0

نابودی 2.4 میلیون شغل توسط هوش مصنوعی تا سال 2030

نابودی 2.4 میلیون شغل توسط هوش مصنوعی تا سال 2030
بازدید 60


به‌نظر هوش مصنوعی تا سال 2030 باعث نابودی 2.4 میلیون شغل از جمله مشاغل نویسندگان، دستیاران تحقیقات علوم اجتماعی، کپی‌رایترها و سایر سمت‌های اداری خواهد شد.

به‌تازگی گزارش جدیدی از سوی شرکت Forrester Research منتشر شده، که تأثیرات هوش مصنوعی مولد بر مشاغل در آینده و همچنین تأثیر آن روی کارمندان اداری را برآورد کرده است. شرکت Forrester طی گزارش خود مدعی شد که این فناوری تا سال 2030 باعث نابودی 2.4 میلیون شغل در ایالات‌متحده خواهد شد.

همچنین پژوهشگران این شرکت زیان 0.6 درصدی ناشی از اتوماسیون تا سال 2030 را پیش‌بینی کرده‌اند. طبق اعلام آن‌ها، اتوماسیون جایگزین مشاغلی خواهد شد که مدیریت آن‌ها سخت‌تر خواهد بود؛ همچون استفاده از ربات‌های فیزیکی به‌منظور کمک به کارمندان در سال 2020 و هم‌زمان با همه‌گیری کرونا.

شغل‌هایی که براساس گزارش فورستر در معرض خطر احتمالی بیشتری قرار خواهند گرفت، شامل نویسندگان، دستیاران تحقیقات علوم اجتماعی، نمونه‌خوان‌ها، کپی‌رایترها و کسانی که سمت‌های اداری دارند، خواهد بود. همچنین طی این گزارش عنوان شده است که کارمندان اداری بیشتر تحت تأثیر هوش مصنوعی قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: حضور یک ایرانی در لیست 100 فرد تأثیرگذار هوش مصنوعی تایم

نابودی 2.4 میلیون شغل توسط هوش مصنوعی

طی این گزارش ضمن اشاره به نابودی 2.4 میلیون شغل توسط هوش مصنوعی اعلام شده است: «بهتر است واضح بگوییم هوش مصنوعی مولد برای جایگزینی با کارمندان اداری خواهد آمد. اتوماسیون و هوش مصنوعی به‌طور کلی تا سال 2030 جایگزین 4.9 درصد از مشاغل ایالات‌متحده خواهد شد.»

نابودی 2.4 میلیون شغل

البته در تعدادی از سناریوها تخمین زده شده که اتوماسیون نتایج ضعیف‌تری را نسبت به انسان‌ها فراهم سازد و شرکت‌ها این نتیجه را بگیرند که مجبور به پذیرش هوش مصنوعی هستند. به‌منظور رفع این مشکل، اعلام شده است که شرکت‌ها باید مشاغلی را مورد شناسایی قرار دهند که بیشترین سود را از اتوماسیون دریافت می‌کنند تا هوش مصنوعی مولد به‌صورت مناسبی در کسب‌و‌کار آن‌ها ادغام شود.

با همه این تفاسیر، فورستر تأکید کرده که قابلیت‌های این فناوری همچنین احتمال دارد باعث عملکرد ضعیف‌تری شود. به‌ عنوان نمونه، مدل‌هایی همچون ChatGPT بیشتر محتوای «بی‌معنایی» میسازند که این امر می‌تواند مشکلاتی را دربر داشته باشد و درنتیجه باید به‌طور دستی برطرف شوند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص نابودی 2.4 میلیون شغل توسط هوش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید