0

نارضایتی کوالکوم از ساخت تراشه‌ی اسنپدراگون 8 نسل 1 توسط سامسونگ

نارضایتی کوالکوم از ساخت تراشه‌ی اسنپدراگون 8 نسل 1 توسط سامسونگ
بازدید 152


کوالکوم به تازگی از جدیدترین پردازنده پرچمدارش با نام اسنپدراگون 8 نسل 1 رونمایی کرده است؛ این کمپانی به صورت رسمی تأیید کرد که این تراشه به طور انحصاری توسط سامسونگ تولید می‌شود. اما گزارش‌ها حاکی از آن است که کوالکوم از عملکرد سامسونگ راضی نیست.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از gizchina، اسنپدراگون 8 نسل 1 از فرآیند 4 نانومتری سامسونگ استفاده می‌کند، اما طبق گزارش‌ها بازدهی پردازش 4 نانومتری سامسونگ پایین است و کوالکوم از عملکرد سامسونگ بر روی این تراشه ناراضی است. رقیب اصلی سامسونگ TSMC است و به نظر می‌رسد که شانس TSMC بیشتر شده است.

رقیب اصلی Snapdragon 8 Gen1 یعنی Dimensity 9000، از فرآیند 4 نانومتری TSMC استفاده می‌کند و ممکن است نسبت به اسنپدراگون جدید برتری داشته باشد. این شرایط کوالکوم را نگران کرده است.

اگر سامسونگ نتواند این مشکل را حل کند، کوالکوم ممکن است به دنبال جایگزینی برای این کار باشد و TSMC تنها جایگزین برتر در این بازار است.

کارشناسان ادعا می‌کنند که فرآیند 4 نانومتری TSMC از نظر اندازه و مصرف انرژی عملکرد بهتری نسبت به سامسونگ دارد. اگر کوالکوم قسمتی از ساخت این تراشه‌ها را به TSMC بسپارد، بین نسخه TSMC و نسخه سامسونگ از نظر عملکرد یا مصرف انرژی شکافی به وجود می‌آید.

سامسونگ نمی‌خواهد میدان را برای رقیب خود خالی کند؛ هدف این کمپانی این است که تا سال 2030 به رهبر بازار نیمه هادی تبدیل شود.

مشخصات فنی SNAPDRAGON 8 GEN1

پردازنده مرکزی این تراشه طراحی سه خوشه‌ای (1+3+4) دارد و هسته اصلی آن دارای یک هسته ARM Cortex-X2 با سرعت کلاک 3.0 گیگاهرتز است. همچنین سه هسته عملکردی بر اساس استاندارد جدید ARM Cortex-A710 در آن وجود دارد.

در آخر چهار هسته کارآمد که از استاندارد جدید ARM Cortex-A510 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز بهره می‌برند؛ نیز در آن به کار گرفته شده است.

این CPU جدید مصرف انرژی را تا 30 درصد کاهش می‌دهد.

این پردازنده جدید با یک پردازنده گرافیکی Adreno 730 با افزایش سی درصدی عملکرد و صرفه جویی در مصرف انرژی تا 25 درصد تولید می‌شود.

اسنپدراگون 8 نسل یک یک مودم یکپارچه X65 5G را به همراه دارد.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید