0

منع فعالیت صاحبان رمزارزها در سیاست‌گذاری‌های‌ کریپتو آمریکا

منع فعالیت صاحبان رمزارزها در سیاست‌گذاری‌های‌ کریپتو آمریکا
بازدید 216


نهاد ناظر بر مسائل اخلاقی دولت آمریکا در اطلاعیه‌ جدید خود خبر منع فعالیت صاحبان رمزارزها در مشاغل مربوط به سیاست‌گذاری‌های کریپتو را اعلام کرد.

مستر بلیط

مقامات و کارمندان دولتی ایالات متحده که در زندگی خصوص خود، اقدام به خرید و معامله‌ی ارزهای دیجیتال می‌کنند، از کار در نهادهای مربوط به سیاست‌گذاری و وضع مقررات در زمینه دارایی‌های دیجیتال منع شده‌اند.

بیشتر بخوانید: آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022

جزئیات منع فعالیت صاحبان رمزارزها در قانون‌گذاری

بر اساس اطلاعیه روز سه‌شنبه نهاد ناظر بر مسائل اخلاقی در دولت ایالات متحده، برخی از قوانین حاکم بر سیاست‌‌گذاری اوراق بهادار در خصوص صاحبان رمزارزها و استیبل‌ کوین‌ها قابل اجرا نیست. در بخشی از این اطلاعیه نوشته شده:

هر کارمندی که صاحب مقداری از یک ارز دیجیتال یا استیبل کوین باشد، در صورتی که متوجه شود فعالیت در موضوع خاص در حوزه کاری خود بر ارزش ارز دیجیتال یا استیبل کوین وی تأثیر مستقیم می‌گذارد، نباید در آن حوزه فعالیت شرکت کند.

منع فعالیت صاحبان رمزارزها در سیاست‌گذاری‌های‌ کریپتو آمریکا

به عنوان مثال؛ کارمندی که 100 دلار از یک استیبل کوین را در اختیار داشته و قصد فعالیت در قانون‌گذاری رمزارزها را داشته باشد، می‌بایست استیبل کوین‌ها و منافع مربوط به آن را قبل از شروع فعالیت واگذار کند.

در بخشی از اطلاعیه به این نکته اشاره شده است که حتی اگر ارز دیجیتال یا استیبل کوین مورد نظر کارمندان مشمول اوراق بهادار فدرال یا ایالتی باشد نیز این حکم لازم‌الاجرا خواهد بود. احکام جدید برای همه کارمندان دولت فدرال نظیر کارمندان کاخ سفید، فدرال رزرو و وزارت خزانه‌داری اعمال خواهد شد.

چه کسانی از قانون منع فعالیت صاحبان رمزارزها معاف می‌شوند؟

تنها معافیت از قانون منع فعالیت صاحبان رمزارزها به سیاست‌گذارانی تعلق دارد که تا سقف 50 هزار دلار در صندوق‌های مشترک سرمایه‌گذاری کنند. این صندوق‌ها می‌بایست به شرکت‌هایی که از بلاک چین و رمزارزها سود می‌برند اختصاص داده شود.

علی‌رغم قوانین به ظاهر سختگیرانه در مورد سرمایه‌گذاری کارکنان در بخش کریپتو، ایالات متحده آمریکا به حرکت رو به جلو خود در راستای یکپارچه‌سازی صنعت رمزارزها ادامه می‌دهد. جو بایدن رویکرد دولت آمریکا در زمینه ارزهای دیجیتال را اعلام کرد.

به گفته Raymond Shu، مدیر عامل شرکت Cabital، پیشنهادهای قانونی در خصوص وضع مقررات در مورد ارزهای دیجیتال می‌تواند ایالات متحده را به تنها کشور غربی تبدیل کند که استیبل کوین‌ها و سایر دارایی‌های دیجیتالی را به طور کامل به عنوان بخشی رسمی از سیستم مالی خود پذیرفته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره قانون منع فعالیت صاحبان رمزارزها در قانون‌گذاری آمریکا چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید