0

نحوه ردیابی گوشی با جیمیل چگونه است؟ [آموزش تصویری]

نحوه ردیابی گوشی با جیمیل چگونه است؟ [آموزش تصویری]
بازدید 72


پلتفرم اندروید قابلیت ردیابی گوشی را در اختیار کاربران خود قرار داده و راه‌کارهایی ارائه کرده است. آیا شما نحوه ردیابی گوشی با جیمیل را می‌دانید و از آن استفاده کرده‌اید؟

قابلیت ردیابی گوشی از طریق Find My Device و اکانت جیمیل در اختیار کاربران اندروید قرار گرفته است تا بتوانند از طریق آن نسبت به یافتن گوشی گم شده خود اقدام کنند. از طریق این قابلیت کاربران می‌توانند در زمان حادثه، گوشی خود را از راه دور قفل کنند، مکان تقریبی آن را روی نقشه مشاهده کنند و همچنین اطلاعات روی گوشی را برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی پاک کنند.

آرون گروپس

ردیابی گوشی با Gmail تنها یکی از خدمات کاربردی پرشمار حساب جیمیل شما است. اکانت جیمیل تقریباً به عنوان راه نجاتی برای تمام فعالیت‌های اینترنتی به حساب می‌آید. در واقع وقتی گوشی هوشمند را با حساب Gmail همگام سازی کنید، خیالتان از هر جهت آسوده خواهد بود. در کنار امکانات بسیار کاربردی، جیمیل سرویس ردیابی گوشی‌های سرقتی و گم شده را هم ارائه می‌دهد.

ردیابی گوشی گم شده با جیمیل به کمک سرویس Find My Device انجام می‌گیرد. هنگام راه‌اندازی گوشی هوشمند معمولاً به یک حساب جیمیل برای تکمیل عملیات نیاز دارید. حساب جیمیل در گوشی‌های اندرویدی ویژگی Find My Device را به طور پیش‌فرض به قابلیت‌های گوشی اضافه می‌کند.

بیشتر بخوانید: 

نحوه ردیابی گوشی با جیمیل

شرکت گوگل قابلیت ردیابی گوشی از طریق جیمیل (Find My Device) را برای کاربران فراهم کرده تا بتوانند به راحتی گوشی گمشده خود را بیابند.

در این نوع ردیابی شما حتما باید در گوشی گمشده خود اکانت جیمیل اضافه کرده باشید تا قادر به ردیابی آن از طریق دستگاه دیگری شوید؛ در غیر اینصورت این روش بی فایده خواهد بود.

آموزش پیدا کردن گوشی گمشده با Gmail که در ادامه آمده، به شما کمک می‌کند تا در صورت گم کردن گوشی، بتوانید نسبت به پیدا کردن آن اقدام کنید.

آموزش پیدا کردن گوشی گمشده با Gmail

درست است که نحوه ردیابی گوشی با جیمیل ساده است اما در ابتدا باید تنظیماتی بر روی گوشی خود انجام دهیم. با انجام این تنظیمات هر زمان که گوشی به سرقت برود یا گم شود می‌توان از قابلیت جیمیل برای یافتن گوشی خود استفاده کرد. انجام این تنظیمات ضروری بوده و لازم است از قبل بر روی گوشی اعمال شود.

تنظیمات لازم برای ردیابی گوشی با جیمیل

فرایند ردیابی گوشی اندروید با جیمیل ساده است، اگر تنظیمات لازم، پیش از گم شدن روی گوشی اعمال شده باشد. اولین مورد مهم همگام سازی گوشی هوشمند با حساب کاربری جیمیل شما است.

با توجه به لزوم وارد کردن جیمیل در هنگام راه‌اندازی موبایل، تقریباً در تمام گوشی‌ها آدرس جیمیل وجود دارد. با این حال می‌توانید در بخش تنظیمات گوشی وجود جیمیل و آخرین تاریخ همگام سازی را چک کنید.

دومین مورد مهمی که باید چک کنید، روشن بودن موقعیت مکانی در گوشی هوشمند است. روشن بودن Location را حتماً کنترل کنید. چرا که خیلی از کاربران برای جلوگیری از افزایش مصرف باتری معمولاً موقعیت مکانی را خاموش می‌کنند.

در منوی تنظیمات تلفن همراه می‌توانید به راحتی Location را در وضعیت on بگذارید. آخرین مورد هم مربوط به فعال بودن Find My Device است که در ادامه به آن می‌پردازیم. پس لازم است که:

  • گوشی به اینترنت متصل باشد
  • Location گوشی در وضعیت on باشد
  • وارد کردن و فعال کردن اکانت جیمیل در گوشی

چگونه حساب کاربری جیمیل را به گوشی اندروید خود اضافه کنیم؟

برای استفاده از قابلیت Find My Device (دستگاهم را پیدا کن)، شما باید از قبل یک اکانت جیمیل را به گوشی خود اضافه کرده باشید، برای این منظور ابتدا یک حساب کاربری گوگل (Gmail) برای خود ایجاد کنید و در مرحله بعد این حساب را به گوشی اندروید خود اضافه کنید. می‌توانید به یکی از دو مسیر زیر بروید:

Setting > Users & Accounts > Add Accounts

Setting > Accounts > Add Accounts

نحوه ردیابی گوشی با جیمیل

فعال کردن قابلیت Find My Device در گوشی

عملیات پیدا کردن گوشی با جیمیل بدون فعالسازی Find My Device موفقیت‌آمیز نخواهد بود. اگر تا این لحظه گوشی خود را گم نکرده‌اید حتماً این ویژگی گوگل را در گوشی هوشمند خود فعال کنید. البته معمولاً Find My Device به طور پیش‌فرض در گوشی‌های اندرویدی در وضعیت فعال قرار دارد.

  • به بخش تنظیمات گوشی بروید.
  • اکنون روی گزینه Security بزنید تا صفحه مربوط به آن باز شود.
نحوه ردیابی گوشی با جیمیل
  • در این صفحه به دنبال گزینه Find My Device بگردید و مطمئن شوید در وضعیت فعال قرار دارد.
  • اگر Find My Device را پیدا نکردید از گزینه جستجو در بالای صفحه تنظیمات گوشی کمک بگیرید.

روش‌های ردیابی گوشی دزدیده شده با Gmail

در ادامه آموزش پیدا کردن گوشی گمشده با Gmail به ارائه روش‌هایی برای ردیابی گوشی دزدیده شده با Gmail  می‌پردازیم. برای این منظور روش‌هایی وجود دارد که می‌توان از آنها استفاده کرد:

  • سایت گوگل
  • اپلیکیشن Find My Device

بیشتر بخوانید:

استفاده از سایت گوگل

بدون استفاده از تلفن همراه و از طریق کامپیوتر هم می‌توانید از سرویس Find My Device استفاده کنید. دستیابی به این سرویس بسیار ساده است. حتی اگر شما در موتور جستجوی گوگل بنویسید سایت دستگاهم را پیدا کن با ایمیل، گوگل صفحه مورد نظر را در ابتدای نتایج جستجو می‌آورد. به هر حال با تایپ عبارات مختلف می‌توانید وارد صفحه مربوط به سرویس Find My Device شوید.

پس به آدرس www.google.com/android/find بروید. در صفحه Find My Device (دستگاهم را پیدا کن)، به اکانت جیمیلی که از قبل روی گوشی خود فعال کرده‌اید وارد شوید، بعد از وارد شدن به حساب کاربری خود، صفحه‌ای به شما نمایش داده می‌شود که در آن لیست دستگاه‌های اندرویدی خود را مشاهده خواهید کرد.

در ادامه باید دستگاه مورد نظرخود را انتخاب کنید. حال اگر قابلیت مکان یابی و اینترنت دستگاه شما روشن باشد، مکان تقریبی گوشی را روی نقشه مشاهده می‌کنید.

نحوه ردیابی گوشی با جیمیل

سایر گزینه‌های قابل مشاهده شامل موارد زیر است:

از گزینه پخش صدا یا Ring می‌توانید برای به صدا در آوردن گوشی خود استفاده کنید. این گزینه برای زمانی که گوشی خود را در اطرافتان گم کرده‌اید و احتمالا روی حالت سایلنت یا بی صدا است، کاربردی است و با استفاده از آن می‌توان صدای زنگ گوشی خود را شنید.

  • ایمن کردن دستگاه (Secure Device)

از طریق گزینه ایمن کردن دستگاه می‌توانید برای افرادی که دستگاه شما را پیدا می‌کنند، پیام یا شماره تلفنی را نمایش دهید تا از آن طریق با شما تماس بگیرند. این پیام روی گوشی شما نمایش داده خواهد شد.

  • پاک کردن اطلاعات گوشی از راه دور (Erase Device)

اگر احتمال می‌دهید که ممکن است از اطلاعات شما سوءاستفاده شود، می‌توانید از طریق گزینه پاک کردن داده‌ها، اطلاعات روی دستگاه خود را پاک کنید.

بعد از اینکه داده‌های دستگاه پاک شد، دیگر نمی‌توانید موقعیت مکانی آن را پیدا کنید. اگر دستگاه شما آفلاین باشد، هر زمان که مجددا آنلاین شود داده‌های شما پاک خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

استفاده از اپلیکیشن Find My Device

پیش از هر کاری ابتدا باید برنامه Find My Device را از پلی استور دانلود کرده و روی گوشی‌ نصب کنید. این اپلیکیشن در حال حاضر بر روی تمام گوشی‌های دارای اندروید 4 و جدیدتر قابل نصب است. اکنون می‌توانید با اجرای Find My Device فرایند پیدا کردن تلفن همراه با Gmail را شروع کنید. پس از اجرای اپلیکیشن طبق مراحل زیر پیش بروید:

با اجرای Find My Device، اپلیکیشن از شما می‌خواهد آدرس جیمیل خود را وارد کنید. اگر در تلفن شما بیش از یک حساب جیمیل ثبت شده باشد، برنامه به شما منوی کشویی نشان می‌دهد. از بین جیمیل‌های موجود یکی را انتخاب کنید یا اینکه ایمیل دلخواه را بنویسید.

نحوه ردیابی گوشی با جیمیل

پس از انتخاب آدرس جیمیل روی گزینه Continue as بزنید و در صفحه بعد رمز عبور مربوط به آدرس جیمیل را وارد کنید. در ادامه گزینه Sign in را انتخاب کنید.

در این مرحله برنامه از شما اجازه دسترسی به موقعیت مکانی را می‌خواهد. به اپلیکیشن اجازه دهید به موقعیت مکانی دسترسی داشته باشد. در ادامه صفحه‌ای مشاهده می‌شود که شامل نقشه‌ای با موقعیت مکانی فعلی و مدل گوشی شما است. همچنین گزینه‌های Play Sound، Secure Device و Erase Device نیز قابل مشاهده هستند.

چنانچه با این آدرس جیمیل در بیش یک دستگاه وارد شده‌اید، برنامه به شما اجازه انتخاب گوشی مدنظر را می‌دهد. پس از انتخاب گوشی عملیات ردیابی و نمایش موقعیت مکانی گوشی گم شده انجام می‌شود.

همانند استفاده از سایت گوگل برای پیدا کردن گوشی گم شده یا به سرقت رفته، قابلیت قفل کردن تلفن همراه از راه دور، قابلیت پاک کردن اطلاعات گوشی موبایل و قابلیت پخش آهنگ با نرم افزار Find My Device نیز امکان پذیر است.

ردیابی گوشی خاموش از طریق جیمیل

آموزش پیدا کردن گوشی گمشده با Gmail که در اینجا مورد بررسی قرار گرفت را می‌توان برای گوشی خاموش نیز در نظر گرفت. البته لازم به ذکر است که ردیابی گوشی بیشتر در زمان روشن بودن گوشی موفقیت‌آمیز است. بنابراین بزرگترین شانس شما در هنگام گم کردن گوشی این است که تلفن همراه شما روشن باشد.

البته گاهی اوقات می‌توان آخرین موقعیت مکانی گوشی قبل از خاموش شدن را از طریق گوگل مپ مشاهده کرد. فناوری مربوط به ردیابی گوشی های هوشمند سبب شده تا کاربران با خیال راحت‌تری بتوانند در مکان‌های عمومی از گوشی‌های خود استفاده کنند.

نحوه ردیابی گوشی با جیمیل

اهمیت پاکسازی اطلاعات مهم گوشی گم شده

یکی از مهم‌ترین موضوعات در مورد ردیابی گوشی گم شده از طریق جیمیل، پاکسازی اطلاعات بوده است. گاهی اوقات برخی کاربران در گوشی‌های هوشمند خود اطلاعات مهمی را نگهداری می‌کنند.

در این خصوص بخشی از این سرویس ردیابی به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید از راه دور در صورت روشن شدن گوشی داده‌هایی که مدنظر دارید را سریعا پاکسازی کنید. در این شرایط بسته به نوع گوشی و محدودیتی که روی آن اعمال شده است می‌توانید به این گزینه دسترسی داشته باشید.

کلام آخر

در این مطلب که آموزش پیدا کردن گوشی گمشده با Gmail بود راه‌کارها و آموزش‌هایی ارائه شد تا از طریق آن بتوانید نسبت به یافتن گوشی گمشده خود اقدام کنید. برای یافتن و ردیابی گوشی دزدیده شده با Gmail باید مواردی را در نظر گرفت و آنها را در گوشی خود اعمال کرد تا بتوان از این ویژگی بهره گرفت.

سوالات متداول

آیا ردیابی گوشی خاموش هم امکان پذیر است؟

ردیابی گوشی گم شده یا به سرقت رفته بیشتر در زمان روشن بودن گوشی موفقیت‌آمیز است. البته گاهی اوقات می‌توان آخرین موقعیت مکانی گوشی قبل از خاموش شدن را از طریق گوگل مپ مشاهده کرد اما دقیق نیست. پس نمی‌توان گفت ردیابی گوشی خاموش موفقیت آمیز خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد نحوه ردیابی گوشی با جیمیل چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با مجله خبری آی تی و دیجیتال و سایر کاربران در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید