0

نقشه شهر افسانه‌ای آتلانتیس کشف شد؛ سندی مربوط به قرون وسطا!

نقشه شهر افسانه‌ای آتلانتیس کشف شد؛ سندی مربوط به قرون وسطا!
بازدید 207

[ad_1]

قطعا داستان‌‌های زیادی درباره آتلانتیس شنیده‌اید و شاید فکر کنید که تنها یک داستان کودکانه باشد. اما اخیرا شواهدی مربوط به نقشه شهر افسانه‌ای آتلانتیس کشف شده، که می‌تواند اثابت کند این شهر واقعا وجود داشته و زیر آب‌های خلیج Cardigan ولز غرق شده است.

آبان تتر

از چند قرن پیش داستان‌‌های زیادی درباره قلمرو Cantrer Gwaelod نقل شده که در خلیج Cardigan ولز قراز داشته و سرانجام در آب‌های این خلیج غرق شده است. مورخان بسیاری امید داشتند که در اکتشافات خود شواهدی از این سرزمین پیدا کنند؛ اما با گذر زمان احتمال خیالی بودن این شهر غرق شده بیشتر به نظر می‌رسید. اکنون در یک نقشه مربوط به قرون وسطی شواهدی پیدا شده که وجود آتلانتیس را تایید می‌کند.

بیشتر بخوانید:‌ کشف ویرانه های دژ هخامنشی در ترکیه ؛ میراث پادشاهی هخامنشی در کاپادوکیه!

شواهد مربوط به نقشه شهر افسانه‌ای آتلانتیس

دو محقق به نام سایمون هاسلت و دیوید ویلیس از دانشگاه سوانسی و دانشگاه آکسفورد طی تحقیقات خود درباره قرون وسطی، مطالعات میدانی و تجزیه‌وتحلیل نقشه مربوط به این دوران، شواهدی مربوط به وجود دو جزیزه در خلیج Cardigan ولز را در اختیار ما قرار دادند. بعد از کشف این شواهد، احتمال می‌رود که به زودی از حقایق بیشتری درباره نقشه شهر افسانه‌ای آتلانتیس آگاه شویم.

شهر غرق شده آتلانتیس

سایمون هاسلت اظهارات خود را اینگونه بیان می‌کند که با‌توجه به این نقشه‌ از جزایر بریتانیا که با نام Gough مشاهده می‌شوند، می‌توان دو جزیره را به وضوح دید که احتمالا مربوط به آتلانتیس باشند. نقشه ذکر شده در کتابخانه بادلین دانشگاه آکسفورد قرار دارد و تنها نقشه کامل به‌جا مانده از جزایر بریتانیا در قرن سیزدهم است و احتمال می‌رود که نقشه شهر افسانه‌ای آتلانتیس را برای ما مشخص کند.

این دو جزیره هر کدام مساحتی معادل یک چهارم جزیره Anglesey دارند. جزیره Anglesey در ولز واقع شده و مساحت آن ۷۱۴ کیلومتر مربع است. علاوه بر این، مکان دو جزیره یاد شده در این نقشه قابل مشاهد است. یکی از آن‌ها میان دو شهر ابردایفی و آبریستویث ولز واقع شده بود در حالی که دیگری در شمال این کشور و نزدیک به شهر بارموث قرار داشته است.

هاسلت ادعا دارد که نقشه پیدا شده باتوجه به ابزار قرن سیزدهم بسیار دقیق است و دو جزیره‌ای که در آن به وضوح مشاهده می‌شوند، احتمالا مربوط به شهر گمشده‌ای است که در کتاب سیاه کارمارتن به آن اشاره شده است.

به گفته دکتر جولیت وود کارشناس فولکلور ولزی دانشگاه کاردیف، کتاب سیاه کارمارتن از اهمیت زیادی در داستان‌ های اساطیری ولز برخوردار است. جولیت وود در تحقیقات صورت گرفته که منجر به کشف شواهدی درباره نقشه شهر افسانه‌ای آتلانتیس شد شرکت نداشت؛ اما طبق گفته او این کتاب در سال ۱۲۵۰ میلادی نوشته شده و نقشه Gough حدودی 30 سال بعد در تاریخ ۱۲۸۰میلادی ساخته شده است.

در ادامه باید به این موضوع اشاره کنیم که فرسایش ساحلی، تغییرات زیادی را در خط ساحلی ولز به وجود آورده است؛ چراکه مطابق نقشه Gough سواحل ولز در قرون وسطی، حدود ۱۲ کیلومتر با موقعیت کنونی خود فاصله داشتند. این امکان وجود دارد که چنین فرسایشی، یکی از دلایل اصلی غرق شدن دو جزیره ذکر شده باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره شواهد موجود از نقشه شهر افسانه‌ای آتلانتیس چیست؟ نظر خود را با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید