0

نفع متا در بازگشت ترامپ به اینستاگرام و فیسبوک چیست؟

نفع متا در بازگشت ترامپ به اینستاگرام و فیسبوک چیست؟
بازدید 168


طبق پیش‌بینی مدیران آژانس تبلیغاتی با بازگشت ترامپ به اینستاگرام و فیسبوک احتمال تاثیرگذاری این مسئله بر درآمدهای حوزه تبلیغات متا بسیار کم است.

مدیران آژانس تبلیغاتی اخیراً در یک پیش‌بینی تاثیر بازگشت احتمالی دونالد ترامپ به فیس‌بوک و اینستاگرام، در شیوه تعیین هزینه تبلیغات‌کنندگان با دومین شرکت بزرگ تبلیغات دیجیتالی جهان را ناچیز قلمداد کرده‌اند. این خبر تقریباً خوشی برای شرکت متا پلتفرمز بوده که اخیراً در سال میلادی گذشته شاهد افت 50 درصدی ارزش سهامش در پی تورم کم‌سابقه و متعاقباً کاهش هزینه تبلیغات توسط برندها بوده است.

کریپتال گلوبال

بیشتر بخوانید: حساب‌های اینستاگرام و فیسبوک ترامپ مجددا فعال می‌شوند!

تاثیرات بازگشت ترامپ به اینستاگرام و فیسبوک

شرکت متا طی یک پست وبلاگی، نسبت به خبر بازیابی حساب‌های ترامپ در فیس‌بوک و اینستاگرام واکنش نشان‌ داده است. این پلتفرم همچنین نسبت به ارائه مجازات‌های شدیدتر درصورت تکرار تخلف‌های ترامپ ، هشدار داده است. این شرکت دو سال پیش، پس از این که ترامپ دست به تعریف و تمجید از افراد مهاجم به ساختمان کنگره آمریکا در ششم ژانویه سال 2021 زد، حساب‌های کاربری او را به حالت تعلیق درآورد.

در همین راستا با اینکه بررسی متا درمورد تصمیم‌گیری درباره بازگشایی حساب‌های کاربری ترامپ، پولاریزه شده بود، اما مشتریان تبلیغات این کمپانی اعلام کرده‌اند که دسترسی این پلتفرم به 3.7 میلیارد کاربر، برای بسیاری از کسب‌وکارها، بسیار مهم بوده و لذا این امر تاثیری در درآمدهای بخش تبلیغاتی این شرکت نخواهد داشت.

بازگشت ترامپ به اینستاگرام و فیسبوک

«اریکا پاتریک»، نایب رئیس رسانه اجتماعی پولی در مدیاهاب «آی‌پی‌جی» درباره این مسئله بیان داشت: «نفوذ ترامپ از زمان پایان ریاست‌جمهوری ضعیف شده و شاید این، یکی از دلایلی است که مشتریان درباره تاثیر بازگشت او بر تبلیغاتشان، پرس‌وجو نکرده‌اند».

به هر حال با توجه به انتقادات گروه‌های مدافع حقوق مدنی از تصمیم متا در موضوع بستن حساب کاربری ترامپ، در ژوئیه سال 2020 هزاران تبلیغ‌کننده در راستای کمپین فشار بر فیس‌بوک جهت ارائه اقدامات پیشگیرانه بیشتر به منظور مقابله با نفرت‌پراکنی، فیس‌بوک را بایکوت کرده بودند؛ اما این بایکوت، نتوانست تاثیر چشمگیری بر درآمد این شرکت بگذارد.

مطابق با گزارشی از رویترز، نوامبر گذشته، با ورود ایلان ماسک به عنوان مالک جدید توییتر ممنوعیت دائمی این پلتفرم علیه ترامپ را لغو کرد. بسیاری از مشتریان بزرگ تبلیغاتی توییتر، بلافاصله پس از آغاز مالکیت ماسک بر توییتر و تصمیمات او، اقدام به توقف همکاری با این پلتفرم کردند. بر همین اساس طبق آمار استاندارد مدیا ایندکس، هزینه تبلیغات در توییتر در دو ماه آخر سال 2022 با افت شدیدی روبرو شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تاثیرات بازگشت ترامپ به اینستاگرام و فیسبوک بر کمپانی متا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید