0

ممنوعیت استفاده از تجهیزات هواوی در زیرساخت 5G اتحادیه اروپا به زودی تصویب می‌شود!

ممنوعیت استفاده از تجهیزات هواوی در زیرساخت 5G اتحادیه اروپا به زودی تصویب می‌شود!
بازدید 65

[ad_1]

براساس یک قانون جدید احتمالاً استفاده از تجهیزات هواوی در زیرساخت 5G اتحادیه اروپا ممنوع شود. اتحادیه اروپا این‌بار به جای اپل، هواوی را قربانی خواهد کرد.

طبق اخبار بدست رسیده ظاهراً اتحادیه اروپا درحال تنظیم یک قانون جدید است تا با استفاده از آن تجهیزات هواوی در زیرساخت 5G اتحادیه اروپا را ممنوع اعلام کند. بدین‌ترتیب و بنابر قانون جدید این اتحادیه که احتمالاً به‌زودی اجرا خواهد شد، کشورهای عضو اتحادیه اروپا حق استفاده از خدمات 5G شرکت هواوی را نخواهند داشت. بدین‌شکل غول مخابراتی چین به‌غیر از آمریکا، در اروپا نیز تحریم خواهد شد.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

بیشتر بخوانید: استفاده از تجهیزات چینی برای گسترش شبکه 5G کشور تایید شد

ممنوعیت استفاده از تجهیزات هواوی در زیرساخت 5G اتحادیه اروپا

زمانی که در سال 2019 رئیس جمهور وقت آمریکا، دونالد ترامپ، ممنوعیت استفاده از تجهیزات هواوی در زیرساخت‌های شبکه این کشور را اعلام کرد، هواوی و زیرمجموعه‌هایش به لیست سیاه اضافه شدند و برخی کشورها هم دست به چنین کاری زدند. اما حالا به‌نظر می‌رسد اتحادیه اروپا هم می‌خواهد در چنین مسیری گام بردارد و دست هواوی را زیرساخت‌های شبکه 5G خود کوتاه کند.

تا به امروز نزدیک به یک‌سوم کشورهای عضو اتحادیه اروپا استفاده از تجهیزات هواوی در زیرساخت‌های شبکه 5G خود را ممنوع کرده‌اند. اگرچه اتحادیه اروپا به‌طور کامل استفاده از این تجهیزات را ممنوع نکرده است، اما طبق گزارش فایننشال تایمز، احتمالاً در آینده این موضوع تغییر می‌کند.

ممنوعیت استفاده از تجهیزات هواوی در زیرساخت 5G اتحادیه اروپا

کمیسیون اتحادیه اروپا از کشورهای عضو خواسته است که برای استفاده از تجهیزات هواوی در این منطقه، تأییدیه دریافت کنند، اما برخی کشورها ازجمله آلمان ظاهراً توجهی به این درخواست ندارند. همین موضوع ظاهراً اتحادیه اروپا را در مسیری قرار داده است تا به‌طور کامل استفاده از تجهیزات هواوی در شبکه 5G را ممنوع کند.

«تیری برتون»، کمیسیونر اتحادیه اروپا می‌گوید تنها یک‌سوم کشورهای عضو این اتحادیه استفاده از تجهیزات هواوی را ممنوع کرده‌اند که بسیار کم است و امنیت این منطقه را به خطر می‌اندازد.

بازوی اجرایی اتحادیه اروپا در هفته‌های آینده دومین گزارش خود درباره میزان پیروی‌کردن کشورهای عضو این اتحادیه از توصیه‌هایش برای استفاده از تجهیزات برخی شرکت‌ها مانند هواوی را منتشر خواهد کرد. در‌صورتی‌که این گزارش منجر به ارائه قوانین جدیدی برای مجبورکردن کشورهای اتحادیه اروپا به‌عدم استفاده از تجهیزات هواوی و شرکت‌های دیگر شود، سال آینده با چنین قوانینی روبه‌رو خواهیم شد.

طبق گزارش رویترز، آلمان اگرچه استفاده از تجهیزات هواوی را به‌طور کامل ممنوع نکرده است، اما به‌دنبال راه‌هایی برای رفع نگرانی‌های امنیتی است. همچنین این گزارش می‌گوید که پرتغال برای ممنوع‌کردن استفاده از تجهیزات هواوی آماده می‌شود.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ ممنوعیت استفاده از تجهیزات هواوی در زیرساخت 5G اتحادیه اروپا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید