0

نخستین تصاویر تلسکوپ فضایی اقلیدس منتشر شدند

نخستین تصاویر تلسکوپ فضایی اقلیدس منتشر شدند
بازدید 23

[ad_1]

نخستین تصاویر تلسکوپ فضایی اقلیدس منتشر شد. اقلیدس در کنار تلسکوپ جیمزوب قرار است تصاویری خیره‌کننده از دنیای بیرون از زمین مخابره کنند.

نخستین تصاویر تلسکوپ فضایی اقلیدس از یک ماه از زمان پرتاب شدن به فضا توسط موشک فالکون 9 اسپیس‌ایکس منتشر شد. تلسکوپ اقلیدس که یکی‌از پروژه‌های آژانس فضایی اروپا (ESA) است در کنار تلسکوپ جیمزوب ناسا دو تلسکوپ پیشرفته در صنعت هوافضا هستند و قرار است اکتشافات بسیاری انجام داده و تصاویر را به زمین مخابره کنند. در ادامه مطلب اولین تصویر ثبت شده توسط تلسکوپ اقلیدس را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: تلسکوپ جیمز وب تصویری خیره‌کننده از یک سحابی ثبت کرد [+عکس]

نخستین تصاویر تلسکوپ فضایی اقلیدس منتشر شدند

تلسکوپ فضایی اقلیدس حدود یک ماه پیش سوار بر موشک فالکون 9 به فضا پرتاب شد. این تلسکوپ فضایی که توسط آژانس فضایی اروپا برای تحقیق در مورد ماده تاریک به فضا پرتاب شده، قصد دارد دقیق‌ترین نقشه سه بعدی از آسمان را نیز ترسیم نماید. اولین تصاویر زمینه ژرف اقلیدس اکنون به زمین مخابره شده‌اند.

نخستین تصاویر تلسکوپ فضایی اقلیدس منتشر شدند

تصاویر ثبت شده توسط تلسکوپ فضایی اقلیدس جزئیات بسیار بالایی دارند و سلامت ابزارهای رصد را برای آژانس فضایی اروپا (ESA) تضمین می‌نماید. این آژانس در طول 16 سال گذشته مبلغی بالغ بر 1.4 میلیارد یورو برای ساخت تلسکوپ فضایی اقلیدس هزینه کرده است.

نخستین تصاویر تلسکوپ فضایی اقلیدس منتشر شدند

تلسکوپ فضایی اقلیدس درست مانند جیمز وب به نقطه لاگرانژ 2 در 1.5 میلیون کیلومتری از زمین ارسال شده است. تلسکوپ فضایی جیمز وب برای زوم کردن روی جزئیات ساخته شده و اقلیدس قرار است تصاویر عریضی را با سرعت زیاد به ثبت برساند. این تلسکوپ در طول عمر مفید 6 ساله خود، میلیاردها کهکشان تا 10 میلیارد سال نوری دورتر را رصد خواهد کرد تا بزرگ‌ترین نقشه سه بعدی آسمان را تولید کند.

این نقشه قرار است داده‌های جدیدی از نحوه گسترش کیهان در طول زمان به دست آورد. با استفاده از این داده‌ها می‌توان به درک بهتری از نقش جاذبه، ماهیت انرژی تاریک و ماده تاریک دست پیدا کرد. این دو پدیده تا 95 درصد جهان را تشکیل می‌دهند و با توجه به دانش امروزی بشر، شکل و نحوه انبساط اجرام کیهانی را کنترل می‌کنند.

نخستین تصاویر تلسکوپ فضایی اقلیدس منتشر شدند

تصاویر سیاه و سفید بالا توسط ابزار نور مرئی تلسکوپ فضایی اقلیدس به ثبت رسیده‌اند که قرار است میلیاردها کهکشان قابل مشاهده با چشم غیر مسلح را به تصویر بکشد. تصاویر قرمز رنگ پایین با طیف‌سنج مادون سرخ نزدیک گرفته شده‌اند که قرار است میزان درخشش کهکشان‌ها در طول موج‌های مختلف را بسنجد.

نخستین تصاویر تلسکوپ فضایی اقلیدس منتشر شدند

تصویر سوم که آن هم با ابزار مادون سرخ به ثبت رسیده، شباهت زیادی به صحنه‌هایی از فیلم اودیسه فضایی 2001 دارد. در این تصویر هر خط نماینده طیف نوری یک کهکشان یا ستاره است. این روش رصد کیهان، به دانشمندان اجازه می‌دهد تا ترکیب و فاصله کهکشان‌ها از زمین را تخمین بزنند.

نخستین تصاویر تلسکوپ فضایی اقلیدس منتشر شدند

آژانس فضایی اروپا گفته که این تصاویر تنها تست هستند و در آینده نزدیک، عکس‌هایی با جزئیات بیشتر از جهان هستی توسط تلسکوپ فضایی اقلیدس به زمین مخابره خواهند شد.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره نخستین تصاویر تلسکوپ فضایی اقلیدس چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: شهر سخت‌افزار

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید