0

همکاری امارات با چین برای سفر به فضا

همکاری امارات با چین برای سفر به فضا
بازدید 219


شایعات جدید، خبر از همکاری امارات با چین برای انجام ماموریت ماه‌نوردی می‌دهد. به نظر می‌رسد که امارات متحده عربی برای برنامه فضایی خود همکار جدیدی یافته است.

برنامه فضایی نوپای امارات متحده عربی (امارات) متحد جدیدی برای سفر به ماه پیدا کرده است و با چین برای فرود یک ماه‌نورد بر سطح ماه همکاری می‌کند. شراکت تازه شکل گرفته، اولین توافق بخش فضایی بین دو کشور بوده و به نظر می‌رسد که جاه‌‌طلبی‌های مربوط به ماه آن‌ها را در دنیا برجسته می‌کند.

آرون گروپس

بیشتر بخوانید: مرکز یوفوها در وزارت دفاع آمریکا آغاز به کار کرد

همکاری امارات با چین برای سفر به فضا

مرکز فضایی محمد بن راشد (MBRSC) روز جمعه توافقنامه‌ای را با آژانس فضایی ملی چین امضا کرد که راه را برای همکاری بین دو کشور در ماموریت جدید سفر به ماه هموار می‌کند. این توافقنامه تصریح می‌کند که همکاری امارات با چین برای فرود کاوشگر خود در ماه، به عنوان بخشی از ماموریت‌های آتی فضایی این کشور خواهد بود.

چین به واسطه برنامه‌های اکتشاف ماه خود تجربه فرود روی ماه را دارد. پیش از این کاوش‌گر چینی به نام Chang’e-3 در سال 2013 روی ماه فرود آمد و جانشین آن نیز به نام Chang’e-4 در سال 2019 در بخش دیگر ماه به سطح آن نشست. Chang’e-5 نه تنها بر روی ماه فرود آمد، بلکه نمونه‌هایی از سطح ماه را نیز در دسامبر 2020 (آذر 1399) به زمین آورد.

در مقابل، امارات متحده عربی در زمینه دانش فضایی در ابتدای راه است. این کشور ثروتمند خلیج فارس با پرتاب کاوشگر امید مریخ در ژوئیه 2020 (تیر 1399)، که در فوریه 2021 (بهمن 1399) به مدار سیاره سرخ رسید، رسما ورود خود را به این حوزه اعلام کرد.

رفتن به مریخ یک قمار بزرگ بود. امارات قبلاً ماهواره هایی را به مدار پایین زمین فرستاده بود، اما این کشور عربی هرگز مأموریتی در این مقیاس انجام نداده بود. با این حال، به نظر می‌رسد رهبران امارات مصمم به ورود در رقابت فضایی، که تحت سلطه ایالات متحده، اروپا، چین و روسیه است، هستند، زیرا آن‌ها برای تنوع بخشیدن به اقتصاد نفتی کشور خود تلاش می‌کنند.

امارات متحده عربی اکنون روی برنامه فرود بر ماه کار می‌کند و قصد دارد ماموریت فضایی خود را با موشک فالکون 9 اسپیس ایکس در ماه نوامبر (آبان ماه) انجام دهد. هدف از این ماموریت فرود آوردن یک ماه‌نورد به نام رشید در مکانی به نام Lacus Somniorum است که به زبان انگلیسی تحت عنوان Lake of Dreams نامیده می‌شود. یک کاوشگر ژاپنی، به نام Hakuto-R Mission 1، نیز ماه‌نوردی را به سطح ماه خواهد برد. جزئیات توافق اخیر با چین فاش نشده است، بنابراین هنوز مشخص نیست که نقش این کشور در فرود رشید در قسمتی از ماه چیست.

همکاری امارات با چین

امارات و چین هر دو امیدوارند اتباع خود را بر روی ماه فرود آورند. امارات متحده عربی یکی از اولین کشورهایی بود که توافقنامه آرتمیس را امضا کرد، این توافقنامه مجموعه‌ای از توافقات دوجانبه بین ایالات متحده و شرکای بین المللی آن در برنامه آرتمیس ناسا است. برنامه آرتمیس می‌خواهد فضانوردان را زودتر از سال 2025 بر روی ماه فرود آورد و امکان حضور انسان را در سطح ماه فراهم کند.

ناسا در حال حاضر نسبت به برنامه‌های چین برای رفتن به ماه محتاط است و هر دو کشور در برنامه خود امیدوارند که بر روی قطب جنوبی ماه فرود بیایند تا منابع احتمالی مانند آب یخی محبوس شده در زیر سطح آن را کشف کنند. رقابت فضایی بین چین و ایالات متحده روز به روز در حال داغ‌تر شدن است، ناسا در تلاش برای رسیدن به مهلت خود برای مأموریت آرتمیس 3 است و چین ادعا می‌کند که فضانوردان خود را تا سال 2030 روی ماه فرود خواهد آورد.

با توافق اخیر امارات متحده عربی با چین، سخت است که بدانیم این کشور مستقر در خلیج فارس از نظر رقابت مستمر فضایی به کجا خواهد رسید. امارات دو گزینه دارد یا می‌تواند به شرکای خود در توافقنامه آرتمیس، که شامل کانادا، فرانسه و عربستان سعودی می‌شود، پایبند بماند یا می‌تواند روابط جدید خود را با شریک چینی خود برای فرود یک ماه‌نورد به سطح ماه، تقویت کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره همکاری امارات با چین برای سفر به فضا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmodo

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید