0

نخستین خودرو برقی ساخت ایران تا 1404 معرفی می‌شود!

نخستین خودرو برقی ساخت ایران تا 1404 معرفی می‌شود!
بازدید 64

[ad_1]

یکی از مسئولین وزارت صمت اخیراً اعلام کرد که اولین خودرو برقی ساخت ایران تا سال 1404 معرفی خواهد شد. این خودرو توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در دست توسعه است.

منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، به تازگی خبر از یک همکاری گسترده بین شرکت‌های دانش‌بنیان، خودروسازان کشور و همکاران بین‌المللی داده است که منجربه تولید نخستین خودرو برقی ساخت ایران خواهد شد.

این خودرو که مجهز به سوخت پاک است تا سال 1404 معرفی می‌شود. البته نمی‌توان نسبت به این محصول انتظار امید زیادی داشت؛ زیرا قطعاً نیمی از تکنولوژی‌های بکار رفته در تولیدات کشورهای توسعه یافته در آن وجود نخواهد داشت. اما می‌توان آن را استارتی بر تولیدات برقی رد صنعت خودروسازی دانست که کمی مطابق با تکنولوژی روز است.

بیشتر بخوانید: افزایش 50 درصدی فروش خودرو برقی در نیمسال نخست 2023

نخستین خودرو برقی ساخت ایران تا 1404 معرفی می‌شود!

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از تسنیم، منوچهر منطقی گفت: «تولید خودرو برقی موضوع جدیدی نیست و از 10 سال گذشته بخشی از مطالعات مربوط به آن در معاونت علمی ریاست جمهور و بخشی در شرکت مپنا و شرکت کرمان خودرو انجام شده است.»

وی در ادامه افزود:

بر مبنای تجربه 10 ساله، برنامه سه مرحله‌ای برای طراحی و ساخت این خودرو‌ها را اجرا کرده‌ایم. در بخش اول، باید استفاده از خودرو برقی را فرهنگ‌سازی کنیم تا زیرساخت‌های آن آماده شود، قرار است وزارت صمت فعالیت مشترکی با شهرداری از طریق تاکسیرانی در جهت گسترش خودرو برقی انجام دهد تا این خودرو‌ها وارد شبکه حمل و نقل شوند.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت با اشاره به زیرساخت‌های مورد نیاز برای تردد خودرو برقی، گفت: «برای تامین زیرساخت‌ها تاکنون 15 جایگاه افتتاح شده است که مجهز به 78 شارژر هستند.»

نخستین خودرو برقی ساخت ایران تا 1404 معرفی می‌شود!

منطقی افزود:

بخش دوم این است که با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های خودروسازی و همکاری مشترک مجموعه‌های بین‌المللی تا افق 1404 به سمت طراحی و ساخت خودرو‌های بومی خواهیم رفت.

وی گفت: «از آبان‌ماه، هزار خودروی برقی شامل تاکسی، اتوبوس و موتورسیکلت برقی وارد شبکه حمل و نقل می‌شوند.»

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت:

در فاز سوم پیش‌بینی شده است که اگر می‌خواهیم در این زمینه موفق شویم، باید رقابت‌پذیر شویم که نیازمند همکاری مشترک وزارت صمت، شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های صنعتی است.

منطقی افزود: «زمانی که خودرو برقی می‌آید ابتدا باید شارژر داشته باشد، این شارژر‌ها باید در نقاط مختلف مانند پمپ بنزین‌ها وجود داشته باشند تا مصرف‌کننده مشکلی در این زمینه نداشته باشد. بخش مهم دیگر در تولید خودرو برقی، بحث تامین باتری و خدمات پس از فروش است که باید این موارد مورد توجه قرار گیرد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره خودرو برقی ساخت ایران چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید