0

هشدار کیا در خصوص خطر آتش سوزی کیا اسپورتیج ؛ مالکان ایرانی مراقب باشند!

هشدار کیا در خصوص خطر آتش سوزی کیا اسپورتیج ؛ مالکان ایرانی مراقب باشند!
بازدید 128


شرکت کیا از خطر آتش سوزی کیا اسپورتیج خبر داد و گفت مالکان ایرانی مراقب باشند. البته احتمال آتش سوزی در این خودروها، فقط یک درصد است.

شرکت کیا به خاطر احتمال وجود آتش‌سوزی در تعدادی از تولیدات خود، اطلاعیه‌ای صادر کرده است که طی این اطلاعیه، احتمال آتش‌سوزی به‌ظاهر ریشه در عایق‌بندی ماژول الکترونیکی کنترل کننده هیدرولیک (HECU) دارد و شامل 71704 دستگاه کیا به مدل‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ است. مدل‌های نام برده به تعداد زیادی در ایران وجود دارند و احتمال دارد این اطلاعیه شامل حال آن‌ها نیز باشد. در نتیجه بهتر است مالکین به دقت این قطعه در خودروها را بررسی کنند.

بیشتر بخوانید: واردات کیا سراتو 2022 به ایران توسط سایپا [+ مشخصات فنی و قیمت کیا سراتو 2022 جدید]

خطر آتش سوزی کیا اسپورتیج

طبق پیش‌بینی کیا، احتمال خطر آتش سوزی کیا اسپورتیج فقط یک درصد است، با این حال این شرکت کره‌ای گفته است که تا زمانی که این مشکل حل نشده، خودروهای خود را در بیرون از پارکینگ و فضای آزاد پارک کنید تا اتفاق ناگواری پیش نیاید.

خطر آتش سوزی کیا اسپورتیج

نکته جالب توجه این است که این اطلاعیه برای بار دوم از طرف کیا صادر شده است. طبق اطلاعیه قبلی، درسال ۲۰۱۶، این اطلاعیه شامل مدل‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ بود که در آن موقع علت این اطلاعیه، نشت آب و احتمال ایجاد اتصال کوتاه از یک مجاری بود. توجه داشته باشید که این عیب در موارد حاد باعث آتش‌سوزی می‌شود.

با توجه به داده‌های موجود، طبق اطلاعیه سال ۲۰۱۶، حدود ۱۵ دستگاه کیا اسپورتیج دچار ذوب شدگی و صدماتی در اثر حرارت بالا شده‌اند. در ادامه ۸ دستگاه دیگر نیز دچار حریق شده‌اند که خوشبختانه آسیبی به کسی وارد نشده‌ است.

طبق گفته مهندسان کیا، وجود این نقص در اواسط آگوست امسال در اسپورتیج مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹، با بررسی دقیق خودروی یکی از مشتریان تشخیص داده شد که این نقص در عایق HECU وجود داشت.

۱۵ گزارش دیگر تا تاریخ ۲ سپتامبر، اعلام شده‌ بود که نشان‌دهنده نقص در ماژول الکترونیکی کنترل کننده هیدرولیک چند دستگاه اسپورتیج قدیمی بود. در پی اعلام این گزارش‌ها، کره‌ای‌ها تصمیم گرفتند در جهت رفع این مشکل و کشف علت اصلی، تحقیقاتی را آغاز کنند که این تحقیقات از سوی شرکت کیا هم‌چنان ادامه دارد.

با توجه به موارد بالا و با در نظر گرفتن این مهم که این مدل از اسپورتیج در کشور ایران نیز وجود دارد، هنوز مشخص نشده است که مالکان قرار است خدمات لازم را به چه صورت دریافت کنند. نکته مهم این که آتش‌سوزی این مدل‌ها در ایران نیز اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد خطر آتش سوزی کیا اسپورتیج چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید