0

نسل جدید فورد موستانگ معرفی شد

نسل جدید فورد موستانگ معرفی شد
بازدید 75


نسل جدید فورد موستانگ که در واقع نسل هفتم این خودرو دوست‌داشتنی و جذاب است، با مشخصات فنی قابل توجه و ظاهر متفاوت امروز معرفی شد.

طی هفته‌های گذشته فورد چندین بار با انتشار تصاویر و تیزرهایی، ذهن طرفداران خود را برای رونمایی از نسل جدید فورد موستانگ آماده کرده بود. محصولی که در کارخانه فورد با کد S650 شناخته می‌شود و طراحی بسیار بدیعی دارد.

آرون گروپس

بیشتر بخوانید: اولین شاسی بلند 4 درب فراری با قیمتی سرسام‌آور معرفی شد!

نسل جدید فورد موستانگ

در دنیایی که عموم خودروسازان با سرمایه‌هایی کلان به سمت تولید خودروهای برقی تغییر جهت می‌دهند، فورد در نسل جدید موستانگ دوست‌داشتنی همچنان به پیشرانه بنزینی وفادار مانده و روح واقعی یک ماسل‌کار محبوب آمریکایی همچنان در آن دیده می‌شود.

نسخه GT نسل جدید فورد موستانگ با قوی‌تری پیشرانه‌ کایوت 5 لیتر V8 عرضه می‌شود. این موتور چهارمین نسل از پیشرانه‌های کایوت محسوب می‌شود که توان تولید نهایت قدرت حداقل ۴۸۰ اسب بخار را دارد.

نسل جدید فورد موستانگ معرفی شد

علاوه بر این پیشرانه قدرتمند، یک پیشرانه توربوی ۲.۳ لیتری اکوبوست را در نسخه پایه داریم، اما خروجی‌های قدرت و گشتاور آن هنوز مشخص نیست. در بحث انتقال قدرت به صورت استاندارد جعبه دنده ۶ سرعته دستی ارائه می‌شود که قابلیت تطبیق دور موتور را دارد و در کنار آن، امکان سفارش گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک هم عرضه وجود دارد.

هر دو نسخه پایه و قدرتمند این محصول می‌توانند با پکیج پرفورمنس سفارش داده شوند که با انتخاب آن، تایرهای جلو و عقب پهن‌تر می‌شوند، دیفرانسیل لغزش محدود اضافه می‌شود و نهایتا سیستم تعلیق فعال به همراه ترمزهای بزرگتر برمبو روی این خودرو نصب می‌شوند.

در نسخه GT که قدرت بیشتری دارد خنک‌کاری ترمزها هم تقویت می‌شود و صندلی‌های اسپرت به همراه یک سیستم اگزوز اکتیو هم به این خودرو اضافه می‌شود.

اما بی‌تردید جدیدترین قابلیت این ماسل‌کار جدید، سیستم الکترونیکی دریفت است. این سیستم دقیقا همان چیزی است که در حالت دریفت بار ترمز دستی انجام می‌شود اما حالا تمام خودکار و برقی است و سبب می‌شود با فعالسازی آن یک راننده حرفه‌ای دریفت‌زن به نظر بیایید!

در صورتی که بسیاری از علاقه‌مندان خودرو ممکن است بگویند طراحی کلی این خودرو تغییری نسبت به نسل قبل نداشته است، باید گفت که طراحان فورد با تغییراتی جزئی کاری کرده‌اند تا چهره این نسل کاملا متمایز با هر موستانگ دیگری باشد.

البته طبیعی است که آمریکایی‌ها دست به کلیت ظاهر این محصول نزده باشند، چراکه ظاهر فورد موستانگ خود یکی از برگ برنده‌های آن در بازار محصولات عضلانی است.

برای این اسپورت آمریکایی 12 طرح مختلف رینگ قابل سفارش است و رنگ کلیپرها را هم می‌توانید با رنگ بدنه هماهنگ کنید. در مجموع باید گفت که گرچه طراحی تا حدی جدید است، اما شگفت‌انگیز نیست و شاید حتی برخی از طرفداران را ناامید کرده باشد.

در داخل کابین، پوششی ترکیبی از چرم و پلاستیک با کیفیت بالا برای صندلی‌ها و روکش‌های مختلف به کار رفته است که قابل سفارشی‌سازی هستند و امکان سفارش کمربندی ایمنی رنگی هم دارند.

یک نمایشگر ۱۲.۴ اینچی جلوآمپر دیجیتال را نمایش می‌دهد و نمایشگری ۱۳.۲ اینچی لمسی (متمایل به راننده) سیستم اطلاعات سرگرمی را در دسترس قرار می‌دهد. در این سیستم آخرین نسخه از سیستم‌های فورد موسوم به Sync 4 به کار رفته است که در آن گرافیک‌های جذابی همانند هامر برقی دیده می‌شود. فورد اعلام کرده که این نسل جدید در تابستان 2024 به بازار عرضه می‌شود اما قیمت آن هنوز مشخص نیست. در ادامه شما را به تماشای گالری تصاویر فورد موستانگ 2024 دعوت می‌کنیم:

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره نسل جدید فورد موستانگ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید