0

نرخ ترخیص خودروهای توقیف شده اعلام شد

نرخ ترخیص خودروهای توقیف شده اعلام شد
بازدید 76


بنابر اعلام پلیس راهور، نرخ ترخیص خودروهای توقیف شده در سال جاری نیز مانند سال 1394 اعمال می‌شود و همچنان امکان قسط‌بندی جرائم وجود دارد.

در حال حاضر حدود 18 هزار خودرو در پارکینگ‌های پلیس متوقف شده‌اند که تعداد قابل‌توجهی از آن‌ها در شمار خودروهای فرسوده یا فاقد معاینه فنی محسوب می‌شوند. با این وجود با توجه به تداوم طرح ترخیص خودروهای رسوبی، از مالکین آن‌ها درخواست شده تا هرچه زودتر تکلیف این خودروها را مشخص کنند. نرخ ترخیص وسایل نقلیه توقیف شده مانند سال 1394 اعمال می‌شود و امکان قسط‌بندی همچنان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: نماینده مجلس: آیین‌نامه واردات دعوتنامه‌ای برای مافیای خودرو است!

اعلام نرخ ترخیص خودروهای توقیف شده

مالکین خودروهای توقیف‌شده‌ای که مشمول شرایط ترخیص هستند، می‌توانند با قسط بندی جرائم، وسیله نقلیه خود را از پارکینگ پلیس راهور خارج کنند. با توجه به وضعیت کنونی، رایزنی‌ها و پیگیری‌های متعددی انجام شده تا نرخ ترخیص وسایل نقلیه توقیف شده در پارکینگ بر اساس نرخ مقرر سال 94 محاسبه شود. شرایط نیز به نحوی است که مالکین با کمترین زحمت و با بیشترین سرعت خودرو خود را از پارکینگ خارج می‌کنند.

نرخ ترخیص خودروهای توقیف شده اعلام شد

گفته شده که فرسودگی و قصور در معاینه فنی از مهمترین عوامل توقیف خودروها هستند. به گفته پلیس راهور، بیش از 35 درصد وسایل نقلیه در کشور فرسوده و اسقاطی هستند و در حال حاضر حداقل 28 میلیون خودرو معاینه فنی ندارند. جریمه این خودروها 52500 تومان در نظر گرفته شده که البته قرار بود این مبلغ به 200 هزار تومان افزایش یابد.

بنابر اظهارات رئیس پلیس راهور، ورود خودروهای جدید به معابر و تداوم تردد خودروهای فرسوده، موضوعی است که بایستی سریعتر به آن رسیدگی شود. وسایل نقلیه از کارافتاده نه توقیف که باید اسقاط شوند و دولت مسئول ارائه تسهیلات لازم برای نوسازی آن‌ها است.

در حال حاضر تنها در پایتخت 3 میلیون خودرو فاقد معاینه فنی وجود دارد که بنابر قانون باید توقیف و به پارکینگ پلیس منتقل شوند. با این وجود اعمال جریمه به تنهایی چاره‌ساز نیست و به تدابیر کارآمدتری نیاز است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اعلام نرخ ترخیص خودروهای توقیف شده چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید