0

ملخ‌ هایی که بوی سرطان را حس می‌کنند

ملخ‌ هایی که بوی سرطان را حس می‌کنند
بازدید 75


محققان یک سیستم غربالگری سرطان توسط ملخ را طراحی کردند که قادر است بوی سرطان را تشخیص دهد.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از engadget، در ابتدای همه گیری کروناویروس محققان سگ‌ها را برای تشخیص عفونت‌های COVID-19 در انسان آموزش دادند و نتایج قابل پیش بینی بود. از آنجایی که نگهداری و آموزش سگ گران است؛ محققان سعی دارند این پیشرفت را در سایر جانداران مانند حشرات به کار گیرند.

با این حال، ایده استفاده از حیوانات برای شناسایی انسان‌های بیمار ایده خوبی است و تیمی از محققان دانشگاه ایالتی میشیگان به روشی جدید به آن پرداختند.

در مطالعه‌ای که اخیراً در مجله bioRXiv منتشر شد، محققان سیستم غربالگری سرطان توسط ملخ را تست کردند.

بر اساس بررسی فناوری MIT، این فناوری شامل ملخ‌هایی است که به‌وسیله جراحی با الکترودهایی که توسط پروفسور دباجیت ساها و همکارانش در لوب‌های مغز آنها کاشته شده است تغییر یافته‌اند.

علاوه بر این، این تیم سه نوع مختلف از سلول‌های سرطانی دهان انسان را رشد دادند و دستگاهی برای جذب گازهای متساعد شده از این بافت‌ها ساختند. سپس از آن برای رساندن بوی گاز به حشرات استفاده کردند. آن‌ها دریافتند که مغز ملخ‌ها به هر نوع بافت متفاوت پاسخ داده و می‌تواند سلول‌های بیمار را با ثبت گازها با موفقیت شناسایی کنند.

این مطالعه هنوز توسط محققان دیگر مورد بررسی قرار نگرفته است، و ممکن است سازمان‌هایی مانند غذا و دارو چنین رویه‌ای را تأیید نکنند.

ساها و تیمش قصد دارند به کار روی پروژه ادامه دهند. سیستم فعلی آنها به 6 تا 10 مغز ملخ نیاز دارد. او امیدوار است که الکترودهای جدید به تیمش اجازه دهند تا نورون‌های بیشتری را ثبت کنند و در نتیجه یک مغز ملخ برای غربالگری فردی کافی باشد. همچنین می‌خواهند دستگاه نگهدارنده مغز و آنتن را به صورت قابل حمل طراحی کند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید