0

نماینده مجلس: قالیباف برای اجرای طرح صیانت به رهبری قول داده است!

نماینده مجلس: قالیباف برای اجرای طرح صیانت به رهبری قول داده است!
بازدید 227


ویس کرمی یکی از نمایندگان مخالف طرح صیانت فضای مجازی در خصوص سرنوشت این طرح از قول قالیباف برای اجرای طرح صیانت به رهبری گفته است.

طرح صیانت مدت‌ها است که بلاتکلیف در مجلس مانده چراکه مخالفت‌های گسترده‌ای از سوی شهروندان و بسیاری از نمایندگان مجلس متوجه آن شده است. از آن پس قرار شد تا این طرح در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار بگیرد. پروسه‌ای که روندی بسیار وقت گیر دارد.

مستر بلیط

بیشتر بخوانید: فیلتر شدن توییچ و کندی اینستاگرام ؛‌ اجرای چراغ خاموش طرح صیانت؟

قول اجرای طرح صیانت از سوی قالیباف

حالا پس از مدت‌ها می‌شنویم که محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس به رهبری قول داده است تا هر جه زودتر تکلیف قانونمندی فضای مجازی را روشن کند. ویس کرمی از نمایندگان مخالف این طرح در خصوص از سرگیری بررسی طرح صیانت با عنوان «صیانت از فضای مجازی» گفت:

قول قانونمندی فضای مجازی از سوی قالیباف

«به صورت رسمی چیزی نشنیده‌ام و چیزی هم به ما اعلام نکرده‌اند. غیر از موادی که به شورای عالی فضای مجازی رفته است، کار جدیدی نشده است. اما بحث قانونمندی فضای مجازی را آقای قالیباف در حضور مقام معظم رهبری قول دادند که به زودی تعیین تکلیف کنند.»

ویس کرمی همچنین اظهار داشت که در صحبت‌های شفاهی نیز وعده‌هایی برای تعیین تکلیف قانون فضای مجازی تا آخر خردادماه مطرح شده بود «اما اینکه کار عملی شده باشد را حداقل بنده نشنیده‌ام.»

زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیش از سخنان ویس کرمی به آخرین وضعیت طرح صیانت در مجلس اشاره کرد و تاکید کرده بود که مکررا پیگیر سرنوشت طرح صیانت است و قالیباف نبز قول داده است تا دو هفته آینده طرح صیانت را در دستور کار مجلس قرار دهد.

طرح صیانت و یا به عبارتی قانونمندی فضای مجازی از خواسته‌های به جد رهبر جمهوری اسلامی است. به غیر از رهبر برخی از کارشناسان، رئیس مجلس جمهوری اسلامی ایران و وزیر ارتباطات بر قانونمندی فضای مجازی تاکید می‌کنند و خواستار معلوم شدن وضعیت این طرح در کوتاه‌ترین زمان ممکن در مجلس هستند.

اما از سویی دیگر بسیاری از شهروندان، کارشناسان، نمایندگان مجلس و صاحبین کسب و کارهای مجازی معتقد هستند مفاد طرح صیانت تاثیرات مثبتی را به همراه نخواهد داشت. خصوصا صاحبین کسب و کارهای مجازی معتقدند طرح صیانت در آینده نابودی آنها را رقم خواهد شد.

طرح صیانت حدود سه ماه پیش برای بررسی در صحن علنی مجلس فرستاده شد و از آن زمان تاکنون در سکوت مانده و تکلیف روشنی ندارد اما اعضای کمیسیون مشترک و موافقین این طرح، بارها برای به جریان افتادن دوباره آن تلاش کرده‌اند.

بیشتر بخوانید

دیدگاه شما درباره قول رئیس مجلس برای اجرای طرح صیانت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید