0

موشک هایپرسونیک جدید آمریکا با سرعت بیش از 5 ماخ با موفقیت آزمایش شد

موشک هایپرسونیک جدید آمریکا با سرعت بیش از 5 ماخ با موفقیت آزمایش شد
بازدید 64


در یک پروژه با همکاری دارپا تست نهایی موشک هایپرسونیک جدید آمریکا به انجام رسید. سرعت این موشک در ارتفاع 18 هزار متری زمین بیش از 5 برابر سرعت صوت بوده است.

طب گزارشی از نیواطلس، این موشک هایپرسونیک با موتور اسکرم جت توسعه یافته خود در شرکت «آئروجت راکتداین» در مسافت 560 کیلومتر به سرعت بیش از 5 ماخ رسیده است. از موتورهای اسکرم جت در سرعت‌های مافوق صوت استفاده شده و شیوه کار آن‌ها نیز بسیار مشابه موتورهای رم جت است.

کریپتال گلوبال

بیشتر بخوانید: جزئیات جدیدی از موشک هایپرسونیک سپاه فاش شد

آزمایش موشک هایپرسونیک جدید آمریکا

پرواز آزمایشی پروژه موشک هایپرسونیک جدید آمریکا حاصل همکاری مشترک میان دارپا، نیروی هوایی آمریکا، آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی، لاکهید مارتین و آئروجت راکتداین بوده است.

طی این آزمایش درست به مانند 2 تست قبلی، وسیله نقلیه هوایی شامل 2 بوستر موتور موشک جامد، یک پوشش محافظ گلایدر و یک وسیله نقلیه گلایدر شامل کلاهک جنگی از بمب افکن B-52H بود که عملیات پرتاب با این ابزارها به انجام رسید.

موشک هایپرسونیک جدید آمریکا

موشک نیز پس از پرتاب، به طور خودکار روشن شده و موفق به رساندن گلایدر به سرعت مافوق صوت شده است. پس از آن با فعال‌سازی موتور اسکرم جت، سرعت گلایدر در ارتفاع 18 هزار متری زمین به بیش از 5 برابر سرعت صوت رسید. طبق اعلام لاکهید مارتین این تست داده‌های مربوط به موتور اسکرم جت که برای موشک به کار گرفته شده را به میزان دوبرابر افزایش داده است.

از این اطلاعات به‌دست‌آمده از طریق تست‌ها جهت بهبود فناوری و گسترش عملکرد آن قبل از اجرای مرحله‌ای شامل 3 پرواز آزمایشی استفاده می‌شود. در این 3 پرواز موشک به یک کلاهک واقعی مجهز خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره موشک هایپرسونیک جدید آمریکا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید