0

نتیجه تست عملکرد اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 منتشر شد؛‌ بهتر از اگزینوس 2200 و اسنپدراگون 8 نسل 1

نتیجه تست عملکرد اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 منتشر شد؛‌ بهتر از اگزینوس 2200 و اسنپدراگون 8 نسل 1
بازدید 61


کوالکام با انتشار نتایج عملکرد اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 که برای گوشی‌های میان‌رده طراحی شده، بار دیگر قدرت خود را در تولید تراشه سیستم-روی-چیپ به رخ کشید.

هفته گذشته شرکت کوالکام از پردازنده‌ اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 رونمایی کرد که از نظر سخت‌افزاری شباهت‌های فراوانی با تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 1 دارد. لازم به ذکر است که پردازنده‌ جدید کوالکام ویژه گوشی‌های میان‌رده بوده، اما اسنپدراگون 8 نسل 1 صرفاً برای گوشی‌های پرچمدار عرضه شده بود.

به‌منظور تست عملکرد اسنپدراگون 7 پلاس نسل نشریه‌ Android Authority اقدام به بررسی دستگاهی مرجع از طرف کوالکام کرد که مجهز به پردازنده‌ Snapdragon 7 Plus Gen 2 بود. بنچمارک‌های اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 نشان می‌دهد با یک پردازنده قدرتمند در حد و اندازه تراشه پرچمدارانی نظیر Galaxy S22 و حتی بهتر هستیم!

بیشتر بخوانید: مودم جدید کوالکام با پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای معرفی شد؛ استارلینک در گوشی‌های هوشمند!

نتایج بررسی عملکرد اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2

پردازنده‌ میان‌رده‌ جدید کوالکام به راحتی هر چه تمام‌تر موفق به شکست Tensor G2 (پردازنده‌ گوشی‌های گوگل) در آزمون تک هسته‌ای و چند هسته‌ای شد. این پردازنده در آزمون‌های چند هسته‌ای حتی عملکردی قوی‌تر از Exynos 2200 و Snapdragon 8 Gen 1 از خود نشان داد؛ اما از اسنپدراگون 8 نسل 2 (پرچمدار نسل جدید) شکست خورد، که البته قابل انتظار نیز بود. بااین‌حال عملکردی بسیار نزدیک‌ به Snapdragon 8 Plus Gen 1 (پرچمدار میان‌نسلی کوالکام) داشته است.

عملکرد اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2

از طرفی عملکرد واحد GPU تراشه‌ 2 Snapdragon 7 Plus Gen به اندازه واحد CPU درخشان ظاهر نشد، اما این سیستم-روی-چیپ با اختلافی اندک موفق به شکست اگزینوس 2200 شد و به راحتی تنسور G2 و اسنپدراگون 778G پلاس را در بخش عملکرد گرافیکی کنار زد.

عملکرد اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2

اما مهمترین بخش بررسی تراشه جدید کوالکام توسط Android Authority متعلق به بخش بنچمارک 3DMark Wild Life بود که در این آزمون، پردازنده‌ تحت فشار قرار می‌گرفت. علی رغم اینکه عملکرد سایر پردازنده‌های مورد بررسی پس از گذشت مدت مشخصی کاهش می‌یابد، اما Snapdragon 7 Plus Gen 2 موفق به ثبت عملکردی کاملاً پایدار شد که در نوع خود بسیار جالب بوده است.

عملکرد اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2

شکست 2 Snapdragon 7 Plus Gen در برابر پردازنده‌های پرچمداری مانند Snapdragon 8 Gen 2 احتمالاً در نگاه اول ناامیدکننده به‌نظر برسد، اما باید توجه داشت که این پردازنده قرار است در گوشی‌های 400 الی 600 دلاری به کار رفته و روانه بازار شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص عملکرد اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید