0

هشدار گوگل به کاربران مک ؛ همین حالا مرورگر خود را به روز کنید!

هشدار گوگل به کاربران مک ؛ همین حالا مرورگر خود را به روز کنید!
بازدید 97


کاربران مک همین حالا مرورگر گوگل‌کروم خود را به‌روز کنند. این جمله هشدار گوگل به کاربران مک برای در امان ماندن از آسیب‌پذیری گوگل‌کروم است.

هشدار گوگل به کاربران مک در خصوص آپدیت مرورگر گوگل‌کروم در سراسر جهان صادر شده است. این آپدیت برای رفع آسیب‌پذیری این مرورگر که به تازگی کشف شده، صادر شده است. برای نصب به‌روزرسانی جدید کروم می‌توانید در این مرورگر به مسیر Preferences > About Chrome > Check for Update مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: هشدار گوگل: همین حالا کروم را آپدیت کنید تا از این بدافزار در امان باشید!

هشدار گوگل به کاربران مک

اپل چند روز قبل iOS 16.1 را برای رفع برخی مشکلات امنیتی منتشر کرد و اکنون گوگل نیز به‌روزرسانی امنیتی جدیدی برای نسخه‌ی کروم مک ارائه داده است. هشدار گوگل به کاربران مک برای الزام آپدیت این مرورگر منتشر شده است.

گوگل پیام‌هایی درمورد یک نقص امنیتی با شناسه‌ی CVE-2022-3723 روی نسخه‌ی مک کروم دریافت کرده است، اما طبق روال کاری خود، اطلاعات زیادی از این نقص امنیتی نشر نداده است.

هشدار گوگل به کاربران مک

غول تکنولوژی جهان فقط این نکته را بروز داد که این مشکل از نوع Type Confusion بوده و Jan Vojtěšek Milánek، و Przemek Gmerek در تاریخ ۲۵ اکتبر آن را گزارش کرده‌اند. این نقص امنیتی در واقع هفتمین آسیب‌پذیری روزصفر محسوب می‌شود که گوگل درسال جاری آن را برطرف کرده است.

این شرکت هنوز اطلاعات زیادی درباره ماهیت این باگ منتشر نکرده است. فقط می‌دانیم که این آسیب‌پذیری باید ربطی به «اعتبارسنجی ناکافی داده‌ها» در کتابخانه Mojo داشته باشد. این کتابخانه توسط مرورگر کرومیوم استفاده می‌شود که کروم هم بر اساس آن ساخته شده است.

طبق گفته MacWorld، آسیب‌پذیری‌های Type Confusion زمانی رخ می‌دهند که برنامه، نوع یک شیء یا متغییر را تغییر داده و سپس با استفاده از یک نوع متفاوت و سازگار، به آن دسترسی پیدا می‌کند و درنتیجه قادر خواهد بود به حافظه‌ی خارج‌ از محدوده نیز دسترسی داشته باشد. این فرایند به مهاجم اجازه می‌دهد اطلاعات حساس برنامه‌های دیگر را مشاهده یا کد موردنظر خود را اجرا کند.

هشدار گوگل به کاربران مک زمانی منتشر می‌شود که گوگل چند روز پیش نسخه 105 کروم را منتشر کرد. آپدیت نسخه 105 به خودی خود 24 مشکل امنیتی را برطرف می‌کرد ولی ظاهرا این آسیب‌پذیری را از قلم انداخته بود. این ششمین آسیب‌پذیری روز صفر کروم تا این جای سال جاری میلادی است. آخرین بار در اواسط ماه اوت اعلام شد که یک آسیب‌پذیری در این برنامه دارد به شکل جدی مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

شماره به‌روزرسانی مروگر کروم برای کاربران مک ۱۰۷٫۰٫۵۳۰۴٫۸۷ است. برای نصب این به‌روزرسانی در مرورگر کروم مسیر زیر را دنبال کنید:

Preferences > About Chrome > Check for Update و درمرحله‌ی بعد با کلیک روی Relaunch، نسخه‌ی جدید نصب خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره هشدار گوگل به کاربران مک چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید