0

نسخه الکترونیکی بیمه سلامت با سرعت بیشتری رونمایی می‌شود

نسخه الکترونیکی بیمه سلامت با سرعت بیشتری رونمایی می‌شود
بازدید 31


مدیرعامل بیمه سلامت ضمن اعلام ارائه پنل جدید نسخه الکترونیکی بیمه سلامت تا روزهای آینده، خبر از سرعت بیشتر آن براساس تکنولوژی جدید داده است.

با توجه به ایجاد مشکلاتی که سامانه فعلی نسخه الکترونیک بیمه سلامت تاکنون برای پزشکان و بیماران داشته و قطعی اینترنت و برق، نبود پهنای باند و سرعت مناسب و مشکلات داخلی و فنی کاربری آن به نظر طراحی یک نسخه جدید الزامی بوده است. این در حال است که به اعتقاد پزشکانی ثبت الکترونیک نسخه منجر به اتلاف وقت آن‌ها در این سامانه به جای اینکه برای بیمار وقت بگذارند، شده است.

کریپتال گلوبال

این مشکلات بیشتر شامل اشتباه در تدوین نسخه‌ها، عدم ثبت در سیستم و سرگردانی مردمی را که قصد استفاده از بیمه را داشتند، بوده و مسئولان نیز در این رابطه بیان داشتند که بسترسازی مناسبی در مورد نسخه الکترونیک صورت نگرفته است. در حال حاضر هم مدیرعامل بیمه سلامت خبر از طراحی پنل جدیدی از نسخه الکترونیکی بیمه سلامت داده که به دنبال رفع ایرادات پنل قبلی است.

به گزارش ایلنا، «محمدمهدی ناصحی» صبح روز دوشنبه در نشست خبری آمارهایی از میزان صدور نسخه‌های الکترونیک در بیمه سلامت منتشر کرده است. طبق اعلام او ماهانه 9 و نیم میلیون نسخه الکترونیک در سازمان بیمه سلامت ایجاد شده و پرداخت آن‌ها به‌طور کلی الکترونیکی است. همچنین 103 هزار و 999 پزشک در کشور به طور تمام الکترونیک نسخه خواهند نوشت و در مجموع 29 هزار و 647 پزشک در طول سال نسخه ترکیبی کاغذی و الکترونیک ارائه داده‌اند.

بیشتر بخوانید: رئیس کارگروه سلامت دیجیتال خواستار رفع محدودیت‌های پلتفرم‌های سلامت آنلاین شد

ارائه سامانه جدید نسخه الکترونیکی بیمه سلامت

طبق اعلام مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از قابلیت‌های جدید پنل نسخه الکترونیک تکامل‌یافتگی آن بوده که منجر به دسترسی به آن با یک آموزش حداقلی پزشک خواهد شد: «از جهت سرعت، این نرم‌افزار سرعت بیشتری دارد و بر اساس تکنولوژی جدید به‌روزرسانی شده است.

اکثر خدمات در آن وجود دارد و نیاز به چند سامانه نیست. نظام ارجاع در این سامانه ارتقا پیدا کرده تا برای اجرای طرح پزشک خانواده مشکلی ایجاد نشود. این سامانه تا روزهای آینده وارد مدار می‌شود و در کنار سامانه قبلی وجود دارد تا همکاران ما به آن دسترسی داشته باشند. بخشی نیز برای اظهارنظر همکاران وجود دارد تا در صورت مشکل اعلام کنند تا به سرعت اصلاح شود».

نسخه الکترونیکی بیمه سلامت

وی نسخه الکترونیک را به عنوان سخت‌ترین قسمت کار هوشمندسازی محسوب داشته و خبر از رفع نواقصی داده که اوایل کار وجود داشتند: «تا دو روز پیش 144 میلیون نسخه به صورت تمام الکترونیک در کشور ثبت شده است».

همچنین ناصحی تاکید داشت که نباید استفاده از نسخه الکترونیک برای پزشکان را الزامی کرد: «ما بستر را فراهم کرده و در اختیار پزشکان قرار داده‌ایم اما نمی‌توانیم الزام کنیم. در قانون آمده است اگر پزشکی قصد تمدید پروانه دارد باید از نسخه الکترونیک استفاده کند. ما از همه پزشکان درخواست داریم تا از سامانه‌های الکترونیک نسخه‌نویسی استفاده کنند که هنوز کاملاً اجرایی نشده است».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ارائه نسخه الکترونیکی بیمه سلامت با سرعت بیشتر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید