0

نخستین واکنش رسمی وزارت ارتباطات به اختلالات اینترنتی اخیر منتشر شد

نخستین واکنش رسمی وزارت ارتباطات به اختلالات اینترنتی اخیر منتشر شد
بازدید 205

[ad_1]

به دنبال اختلال شدید اینترنت شاهد واکنش رسمی وزارت ارتباطات به اختلالات اینترنتی هستیم که اختلالات را ناشی از اقدامات مرتبط با توسعه شبکه عنوان کرده است.

شرکت ارتباطات زیرساخت به دنبال اختلال شدید اینترنت در ساعاتی از روز گذشته، در یک بیانیه‌ یک خطی این مشکل را ناشی از مشکلات فنی در راستای توسعه شبکه اعلام کرد.

در بررسی‌های انجام گرفته، شاهد اختلال‌های شدید اینترنت کل کشور از ساعت 14:38 دیروز بودیم. به دنبال این اختلال، حتی امکان دسترسی به برخی پیام‌رسان‌های ایرانی و وب‌سایت‌های داخلی برای تعدادی از کاربران وجود نداشت و یا این امر به سختی صورت می‌پذیرفت.

این در حالی است که طی یک سال اخیر بارها شاهد اختلال‌های شدید اینترنت بوده‌ایم؛ که گاهی عواملی چون آتش‌سوزی در مرکز توزیع اینترنت میان شرکت‌های مختلف، قطع برق شرکت ارتباطات زیرساخت و آتش‌سوزی در حوضچه فیبر نوری مخابرات باعث ایجاد این مشکل بوده‌اند. لذا همواره این عوامل به‌عنوان علت قطعی یا اختلال اینترنت از سوی مسئولان وزارت ارتباطات اعلام شده‌اند.

بیشتر بخوانید: قحطی اینترنت آزاد: محدودیت‌های اینترنتی به قطعی وی‌پی‌ان‌های پریمیوم هم رسید!

واکنش رسمی وزارت ارتباطات به اختلالات اینترنتی اخیر

در پی قطعی و اختلال اینترنت در روز سه‌شنبه، شرکت ارتباطات زیرساخت ضمن انتشار اطلاعیه‌ای، توضیح کوتاهی را در مورد اختلال اینترنت به این شرح ارائه داد:

«به‌دلیل بروز مشکلات فنی در راستای توسعه شبکه، شاهد افت موقت کیفیت سرویس IXP خواهیم بود. از شکیبایی شما تا رفع مشکل سپاسگزاریم».

واکنش رسمی وزارت ارتباطات به اختلالات اینترنتی

لازم به ذکر است که اختلالات مشابهی نیز در روز دوشنبه از ساعت 17 تا 19 شکل گرفت که در‌این‌باره هم هنوز هیچ اظهارات شفافی ارائه نشده است.

به هر حال در مورد وقایع روز سه‌شنبه هم هیچگونه توضیح بیشتری در مورد علت اختلال اینترنت یا زمان رفع کامل آن از طرف شرکت ارتباطات زیرساخت و وزارت ارتباطات تا به حال اعلام نشده است و البته به‌نظر می‌رسد این اختلال به‌زودی رفع شود.

گفتنی است، اواخر آذرماه 1401 هم شاهد واکنش وزیر ارتباطات نسبت به شکایات از کُندی سرعت اینترنت بودیم، وی در آن روزها علت کاهش سرعت اینترنت را اختلال‌های جزئی موجود در شبکه دانست.

به هر حال پیش‌تر هم عذرخواهی وزیر ارتباطات از مردم بابت اختلال‌های رخ‌داده را دیده بودیم. او در همین راستا شرکت ارتباطات زیرساخت را مأمور به تدارک تمهیدات لازم جهت جلوگیری از بروز چنین اختلال‌هایی کرده بود، اما با وجود گذشت 5 ماه از صدور این دستور زارع‌پور، همچنان اختلال‌های ناگهانی در اینترنت یک امر شایع است. این اختلال‌های پی‌درپی در کنار فیلترینگ گسترده، منجر به ایجاد بیشتر نارضایتی‌ کاربران شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره واکنش رسمی وزارت ارتباطات به اختلالات اینترنتی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید