0

موقعیت مکانی جعلی بیش از صد کشتی

موقعیت مکانی جعلی بیش از صد کشتی
بازدید 194

[ad_1]

طبق گزارش‌ها، در یک سال گذشته، موقعیت مکانی بیش از صد کشتی به صورت اشتباه گزارش شده و جعلی است.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از engadget، سوء استفاده از فناوری موقعیت مکانی ممکن است مشکلاتی مانند تنش‌های سیاسی به وجود بیاورد.

به گزارش وایرد، SkyWatch و Global Fishing Watch مطالعاتی را انجام داده‌اند که نشان می‌دهد بیش از 100 موقعیت مکان کشتی جنگی از اوت 2020 جعلی بوده است که این شامل ناو هواپیمابر بریتانیایی ملکه الیزابت و ناوشکن آمریکایی روزولت است.

در برخی موارد، این داده‌های نادرست نشان می‌دهد که کشتی‌ها وارد آب‌های ممنوعه شده و یا به پایگاه‌های دریایی سایر کشورها نزدیک شده‌اند که این امر می‌تواند مشکلات سیاسی به وجود بیاورد.

تیم تحقیقاتی با مقایسه سیستم شناسایی خودکار (AIS، یک سیستم مبتنی بر GPS برای کمک به جلوگیری از برخورد با موانع) با داده‌های موقعیتی با استفاده از یک الگوی شناسایی توانسته اند این موقعیت‌های مکانی جعلی‌ها را پیدا کنند.

همه اطلاعات اشتباه از گیرنده‌های AIS در ساحل به دست آمده است در حالی که ماهواره‌ها موقعیت‌های مکانی واقعی را نشان می‌دهند. سال‌هاست Global Fishing Watch در حال بررسی موقعیت‌های جعلی AIS بوده، اما این کار اولین بار برای کشتی‌ها انجام شده است.

مشخص نیست چه کسانی و چرا این موقعیت‌های مکانی را جعل می‌کنند. با این حال، تحلیلگران می گویند که این اطلاعات ممکن است مربوط به روسیه باشد.

 

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید