0

ناسا مدعی برقراری ارتباط با فرازمینی‌ها تا 2029 شد!

ناسا مدعی برقراری ارتباط با فرازمینی‌ها تا 2029 شد!
بازدید 58


دانشمندان کاوشگر ناسا از احتمال بالای برقراری ارتباط با فرازمینی‌ها تا سال 2029 و حتی برقراری تماس از سوی بیگانگان با زمین خبر داده‌اند.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از دیلی‌میل، تیمی از دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا عقیده دارند که برقراری ارتباط با فرازمینی‌ها تا سال 2029 با زمین امکان‌پذیر خواهد شد.

کریپتال گلوبال

ناسا در سال 2002 جهت ارسال داده و اطمینان از برقراری ارتباط، امواج رادیویی را به کاوشگر پایونیر 10 (Pioneer 10) از طریق یک پروتکل معمولی فرستاد. همچنین در فضا نیز این سیگنال پخش شد که به ستاره‌ای در فاصله 27 سال نوری از سیاره ما دست پیدا کرد. محققان دانشگاه کالیفرنیا ابراز امیدواری کردند که این سیگنال از سوی فرازمینی‌ها رهگیری شده و سپس پاسخی از طرف آنها به زمین ارسال شود.

در این مطالعه ذکر شده که زودترین زمانی که انتظار دریافت پیام برگشتی از حیات فرازمینی هوشمند بالقوه را که ناشی از سیگنال ارسالی کاوشگر وویجر 1 بوده، وجود دارد، سال 2109 خواهد بود.

در این مطالعه از سیگنال‌های ارسال شده از زمین به کاوشگرهای وویجر 1، وویجر 2، پایونیر 10، پایونیر 11 و نیوهورایزنز بهره‌برداری شده و از مکان‌هایی که احتمالاً سیگنال‌ها در زمان ارسال به سوی آن‌ها منتشر شده، نقشه‌برداری شود.

بیشتر بخوانید: اخترشناسان بالاخره راز قدرتمندترین اشیا کیهانی را کشف کردند

برقراری ارتباط با فرازمینی‌ها بسیار نزدیک است!

طی مطالعه منتشر شده در مجله «Deep Station Network» ذکر شده که این فضاپیماها با آنتن‌های رادیویی شبکه ایستگاه عمیق (DSN) تماس داشته‌اند تا به دانلود داده‌های علمی و داده‌های تله‌متری مبادرت ورزند. این سیگنال‌ها از کاوشگر پا را فراتر گذاشته و در فضای بین ستاره‌ای گسترش یافته‌اند.

شبکه ایستگاه عمیق، درواقع مجموعه‌ای بین‌المللی از آنتن‌های رادیویی غول‌پیکر متعلق به ناسا بوده که از ماموریت‌های فضاپیمای بین سیاره‌ای، افزون‌بر تعدادی که به دور زمین گردش می‌کنند، پشتیبانی خواهد کرد.

برقراری ارتباط با فرازمینی‌ها

این گروه همچنین تعیین کرده‌اند که سیگنال‌ها به وویجر 2، پایونیر 10 و پایونیر 11 قبل از این حداقل با یک ستاره مواجه خواهند شد. سیگنال پایونیر 10 با یک ستاره کوتوله سفید در سال 2002 روبرو شد و تا سال 2313 با 222 ستاره دیگر موجه می‌شود. سیگنال‌های وویجر 1 و نیوهورایزنز در آینده نزدیک با نخستین ستاره‌های خود رودررو خواهند شد.

از طرفی تعدادی از ستاره‌شناسان با این ایده هم عقیده نیستند. کیتلین راسموسن (Kaitlin Rasmussen)، اختر زیست‌شناس دانشگاه واشنگتن که در این مقاله همکاری نداشته، بیان می‌کند که این مطالعه تمرین جالبی بوده، بااین‌حال نتیجه‌بخشی نیز دور از انتظار است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص برقراری ارتباط با فرازمینی‌ها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید