0

نخستین مجری هوش مصنوعی ترکیه رسما رونمایی شد [+فیلم]

نخستین مجری هوش مصنوعی ترکیه رونمایی شد
بازدید 117


نخستین مجری هوش مصنوعی ترکیه معرفی شده است. اما این ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی چه قابلیت‌ها و چه کاربردی دارد؟

در گذشته کویت مجری خبر مبتنی بر هوش مصنوعی خود را معرفی کرده بود و حال ترکیه نیز از مجری اخبار هو‌ش مصنوعی خود رونمایی کرده است. برخلاف فضه، مجری خبر کویتی، مدل مو، لباس و ظاهر این ربات خبرخوان در هر گزارش تغییر پیدا می‌کند.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

بیشتر بخوانید: پولدارترین افراد دنیا در فقر مطلق ؛ هوش مصنوعی ثروتمندان سرشناس را به خاک سیاه نشاند!

نخستین مجری هوش مصنوعی ترکیه

در این مدت که بازار مدل‌های هوش مصنوعی داغ است، مدل‌های مختلفی معرفی شده که حتی بعضی از آنها توانایی انجام کارهای انسان را نیز داشته‌اند.

اکنون ترکیه نیز به این روند ادامه داده و هو‌ش مصنوعی خبر خوان خود را به شکل یک «ربات مجری» طراحی کرده که می‌تواند آخرین اخبار را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال‌کنندگان ارائه کند.

مجری اخبار هوش مصنوعی ترکیه که «الکسا» نام دارد، آخرین تحولات داخلی و جهانی را همراه با تصاویر به کاربران ارائه می‌کند. الکسا با پشتیبانی از موضوعات مختلفی از اقتصاد گرفته تا فناوری، جدیدترین اطلاعات موجود را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

نکته قابل توجه دیگر اینکه ظاهرا الکسا در گزارش‌های مختلف تغییر می‌کند و او با لباس‌های متفاوتی در آن‌ها حضور پیدا می‌کند. این پروژه که هدف آن ترکیب رسانه‌های کلاسیک با هوش مصنوعی است، قصد دارد فعالیت‌های روزنامه‌نگاری در شبکه‌های اجتماعی را مورد توجه خود قرار بدهد.

با این وجود، کویت و ترکیه اولین کشورهایی محسوب نمی‌شوند که تاکنون از یک مجری اخبار هوش مصنوعی رونمایی کرده‌اند، زیرا در سال 2018، خبرگزاری دولتی چین نیز از خبرخوان مجازی خود در قالب یک مرد با صدایی نسبتاً رباتیک رونمایی کرده بود.

رشد سریع هوش مصنو‌عی در چند وقت گذشته هرچند در زمینه‌هایی مانند مراقبت‌های بهداشتی مزایای جدیدی را ارائه کرده است، اما همچنین نگرانی‌هایی را به‌خاطر احتمال انتشار اطلاعات نادرست و تهدید مشاغل انسان‌ها ایجاد کرده است. بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس ماه گذشته اعلام کرده بود که هو‌ش مصنوعی دوسوم مشاغل دنیا را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد. همچنین «مارکو آرجنتی»، مدیر ارشد اطلاعات این شرکت گفته بود که مهندسان آن درحال آزمایش ابزارهای هو‌ش مصنوعی برای کدنویسی خودکار هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی نخستین مجری هوش مصنوعی ترکیه چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید