0

مهاجرت کاربران ایرانی واتساپ به تلگرام ؛ پیامد مستقیم فیلترینگ!

مهاجرت کاربران ایرانی واتساپ به تلگرام ؛ پیامد مستقیم فیلترینگ!
بازدید 154


اعمال محدودیت‌های اینترنتی جدید برای واتساپ و اینستاگرام، منجر به مهاجرت کاربران ایرانی واتساپ به تلگرام شده است. حال باید دید آیا این پیامرسان محبوب روسی به روزهای اوج خود در ایران باز خواهد گشت؟

از ابتدای مهر ماه و با توجه به شرایط کشور، محدودیت‌های اینترنتی شدید و بی‌سابقه‌ای برای دسترسی به بسیاری از پلتفرم‌های کاربردی و محبوب اعمال شد و در نتیجه کاربران بسیاری از با مشکل مواجه شدند. اما به طرز جالبی بنابر جدیدترین آمارها، کاربران ایرانی واتساپ که حال برای دسترسی به این پیامرسان ناگزیر به استفاده از فیلترشکن شده‌اند، ترجیح به بازگشت به تلگرام دارند!

آرون گروپس

بیشتر بخوانید: انتقاد آذری جهرمی از سیاست فیلترینگ دولت ؛ آزموده را آزمودن خطاست!

مهاجرت کاربران ایرانی واتساپ به تلگرام

در حال حاضر آمارهای مختلفی از مهاجرت کاربران ایرانی به تلگرام منتشر شده و گرچه مشخص نیست اتکای این آمار به کدام اطلاعات است،‌ اما طبیعی به نظر می‌رسد که با توجه به محبوبیت دیرینه و برتری همیشگی تلگرام بر واتساپ در سالیان اخیر، به خصوص پیش از فیلترینگ تلگرام، کاربرانی که حالا برای دسترسی به واتساپ هم با محدودیت مواجه شده‌اند، تلاش برای دسترسی به تلگرام را به دسترسی به واتساپ ارجحیت ببخشند.

مهاجرت کاربران ایرانی واتساپ به تلگرام ؛ پیامد مستقیم فیلترینگ!

در واقع پتانسیل‌های بالاتر تلگرام، امکانات بیشتر و دسترسی ساده‌تر آن (که در کنار وی‌پی‌ان با پروکسی نیز میسر است) می‌تواند عاملی اساسی در گرایش و بازگشت دوباره کاربران ایرانی به این پلتفرم باشد.

در حال حاضر آمار دقیقی درباره میزان مهاجرت کاربران از واتساپ به تلگرام در دست نیست اما خبرفوری در یک پست تلگرامی مدعی شده که در حال حاضر 6 میلیون کاربر ایرانی واتساپ به تلگرام بازگشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص خسارت فیلترینگ برای کسب و کارهای اینترنتی چیست؟ شما کدام اپلیکیشن را انتخاب می‌کنید؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید