0

نخستین خودروی پرنده جهان مجوز حرکت و پرواز در آمریکا را دریافت کرد!

نخستین خودروی پرنده جهان مجوز حرکت و پرواز در آمریکا را دریافت کرد!
بازدید 62

[ad_1]

نخستین خودروی پرنده جهان با قیمتی نجومی مجوز حرکت و پرواز در آمریکا را دریافت کرد. بدین‌شکل از چند سال دیگر قادر به پرواز با خودروهای پرنده خواهیم بود.

نخستین خودروی پرنده جهان به‌نام “ایروناتیکس” توانست مجوز حرکت و پرواز در آمریکا را دریافت کند. این خودرو پرنده یک خودرو الکتریکی نیز محسوب می‌شود که هم قادر به حرکت در جاده‌ است و هم می‌تواند به پرواز درآید و  آسمان را درنوردد. گفته شده که این خودرو احتمالاً تا سال 2025 با برچسب قیمت 300 هزار دلاری رسماً وارد بازار شود.

بیشتر بخوانید: خودرو پرنده Prosperity I رسما رونمایی شد؛ محصولی از آینده! [+عکس]

نخستین خودروی پرنده جهان تا سال 2025 وارد بازار می‌شود

یک خودروی تمام الکتریکی را در نظر بگیرید که می‌توانید در جاده‌های عمومی حرکت کرده و برای عبور از ترافیک پرواز کنید؛ گرچه این ایده ممکن است برای شما شبیه یک فیلم علمی تخیلی به نظر برسد، اما شرکت Alef Aeronautics در حال تبدیل آن به واقعیت است.

این شرکت آمریکایی روز سه‌شنبه فاش کرد که جدیدترین محصول آن یعنی خودروی مدل A اولین خودرو در نوع خود محسوب می‌شود که مجوز پرواز از دولت ایالات متحده را دریافت کرده است.

مدل A الف ایروناتیکس با دریافت مجوز از سوی سازمان هوانوردی فدرال آمریکا به اولین ماشین پرنده‌ای تبدیل شده که رسماً می‌تواند در جاده‌ها حرکت کرده و در صورت نیاز پرواز کند.

نخستین خودروی پرنده جهان تا سال 2025 وارد بازار می‌شود

البته صدور این مجوز باعث نگرانی برخی شهروندان نسبت به خطر تصادف این خودرو با سایر وسایل هوانوردی شده است. با این حال، محققان Alef Aeronautics مدعی هستند که این خودروی الکتریکی در ارتفاق بسیار پایین پرواز کرده و احتمال تصادف آن با خودروهایی که در جاده‌ها قرار دارند بسیار بیشتر از احتمال تصادف با وسایل نقلیه هوایی است.

علاوه بر این، گفته شده که روند آزمایش نمونه‌های اولیه این وسیله نقلیه پرنده از سال ۲۰۱۹ آغاز شده و چندین مرتبه پرواز آزمایشی صورت گرفته است.

نخستین خودروی پرنده جهان تا سال 2025 وارد بازار می‌شود

شایان ذکر است که این خودروی الکتریکی پرنده در حال حاضر مجوز پرواز در برخی نقاط از پیش تعیین شده را داشته و به نوعی یک آزمایش عمومی برای ثبت عملکرد این نوع وسیله نقلیه به شمار می‌آید.

مدل A یک خودرو با قابلیت جابه‌جایی دو سرنشین بوده و برخلاف تصور عموم مردم، بدنه اطراف کابین که قابلیت چرخش دارد به عنوان بال‌ها هنگام حرکت عمل می‌کند. این خودرو در جاده‌ها حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت و در هوا حداکثر سرعت ۱۷۸ کیلومتر را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

انتظار می‌رود که خودروی تمام الکتریکی پرنده مدل A الف ایروناتیکس در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۵ به صورت رسمی وارد بازار شده و کمی بعد با برچسب قیمت ۳۰۰ هزار دلاری تحویل مشتریان شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ نخستین خودروی پرنده جهان چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید