0

نام معماری گرافیکی جدید انویدیا تایید شد

نام معماری گرافیکی جدید انویدیا تایید شد
بازدید 152


با انتشار یک تیزر جدید برای رویداد هفته آینده انویدیا یعنی GeForce Beyond، نام معماری گرافیکی جدید انویدیا رسما تایید شد.

انویدیا رسما نام معماری نسل جدید پردازنده‌های گرافیکی خود یعنی سری Ada Lovelace را تایید کرد. این شرکت با انتشار یک تیزر اطلاعاتی از رویداد پیش روی خود فاش کرده است.

آرون گروپس

بیشتر بخوانید: کارت گرافیک جدید انویدیا RTX 4090 رقبای خود را له کرد!

نام معماری گرافیکی جدید انویدیا

کمپانی انویدیا در آستانه رویداد GeForce Beyond و در توییتر، تیزری از پردازنده‌های جدید خود با نام Ada Lovelace به اشتراک گذاشته است. در این تیزر جدید، «نمودار محاسبات موتور اعداد برنولی» را می‌بینیم که اولین‌بار توسط Ada Lovelace، ریاضی‌دان، نویسنده و نخستین برنامه‌نویس جهان در سال ۱۸۴۳ خلق شد.

نام معماری گرافیکی جدید انویدیا تایید شد

این محاسبات که برای موتور آنالیز Charles Babbage ساخته شده است را معمولا به عنوان اولین برنامه کامپیوتری غیر پیش پا افتاده می‌شناسند. در واقع انویدیا از این طریق بالاخره تایید کرده که کارت گرافیک‌های سری RTX 40 بنابر معماری جدید این شرکت ساخته می‌شوند.

در این تیزر همچنین یک پیام مخفی جالب گنجانده شده که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید. برچسبی که روی مانیتور یک دستگاه چسبانده شده است و اعدادی روی آن به چشم می‌خورد.

نام معماری گرافیکی جدید انویدیا تایید شد

این عددها درواقع به مشخصات فنی پردازنده گرافیکی AD102 اشاره دارد. عدد ۶۲۹ سایز die این GPU را نشان می‌دهد و ۷۵.۳۸ درواقع به ۷۵.۳۸ میلیارد ترانزیستور این تراشه اشاره دارد. بااین‌حال دقیق مشخص نیست که عدد اول به چیزی مربوط می‌شود اما برخی عقیده دارند که وعده‌ی عملکرد ۲.۰۸ برابر بالاتر از GA102 از نسل قبل را می‌دهد.

انویدیا در درجه اول احتمالا از کارت گرافیک‌های RTX 4090 و RTX 4080 16GB و RTX 4080 12GB رونمایی خواهد کرد اما فقط اولین مدل از این سه مورد در ماه اکتبر به بازار عرضه خواهد شد. تیم سبز با انتشار تیزرهای بیشتر به اشتراک اطلاعات و جزئیات تکمیلی تا زمان برگزاری رویداد رسمی رونمایی از این محصولات می‌پردازد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص افشای نام معماری گرافیکی جدید انویدیا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید