0

نماینده مجلس: پیامرسان‌های داخلی ایمن‌تر از رقبای خارجی خود هستند!

نماینده مجلس: پیامرسان‌های داخلی ایمن‌تر از رقبای خارجی خود هستند!
بازدید 162


عضو کارگروه فیلترینگ مجلس عقیده دارد که پیامرسان‌های داخلی امن‌تر از رقبای خارجی خود بوده و شورای عالی فضای مجازی سیاست‌گذار رفع فیلترینگ است.

«مهدی باقری»، به عنوان عضو ناظر کارگروه تعیین محتوای مجرمانه رایانه‌ای و عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی به مردم اطمینان می‌دهد که پیامرسان‌های داخلی فضای امن‌تر و قوی‌تری نسبت به پلتفرم‌های خارجی دارند. طبق اعلام او به منظور رفع فیلتر پلتفرم‌ها، وظیفه سیاست‌گذاری برعهده مجلس نبوده، بلکه شورای عالی فضای مجازی این وظیفه را اجرایی می‌کند.

این عضو ناظر کارگروه تعیین محتوای مجرمانه رایانه‌ای در گفت‌وگویی با جماران اشاره کرد که از نظر فنی، مجموعه‌ای که در رفع فیلتر سیاست‌گذاری خواهد کرد، شورای عالی فضای مجازی بوده و مجلس در این زمینه وظیفه‌ای ندارد.

باقری در ادامه اظهارات خود به یکی از مطالبات مهم نمایندگان مجلس مبنی بر فضای امن پیام‌رسان‌های داخلی اشاره و اعلام کرد که درحال پیگیری این امر مهم در این کارگروه است:

«اینکه مردم ما را قبول دارند یا نه، بحثش جداست، اما یقین بدانند پیام‌رسان‌های داخلی امن و از سکوهای خارجی قوی‌تر هستند».

همچنین طبق ادعای او در حال حاضر شاهد بهبود وضعیت کسب‌و‌کارهای اینترنتی نسبت به پیش از شروع ناآرامی‌ها هستیم: «مجموع میزان تراکنش خرید‌و‌فروش اینترنتی نسبت به قبل بیشتر است، در ایام اغتشاشات با افت روبه‌رو بودیم؛ زیرا مردم در فضایی قرار گرفتند که همه چیز متوقف شد، اما به‌مرور‌زمان فعالیت‌ها در فضای مجازی بیشتر شد و اگر سکوهای داخلی تقویت شوند، این روند روبه‌رشد است».

با توجه به تاکید باقری بر لزوم ارائه خدمات با‌کیفیت، به نظر عقیده او مبنی بر آن بوده که چنانچه روند فعلی تداوم داشته و باعث رضایت مردم شود، در آینده پیامرسان‌های داخلی هم با ریزش کاربر روبرو نخواهند بود. وی در این رابطه افزود: «البته با فضاسازی‌های رسانه‌ای نمی‌توان نارضایتی را ایجاد کرد و اگر این پیام‌رسان‌ها خوب باشند، مردم می‌مانند و استفاده می‌کنند».

بیشتر بخوانید: افزایش مصرف ترافیک داخلی ؛ شبکه ارتباطی با کمترین مشکلی فعال است!

کیفیت و امنیت پیامرسان‌های داخلی

به نظر و باور این عضو کمیسیون قضایی مجلس دغدغه و شکایت‌های مردم بیشتر از حیث کیفیت خدمات پیام‌رسان‌های داخلی است. او در این مورد گفت: «وقتی خارجی‌ها را با داخلی‌ها مقایسه می‌کنیم، وجود مشکلات و علاقه‌مندی به غیر پیام‌رسان‌های داخلی کاملاً طبیعی است. اما حال که دولت از فضای داخلی حمایت کرده و کیفیت را ارتقا داده است، مردم از برنامه‌های خارجی به داخلی مهاجرت کرده‌اند و از آن‌ها استفاده می‌کنند».

پیامرسان‌های داخلی

باقری ضمن اشاره به عدم سنخیت محدودیت‌های قبلی با مسائلی که در حال حاضر شنیده می‌شود، بیان کرد:

«اگر نظرات کارشناسی و دقیق به رسانه‌ها منتقل شود و با داده‌های وزارت ارتباطات تطبیق دهیم آن وقت بهتر می‌شود تصمیم گرفت. من در جریانم که بعضی سکوهای خارجی محدودیت دارد یا مسدود هستند، اما با پیگیری‌هایی که دولت انجام داده است در راستای آن تلاش می‌کند تا مردم از اینترنت بهره‌مندی بیشتری داشته باشند».

این نماینده مجلس در پایان اظهارات خود، بحث فضاسازی رسانه‌ای در مورد محدودیت‌های اینترنت نیز تاکید کرد. لذا با توجه به سخنان وی به نظر بیشتر اتکا بر روی گزارش‌های وزارت ارتباطات بوده تا گلایه‌های مردم در شبکه‌های اجتماعی. او در این مورد بیان کرد:

«امروز یکی از انتظارات مردم اینترنت است. ما این حق را می‌دانیم و خیلی جدی پیگیر هستیم. وقتی طبق آمار و ارقام نهادهای فنی کشور مثل وزارت ارتباطات به ما گزارش می‌دهند، این گزارش با آمار افراد غیرفنی و غیرکارشناس بسیار متفاوت است. شاید کسی در حوزه خودش محدودیت دارد و این را تلقی می‌کند که در همه جا وجود دارد. ما محدودیت را انکار نمی‌کنیم. این افراد با در دست داشتن رسانه محدودیت را القا می‌کنند، اما ما این روایت‌ها را نتوانسته‌ایم تطبیق دهیم دقیق است یا خیر. البته قبل از اغتشاشات دستور جلسه ما در کارگروه مصادیق محتوای جرم‌های یارانه‌ای رفع محدودیت‌ها بوده است».

بیشتر بخوانید:

 

نظر شما درباره امنیت بیشتر پیامرسان‌های داخلی نسبت به رقبای خارجی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید