0

هشدار مهم سم آلتمن: هوش مصنوعی جای مشاغل زیادی را می‌گیرد!

هشدار مهم سم آلتمن: هوش مصنوعی جای مشاغل زیادی را می‌گیرد!
بازدید 15


سم آلتمن مدیرعامل باهوش OpenAI یک هشدار جهانی صادر کرد. وی اظهار کرد که در آینده هوش مصنوعی جای مشاغل بسیاری را در جهان خواهد گرفت.

هوش مصنوعی جای مشاغل زیادی را خواهد گرفت. این جمله را سم آلتمن، مدیرعامل شرکت هوش مصنوعی مشهور OpenAI نقل کرده که البته پیش‌تر نیز این امکان توسط فعالان دیگری حوزه فناوری مطرح شده است. ولی شنیدن این هشدار از زبان این کارآفرین، می‌تواند معنای دیگری داشته باشد. وی و شرکتش تب و تاب تکنولوژی هوش مصنوعی امروزی را به‌وجود آوردند و حالا خود نیز بیش از دیگران نگران رشد این تکنولوژی هستند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


 به گفته مدیرعامل OpenAI، هوش مصنوعی جای مشاغل زیادی را می‌گیرد!

سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI که از پیشروان هوش مصنوعی در جهان محسوب می‌شود، هشدار داده است که پیشرفت‌های این حوزه می‌تواند به از دست رفتن شغل بسیاری از مردم منجر شود.

از نظر آلتمن، از دست دادن شغل‌ها، آسیب اجتناب‌ناپذیر روی کار آمدن فناوری‌های انقلابی است. بنیان‌گذار OpenAI در کنفرانس وال‌استریت ژورنال اعلام کرد هر ۱۰۰ تا ۱۵۰ سال، نیمی از مشاغل مردم به‌تدریج از بین می‌رود. او می‌گوید:

من اصلاً از این نمی‌ترسم که هوش مصنوعی جای مشاغل را بگیرد و درواقع فکر می‌کنم چنین اتفاقی خوب است. از نظر من این موضوع باعث می‌شود مشاغل جدید و بهتری پیدا کنیم.

هشدار مهم سم آلتمن: هوش مصنوعی جای مشاغل زیادی را می‌گیرد!

گفتن این موضوع به مردم که پیشرفت فناوری، شغل آنها را خواهد گرفت اصلاً آسان نیست. از طرفی اعتراف آلتمن به استفاده از هوش مصنوعی به‌جای بسیاری از مشاغل انسانی جالب به‌نظر می‌رسد زیرا او چنین اتفاقی را بد نمی‌داند.

بااین‌حال آلتمن در بخشی از صحبت‌هایش اعلام کرد باید واقعاً کاری درمورد استفاده از هوش مصنوعی به‌جای نیروی‌ کار انسانی انجام دهیم. خالق ChatGPT می‌گوید:

ارائه‌ درآمد پایه‌ جهانی به مردم، کافی نیست و آنها باید عاملیت و توانایی نفوذ داشته باشند. ما باید در کنار یکدیگر، آینده‌ خود را بسازیم.

شاید منظور آلتمن از در کنار یکدیگر بودن این است که میلیاردها نفر را به استفاده از ChatGPT ترغیب کند.

آلتمن نشان داده که نظراتش درمورد هوش مصنوعی، متناقض هستند. او گاهی از فناوری که خودش توسعه داده می‌ترسد و ازطرف دیگر اطمینان دارد در نهایت افراد فقیر باید بتوانند به‌جای پزشک واقعی به مشاور پزشکی مبتنی‌بر هوش مصنوعی مراجعه کنند. البته نظر او درمورد موضوع از دست رفتن مشاغل به‌واسطه‌ هوش مصنوعی، هیچ تغییری نکرده است و به چنین اتفاقی باور دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره هشدار سم آلتمن از پیشرفت هوش مصنوعی و جایگزینی آن با مشاغل گوناگون چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید