0

نماینده مجلس: هر محدودیتی بد نیست ؛ هرچیزی را به طرح صیانت گره نزنید

نماینده مجلس: هر محدودیتی بد نیست ؛ هرچیزی را به طرح صیانت گره نزنید
بازدید 40


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و از موافقان طرح صیانت اخیرا در مصاحبه‌ای گفته که هر محدودیتی بد نیست و نباید هر چیزی را به طرح صیانت گره زد!

مجید نصرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس که از جمله موافقان طرح صیانت محسوب می‌شود، در واکنش به ماجرای قفل شدن تنظیمات مرورگرها روی حالت امن گفته که همیشه و هر محدودیتی بد نیست. او گفته اساسا رها بودن فضای مجازی ایده خوبی نیست و قانونمند کردن آن منجر به رشد جامعه، آرامش و امنیت می‌شود.

قیمت روز گوشی های بازار ایران

بیشتر بخوانید: چگونگی غیر فعال کردن حالت safe search گوگل ؛ راهنمای تصویری گام به گام

نماینده مجلس: هر محدودیتی بد نیست!

مجید نصرایی در گفتگویی با انتخاب و با توجه به قرار گرفتن مروگرها و موتورهای جستجو در حالت امن گفته ربط دادن این موضوع به طرح صیانت درست نیست:

«نمی‌دانم چرا یک عده‌ای در کشور زود باورند و حساسیت دارند؛ اما نسبت به این همه اقدامات خوب دیگر، به سادگی از کنارش می‌گذرند، روی طرحی که هنوز تصویب نشده و به نتیجه نرسیده است، حساس هستند و هر اتفاقی که در کشور رخ می‌دهد را به طرح صیانت گره می‌زنند.»

نماینده مجلس: هر محدودیتی بد نیست ؛ هرچیزی را به طرح صیانت گره نزنید

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت که «اگر اینستاگرام خوب است چرا بی‌ هیچ دلیل موجهی تصویر سردار سلیمانی را حذف می‌کند. همیشه که اعمال محدودیت‌ها بد نیست. مثلا اگر یک نفر بگوید خانه باد طوری باشد که هیچ محدودیتی نداشته باشد و ما هر وقت دلمان خواست برویم و بیاییم، بعد یک نفر بگوید چرا محدودیت درست میکنید، در این موقعیت آیا محدودیت منفی است؟ حریم مگر بد است؟ بله حریم باید در جای خود و محدودیت هم در جای خود باشد».

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه با اشاره به اینکه جریانی می‌خواهد جلوی ضعف‌ها و اشکالات در فضای مجازی را بگیرد تا هر محتوایی ارائه نشود، از جوسازی علیه طرح صیانت انتقاد کرده و گفت:

اینکه عزیز شما در فضای مجازی در معرض چه محتوا و آموزشی قرار دارد، برایتان مهم نیست؟ اگر قرار است محتوایی در دسترس قرار گیرد، باید برای کودک و نوجوان سطح‌بندی شود. خود غربی‌ها وقتی در یک فیلم خشونت وجود دارد، محدودیت سنی می‌گذارند، حال چرا ما باید در فضای مجازی این اجازه را به همه گروه‌های سنی بدهیم؟

نصیرایی در پاسخ به این سوال که چرا این حالت safe برای همه اعمال شده است، گفت:

«الان یک اشکال همین است. ما می‌گوییم این نباید به این شکل باشد. اینکه یک نفر بیاید و بدون سند و مدرک با آبروی شما بازی کند یا خدایی نکرده با شما خصومتی داشته باشد و عکس و فیلم خصوصی شما راپخش کند یا بدون دلیل تهمتی زده شود، آیا خوب است؟ شما مگر در این جامعه زندگی نمی‌کنید، این همه شهید داده شد و مردم این همه فشار را دارند تحمل می‌کنند برای این نظام.»

نصیری در ادامه با تمثیل سعی کرد موضوع را ساده‌سازی کند و گفت که حتی جنگل هم قانون دارد. «هیچوقت شیر جای زرافه و زرافه جای شیر نمی‌نشینند! وقتی طبیعت قاعده دارد ما چرا نباید قاعده داشته باشیم. چرا تا گفته می‌شود رها بودن فضای مجازی خوب نیست حساس می‌شوید؟ اصلا قانون چیست؟ برای این است که همه بتوانند بدن هزینه و چالش، زمینه رشد خود و جامعه را فراهم کنند».

او در پایان با تاکید بر اینکه هر چیزی جای خود دارد، گفت که اعتقاد دارد فضای مجازی، حجاب، برخورد با فساد، مشکلات معیشتی و… هر کدام در جای خودشان قرار دارند و نباید گفت که، چون مشکلات معیشتی در جامعه وجود دارد، هر کسی، هر کاری دلش خواست انجام دهد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره صحبت‌های این نماینده مجلس چیست؟ محدودیت‌های اینترنتی برای شما چه تجربه‌ای رقم زده است؟ نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید