0

نسخه برقی تارا در راه بازار ؛ وعده جدید و عجیب ایران خودرو!

نسخه برقی تارا در راه بازار ؛ وعده جدید و عجیب ایران خودرو!
بازدید 228

[ad_1]

قائم مقام ایران خودرو در شرایطی از ساخت نسخه برقی تارا خبر می‌دهد، که در حال حاضر ایران زیرساخت و شرایط لازم برای خودروهای برقی را ندارد.

مستر بلیط

کیانوش پورمجیب، قائم مقام توسعه و تولید ایران خودرو، از تولید خودرو تارا برقی تا پایان سال 1401 خبر داد و به مشخصات دو خودرو ایران خودرو دیگر اشاره و اعلام کرد از این دو محصول هم در نیمه اول سال 1402 رونمایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: تاریخ مرحله دوم قرعه کشی خودرو مشخص شد

نسخه برقی تارا

سال‌هاست که شرکت‌های مختلف خودروسازی به دلیل آلودگی هوا و استفاده بی‌رویه از سوخت‌های فسیلی در تلاشند، ساخت خودروهای بنزینی را کاهش دهند و ساخت خودروهای برقی را جایگزین خودروهای درون‌سوز کنند. خودرو تارا برقی حاصل سه سال تلاش و زحمات مهندسان ایران خودروست.

نسخه برقی تارا

ایران خودرو با طراحی و تولید این خودرو برقی، گامی در راستای کاهش آلایندگی‌ها و ارائه محصولات غیر فسیلی برداشته است. هرچند طبق گفته آقای خسروی، مدیرعامل جتکو، برای تولید انبوه ماشین‌های برقی باید زیرساخت‌های مورد نیاز مانند ایستگاه‌های شارژ رسانی در سراسر کشور ایجاد شوند.

براساس آخرین گزارشات، باتری تارا برقی توانایی نگهداری شارژ تا حدود 300 کیلومتر پیمایش را خواهد داشت. همچنین حداکثر سرعت آن 140 کیلومتر بر ساعت بوده و شتاب آن کمتر از 10 ثانیه خواهد بود. کیفیت موتور و گیربکس نسخه برقی تارا به حدی خواهد بود که خریداران حداقل تا شش ماه پس از خرید، نیازی نیست به نمایندگی‌ها مراجعه کنند.

نسخه برقی تارا

ایران خودرو در نظر دارد از تولید خودروهای ناقص خود دست بردارد تا بتواند عرضه محصولات به بازار را افزایش دهد. در راستای این هدف، 22 هزار خودروی ناقصی که در پارکینگ ایران خودرو قرار دارند تا پایان مرداد ماه آماده شده و به بازار عرضه خواهند شد.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اگر قطعه‌سازان داخلی برای تامین قطعات آن اعلام آمادگی کنند، از یک الی دو سال بعد، امکان شروع تولید آن وجود خواهد داشت، ولی امکان تولید انبوه و چند ده هزاری آن کمی غیرممکن به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد نسخه برقی تارا چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید