فقط از خودروهای الکتریکی مونتاژ شده در آمریکای شمالی پشتیبانی می‌کند. همچنین از خودروهای الکتریکی با باتری‌های ساخت ایالات متحده و مواد باتری از آمریکای شمالی پشتیبانی می‌کند. این بدان معناست که بسیاری از برندهای کره جنوبی، اروپایی و چینی از این لایحه جدید سودی نخواهند برد.

بیشتر بخوانید:‌ خودروهای برقی تا سال 2030 نیمی از بازار خودرو را تصاحب می‌کنند

همکاری کره جنوبی با اتحادیه اروپا علیه ماشین‌های برقی آمریکایی

برای کره جنوبی، توافق با چین یک گزینه نیست، زیرا این امر آمریکا می‌تواند با واکنش شدید آمریکا همراه شود. با این حال، کره می‌تواند با اتحادیه اروپا که دقیقا مانند کره از لایحه متضرر می‌شود رو بیاورد. خودروسازان کره جنوبی مانند هیوندای موتور و کیا موتورز نگران هستند که پس از فعال شدن این قانون، سهم بازار خود را در مهمترین بازار خودروی جهان از دست بدهند.

همکاری کره جنوبی با اتحادیه اروپا علیه ماشین‌های برقی آمریکایی
ماشین‌های برقی آمریکایی

این به این دلیل است که اکثر خودروهای الکتریکی، در کارخانه‌های چینی تولید شده و سپس به خارج از کشور ارسال می‌شوند. سازندگان باتری چینی نیز به شدت به مواد اولیه کلیدی عرضه شده در محل متکی هستند. برخی از صادرکنندگان اروپایی، از جمله آلمان و سوئد نیز نگرانی‌های مشابهی نیز دارند.

وزارت صنعت کره جنوبی روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که رایزنی‌های فعالی با اتحادیه اروپا و سایر کشورهایی که در همین موقعیت هستند در آینده نزدیک برای بررسی پاسخ‌های مشترک انجام خواهد داد. انجمن خودروسازان کره (KAMA) نیز با انجمن خودروسازان اروپا (ACEA) همکاری می‌کند. به گفته منابع صنعتی، دو طرف در ماه سپتامبر بیانیه مشترکی صادر خواهند کرد.

لی چانگ یانگ، وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی در جلسه پارلمان روز سه‌شنبه گفت که دولت بررسی خواهد کرد که آیا شکایتی را در سازمان تجارت جهانی (WTO) در مورد لایحه ادعایی نقض قوانین WTO و توافقنامه تجارت آزاد دوجانبه بین سازمان تجارت جهانی (WTO) طرح کند یا خیر.

با این حال، او همچنین گفت که این درخواست “آخرین راه حل” خواهد بود، که با گفتگوهای رو در رو با واشنگتن آغاز می‌شود. گزارش ها حاکی از آن است که مقامات ارشد سئول هفته آینده برای مذاکره با مقامات آمریکایی به ایالات متحده خواهند رفت. علاوه بر این، دولت سئول نیز به طور فعال در حال بحث در مورد لایحه جدید تراشه خود با واشنگتن است.

کره جنوبی در ساخت خودروهای الکتریکی بسیار پیشرفت کرده است. صادرات خودروهای الکتریکی جدید کره جنوبی در ماه جولای به نقطه عطف جدیدی رسید و به 54164 دستگاه خودروی جدید رسید.

برای اولین بار، محموله خودروهای الکتریکی جدید از 50000 دستگاه فراتر رفت که نسبت به سال گذشته نزدیک به 60 درصد افزایش داشت. همچنین این اولین بار است که صادرات خودروهای الکتریکی جدید کره جنوبی از مرز 50000 دستگاه در یک ماه گذشته است.

همچنین انجمن خودروسازان کره آخرین آمار را اعلام کرد. از ژانویه تا ژوئیه سال جاری، تولیدکنندگان OEM کشور 305909 دستگاه خودروی الکتریکی صادر کردند که نسبت به سال گذشته 41.1 درصد افزایش داشته است.

صادرات خودرو چین در ماه ژوئیه نیز با 67 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 290000 دستگاه رسید. با افزایش صادرات خودرو در سال جاری، چین در مسیر پیشی گرفتن از کره جنوبی به عنوان چهارمین صادرکننده بزرگ خودرو در جهان است. علاوه بر این، داده‌های منتشر شده توسط وزارت علوم و فناوری اطلاعات کره نشان می‌دهد که شرکت ICT کره جنوبی 19.34 میلیارد دلار در ماه جولای صادر کرده است که اندکی نسبت به 19.48 میلیارد دلار در مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

محصولات نیمه‌هادی کره جنوبی نیز در ماه جولای به ارزش 11.4 میلیارد دلار برآورد شده و صادر شد که 3.1 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت و 58.8 درصد از ارزش صادرات محصولات فناوری اطلاعات و ارتباطات را به خود اختصاص داد.

همچنین، صادرات پانل 2 میلیارد دلار بود که 4.7 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت. صادرات گوشی‌های هوشمند 680 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 29.2 درصد کاهش را تجربه کرده است و البته صادرات محصولات مرتبط با کامپیوتر 1.2 میلیارد دلار بود که 21.9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل دچار کاهش شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد همکاری کره جنوبی با اتحادیه اروپا علیه ماشین‌های برقی آمریکایی چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار تکنولوژی را از مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

منبع: gizmochina

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید