0

مقایسه گلکسی A73 با گلکسی S22 ؛ میان‌رده‌ای هم‌قد و قوراه‌ی پرچمدار!

مقایسه گلکسی A73 با گلکسی S22 ؛ میان‌رده‌ای هم‌قد و قوراه‌ی پرچمدار!
بازدید 45


برند سامسونگ گوشی‌های جذابی در بازار عرضه کرده است. اگر شما هم قصد خرید یک تلفن همراه از برند سامسونگ را دارید، با مقایسه گلکسی A73 با گلکسی S22 همراه ما باشید.

مقایسه گلکسی A73 با گلکسی S22 یکی از مهم‌ترین مواردی بوده که ذهن بسیاری از کاربران را درگیر خود کرده است. اگر شما هم قصد خرید یک گوشی از برند سامسونگ را دارید، به این نوشتار از مجله خبری آی تی و دیجیتال توجه داشته باشید. ما در این مقاله، این دو گوشی جذاب را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم تا بتوانید به درک بهتری از این دو محصول برسید. برای بررسی یک مقایسه درست، شما باید به تمام ویژگی‌های این دو تلفن همراه توجه داشته باشید.

مستر بلیط

برند سامسونگ یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین برندهای موجود در بازار به شمار می‌رود که در زمینه ساخت گوشی، تبلت، لپ‌تاپ، تلویزیون و سایر محصولات دیجیتالی توانایی زیادی از خود نشان داده است. این شرکت که در سئول قرار دارد، فعالیت خود را برای اولین‌بار در سال 1938 آغاز کرد. در آن سال، سامسونگ به‌عنوان یک برند بازرگانی کار می‌کرد و در اواخر سال ۱۹۶۰ وارد صنعت الکترونیک شد. باتوجه‌به قابلیت‌های فراوانی که گوشی‌های سامسونگ دارند این برند توانسته تعداد زیادی طرفدار را از آن خود کند.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید در حال حاضر، سامسونگ بیشتر از 427 هزار نفر کارمند دارد که در سراسر جهان مشغول به کار هستند. این شرکت در سال ۲۰۱۳ با فروش ۳۲۷ میلیون دلار، در صدر بهترین شرکت‌های کره جنوبی قرار گرفته و در آن سال توانست میزان 30.1 سود خالص به دست بیاورد. به همین دلیل هم ما در این نوشتار، به مقایسه گلکسی A73 با گلکسی S22 پرداخته و آن‌ها را از همه جوانب با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

مقایسه گلکسی A73 با گلکسی S22

همان طور که تاکنون متوجه شدید، سامسونگ از گذشته تاکنون به رشد قابل‌توجهی در زمینه تولید محصولات دیجیتالی رسیده است. لازم به ذکر است که این شرکت در سال 2013، بیشتر از 100 میلیارد دلار دارایی داشت که رقم خیره‌کننده‌ای به نظر می‌رسد. این موضوع نشان می‌دهد که امروزه هم این رقم رو به افزایش است. سامسونگ گوشی‌های زیادی با قابلیت‌های فراوانی در بازار عرضه کرده است.

اگر شما هم به برند سامسونگ علاقه دارید، می‌توانید نگاهی به لیست بهترین گوشی‌های گیمینگ سامسونگ بیندازید. از سوی دیگر، برخی از افراد طرفدار گوشی‌های شیائومی هستند. به همین منظور هم مقاله مربوط به مقایسه شیائومی ۱۱ تی پرو با اس 21 اف ای سامسونگ را مشاهده کنید. علاوه بر این، مقایسه شیائومی ردمی نوت ۱۰ با سامسونگ گلکسی A71 نیز احتمالاً برای شما جذاب خواهد بود.

در اینجا ما قصد داریم که دو گوشی هوشمند Samsung Galaxy S22 و Samsung Galaxy A73 را با یکدیگر مقایسه کنیم. گلکسی S22 در تاریخ ۹ فوریه ۲۰۲۲ عرضه شد و A73 تقریباً یک ماه بعد از آن روانه بازار شد. ما در مقایسه گلکسی S22 با گلکسی A73 به بررسی نمایشگر، باتری، پردازنده و سایر موارد مربوط به مشخصات کامل آن‌ها  می‌پردازیم. علاوه بر این، می‌توانید نقاط قوت و ضعف هر یک از آ‌ن‌ها را به‌راحتی تشخیص دهید. پس مقایسه گلکسی A73 با گلکسی S22 را بادقت مطالعه نمایید.

نمایشگر

اولین چیزی که در تفاوت دو گوشی به چشم می‌آید، نمایشگر آن دو است. گوشی گلکسی S22 دارای نمایشگر 6.1 اینچی و رزولوشن 1080 × 2340 است. از سوی دیگر، نمایشگر گوشی گلکسی A73 با رزولوشن 1080 × 2400 و 6.7 اینچ عرضه می‌شود.

مقایسه گلکسی A73 با گلکسی S22

لازم به ذکر است که نرخ نوسازی هر دو گوشی ذکر شده میزان ۱۲۰ هرتز است. نمایشگر گوشی گلکسی S22 با گوریلاگلس Victus Plus و گوشی A73 نیز با گوریلا کورنینگ پوشیده شده است و هر دو کیفیت بسیار خوبی به شما ارائه می‌دهند. نمایشگر هر دو گوشی از قابلیت‌های زیادی برخوردار هستند و به شما این امکان را می‌دهند که تصاویر و ویدئوها را با بهترین کیفیت در اختیار داشته باشید.

مطالب بیشتر در مجله خبری آی تی و دیجیتالتست سقوط گلکسی S22 سامسونگ را تماشا کنید

طراحی و ساخت

یکی دیگر از موضوعات مهمی در مقایسه این گوشی‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است، طراحی و ساخت آنهاست. طول، عرض و ضخامت گوشی گلکسی A73 به ترتیب 163.7، 76.1 و 7.6 میلی‌متر است. این پارامترها برای گوشی سامسونگ گلکسی S22 به ترتیب 146، 70.6 و 7.6 میلی‌متر در نظر گرفته می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که گوشی A73 ابعاد بزرگ‌تری دارد و شما راحت‌تر می‌توانید گوشی گلکسی S22 را در دست بگیرید.

علاوه بر ابعاد ذکرشده، وزن گوشی گلکسی A73 هم 181 گرم بوده است؛ درحالی‌که وزن گلکسی اس ۲۲ ۱۶۷ گرم و سبک‌تر از رقیب خود به نظر می‌رسد. مهم‌ترین موضوعی که در این بخش از مقایسه گلکسی A73 با گلکسی S22 مشاهده می‌کنیم این است که گوشی دوم وزن کمتر و ابعاد کوچک‌تری دارد و به همین دلیل هم شما راحت‌تر می‌توانید از آن استفاده بهینه داشته باشید. این امر موجب می‌شود که بسیاری از کاربران از وزن سنگین و اندازه بزرگ گلکسی A73 شکایت داشته باشند.

مقایسه گلکسی A73 با گلکسی S22

همچنین شایان ذکر است که بخش پشتی گوشی گلکسی اس ۲۲ از شیشه و قاب آن هم از فلز ساخته شده است. این در حالی است که قسمت پشتی گوشی گلکسی A73 از پلاستیک و قاب آن نیز از همان جنس است. به همین دلیل هم به نظر می‌رسد که مقاومت گوشی اول در برابر ضربه بهتر از گوشی دوم باشد. تلفن همراه گلکسی S22 در رنگ‌‌های سفید، مشکی، خاکستری، آبی، سبز، صورتی، بنفش و زرد در دسترس است. درحالی‌که گوشی گلکسی A73 تنها رنگ‌های سفید، خاکستری و سبز را دارد.

عملکرد

یکی دیگر از موارد مهمی که باید در مقایسه گوشی Galaxy A73 با Galaxy S22 به آن توجه داشته باشیم، عملکرد این دو دستگاه است. همان طور که می‌دانید، مهم‌ترین عامل در تعیین عملکرد یک دستگاه، پردازنده آن است. به همین دلیل هم برای بررسی درست، باید به پردازنده این دستگاه تلفن همراه توجه داشته باشید.

گوشی گلکسی A73 با پردازنده اسنپدراگون ۷۷۸ گیگابایت و گلکسی S22 با پردازنده Exynos 2200 عرضه می‌شود. هر دو گوشی ذکر شده دارای هشت هسته بوده که قابلیت چشمگیری به شما ارائه می‌دهد. علاوه بر CPU، کارت گرافیک (GPU) از اهمیت بالایی برخوردار است که باید در مقایسه گلکسی A73 با گلکسی S22 به آن توجه داشته باشیم. کارت گرافیک گوشی A73 اندازه 490 MHz و گوشی دیگر هم 1300 MHz است. باتوجه‌به موارد گفته شده، به نظر می‌رسد که احتمالاً عملکرد گوشی گلکسی A73 بهتر از S22 باشد.

مطالب بیشتر در مجله خبری آی تی و دیجیتالمقایسه پوکو ایکس 4 پرو با گلکسی A73 سامسونگ (POCO X4 Pro Vs. Galaxy A73)

فضای ذخیره و رم

مقایسه گلکسی A73 با گلکسی S22

موضوع دیگری که در مقایسه گلکسی S22 با گلکسی A73 مشاهده می‌کنیم، فضای ذخیره در این دو دستگاه تلفن است. دستگاه اول با رم ۸ گیگابایت و تلفن دوم هم با رم ۶ یا ۸ گیگابایت عرضه می‌شوند. به همین دلیل هم سرعت هر دو تقریباً مساوی به نظر می‌رسد. اگر گوشی را برای گیمینگ می‌خواهید، بهتر است به این فاکتور توجه داشته باشید. همان طور که مشخص است، رم ۸ گیگابایت سرعت و عملکرد بهتری در اختیار شما قرار می‌دهد.

فضای ذخیره نیز در گوشی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر گوشی شما فضای ذخیره بالایی داشته باشد، می‌توانید عکس‌ها، ویدئوها و فایل‌های زیادی را در آن به اشتراک بگذارید. فضای ذخیره هر دو گوشی ذکرشده ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت است. تنها تفاوت میان آن دو این است که شما می‌توانید به گوشی گلکسی A73 کارت حافظه اضافه کرده و فضای ذخیره آن را افزایش دهید. این در حالی است که این قابلیت در گوشی گلکسی S22 وجود ندارد.

نرم‌افزار

اگر می‌خواهید گوشی به‌روزی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که به نرم‌افزار آن توجه کنید. در مقایسه گلکسی A73 با گلکسی S22 مشاهده می‌کنیم که سیستم‌عامل هر دو دستگاه اندروید ۱۲ هستند. این بدان معنی است که نرم‌افزار این دو یکسان بوده و تفاوتی در این مورد وجود ندارد.

مطالب بیشتر در مجله خبری آی تی و دیجیتالمقایسه گلکسی A53 با گلکسی A73 سامسونگ ؛ بهترین سری A

باتری

بسیاری از افرادی که قصد خرید گوشی جدید را دارند، مهم‌ترین مورد را باتری آن در نظر می‌گیرند. به همین دلیل هم ما در مقایسه گوشی Galaxy A73 با Galaxy S22 این مورد را ذکر کرده‌ایم. ظرفیت باتری گوشی گلکسی s۲۲ به‌اندازه 3700 میلی‌آمپر و قدرت شارژ آن هم ۲۵ وات است. این در حالی بوده که ظرفیت باتری گوشی سامسونگ A73 اندازه ۵۰۰۰ میلی‌آمپر و قدرت شارژ آن نیز ۲۵ باز است.

این موضوع نشان می‌دهد که باتری گوشی دوم بهتر از اس ۲۲ بوده و شما می‌توانید تا ساعت‌ها بدون نیاز به شارژ کردن، از آن استفاده کنید. باتری هر دو گوشی ذکر شده غیر قابل جدا شدن هستند و شما امکان جدا کردن و تعویض آن را ندارید.

یکی از مزیت‌های گوشی گلکسی S22 این است که از قابلیت شارژ بی‌سیم بهره‌مند است و شما می‌توانید آن را تا ۱۵ وات شارژ کنید. این در حالی بوده که گوشی گلکسی A73 از این قابلیت بی‌بهره است. البته هر دو گوشی ذکرشده دارای قابلیت شارژ سریع (فست‌شارژ) هستند و در مدت‌زمان ۳۰ دقیقه می‌توانند ۶۳ درصد شارژ شوند. زمان شارژ کامل آن‌ها هم یک ساعت و ۳ دقیقه است. این موضوع در مقایسه گلکسی A73 با گلکسی S22 از اهمیت بالایی برخوردار است.

دوربین

مقایسه گلکسی A73 با گلکسی S22

اگر به دنبال تلفنی هستید که بتوانید با استفاده از آن از محیط‌های مختلف عکس و فیلم بگیرید، به این بخش توجه کنید. در مقایسه گوشی Galaxy A73 با Galaxy S22 مشاهده می‌کنیم که دوربین گوشی دوم ۱۰۸ مگاپیکسل و وضوح تصویر آن هم 9000 × 12000 است. درحالی‌که دوربین گوشی دوم 50 مگاپیکسل با وضوح تصویر 5800 × 8700 در نظر گرفته می‌شود. قابلیت زوم گوشی گلکسی A73 به‌صورت دیجیتال و قابلیت زوم گلکسی S22 هم Optical و با زوم سه برابر عرضه می‌شود.

فلش هر دو گوشی ذکرشده از نور LED است. شما می‌توانید ویدئوها را با کیفیت 4K و 8K ضبط کنید. درحالی‌که این قابلیت در گوشی A73 وجود ندارد و فقط قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت 4K در اختیار شما قرار می‌گیرد. بااین‌حال، باز هم دوربین فوق‌العاده‌ای برای فیلم‌برداری دارد.

شاید شما بخواهید بدانید که هر یک از این دو دستگاه دارای چند دوربین هستند. در مقایسه گلکسی S22 با گلکسی A73 مشاهده می‌کنیم که گوشی اول دارای سه دوربین با کیفیت‌های ۵۰، 10 و ۱۲ مگاپیکسل است. درحالی‌که گوشی دوم دارای ۴ دوربین با کیفیت‌های ۱۰۸، ۱۲، ۵ و ۵ مگاپیکسل است. این موضوع نشان می‌دهد که هر دو گوشی مذکور دارای دوربین‌های بسیار باکیفیتی هستند و شما می‌توانید خاطرات خود را به‌راحتی با آن‌ها ثبت کنید.

مقایسه گلکسی A73 با گلکسی S22

دوربین سلفی

علاوه بر دوربین پشت، دوربین سلفی نیز تأثیر مهمی در مقایسه گلکسی A73 با گلکسی S22 دارد. گوشی اول دارای دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل و گوشی دوم هم دارای دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسل است. کیفیت تصاویر در گوشی اول  ۴۸۶۴ × ۶۴۶۴ و در دستگاه دوم نیز ۲۵۹۲ × ۱۸۷۲ در نظر گرفته می‌شود. به‌طورکلی، به نظر می‌رسد که دوربین گوشی سامسونگ گلکسی A73 بهتر از گوشی سامسونگ گلکسی S22 باشد. پس اگر می‌خواهید با گوشی خود عکس و فیلم‌های حرفه‌ای بگیرید، گزینه اول مناسب‌تر به نظر می‌رسد.

اسپیکر

هنگامی که در مقایسه گلکسی S22 با گلکسی A73 به سراغ اسپیکر این دو دستگاه تلفن می‌رویم، متوجه می‌شویم که تفاوت چندانی میان این دو وجود ندارد. هر دو دستگاه‌های ذکرشده صدا را با کیفیت Stereo پخش کرده و هر دو با هم از قابلیت Dolby Atmos پشتیبانی می‌کنند. همچنین این دو گوشی از قابلیت هدفون جک و رادیو FM پشتیبانی نمی‌کنند. پس به‌طورکلی، اسپیکر این دو گوشی تقریباً مشابه بوده و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

اتصال

استاندارد Wi Fi هر دو گوشی ذکرشده دارای قابلیت Wi-Fi 6 هستند و از مهم‌ترین ویژگی‌های وای‌فای این دو دستگاه تلفن، می‌توان به دو بانده بودن، وای‌فای مستقیم، نقطه اتصال و نمایش وای‌فای اشاره کرد. علاوه بر موارد ذکرشده، گوشی گلکسی S22 از قابلیت Wi-Fi MiMO نیز پشتیبانی می‌کند و نسخه بلوتوث آن هم 5.2 است. درحالی‌که نسخه بلوتوث گوشی گلکسی A73 ورژن ۵ است.

مقایسه گلکسی A73 با گلکسی S22

همچنین در مقایسه گلکسی A73 با گلکسی S22 به بررسی نوع USB آن‌ها می‌پردازیم. نوع USB هر دو دستگاه تلفن از نوع USB Type-C و نسخه USB گوشی گلکسی S22 از نوع 3.2 و گوشی A73 از نوع 2 است. شما می‌توانید از کابل USB این دستگاه تلفن به‌عنوان شارژر، USB و OTG استفاده کنید. همچنین گوشی گلکسی S22 از قابلیت NFC نیز پشتیبانی می‌کند که این موضوع برای گوشی گلکسی A73 به منطقه‌ای که شما در آن هستید، بستگی دارد.

مطالب بیشتر در مجله خبری آی تی و دیجیتالمقایسه اعضای خانواده S22 سامسونگ [S22/S22Plus/S22Ultra]

شبکه

موضوع دیگری که برای مقایسه گوشی Galaxy A73 با Galaxy S22 باید به آن توجه کنید، شبکه این دستگاه تلفن است. هر دو گوشی دارای قابلیت دو سیم‌کارتی هستند و برای جای‌گذاری سیم‌کارت‌های خود، شما باید از سیم‌کارت نانو استفاده کنید. همچنین هر دو از نسخه اینترنت 5G بهره می‌گیرند. بااین‌حال، قابلیت eSIM در گوشی سامسونگ گلکسی A73 وجود ندارد اما شما می‌توانید از آن در تلفن همره هوشمند گلکسی S22 بهره‌مند شوید.

دلایلی که به نظر می‌رسد سامسونگ گلکسی S22 بهتر است

تا اینجای مقاله، اطلاعات مهمی درباره مقایسه گوشی Galaxy A73 با Galaxy S22 به شما عزیزان ارائه دادیم. حالا وقت آن رسیده که انتخاب کنید که کدام یک از تلفن‌های همراه فوق‌الذکر را ترجیح می‌دهید. دلایل زیادی دارد که شما گوشی گلکسی اس ۲۲ را انتخاب کنید. از مهم‌ترین این دلایل می‌توان به قابلیت زوم ۳ برابر دوربین پشتی، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم تا ۱۵ ولت، نسخه جدیدتر بلوتوث (نسخه 5.2) و سایر موارد این‌چنینی اشاره کرد.

مقایسه گلکسی A73 با گلکسی S22

علاوه بر موارد ذکرشده، برای بررسی مقایسه گلکسی A73 با گلکسی S22 خوب است بدانید که بدنه این دستگاه ضدآب بوده و همین موضوع باعث جذب مشتریان زیادی برای این گوشی می‌شود. همان طور که گفتیم، این دستگاه از فناوری eSIM نیز پشتیبانی می‌کند و همچنین حافظه آن هم سریع‌تر است.

دلایلی که به نظر می‌رسد سامسونگ گلکسی A73 بهتر است

باتوجه‌به قابلیت‌هایی که تاکنون درباره مقایسه گلکسی S22 با گلکسی A73 بیان کردیم، احتمال دارد که شما بخواهید گوشی جذاب سامسونگ A73 را انتخاب کنید. این گوشی قابلیت‌های بسیار چشمگیری دارد و ممکن است هرکسی را به خود جذب کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های حیرت‌انگیز این دستگاه تلفن، می‌توان به نمایشگر 0.6 اینچی بزرگ‌تر و ظرفیت باتری چشمگیر آن اشاره کرد.

همان طور که در این نوشتار متوجه شدید، باتری این گوشی نزدیک به 1300 میلی‌آمپر بیشتر از گوشی گلکسی اس ۲۲ بود. یعنی درحالی‌که باتری این تلفن همراه ۵۰۰۰ میلی‌آمپر بود، باتری گوشی S22 به‌اندازه ۳۷۰۰ میلی‌آمپر در نظر گرفته می‌شد. علاوه بر موارد ذکرشده، مشاهده کردیم که شما این امکان را دارید که به این گوشی کارت حافظه اضافه کرده و فضای ذخیره آن را تا 1024 گیگابایت افزایش دهید. به‌طورکلی، گوشی S22 یک دستگاه پرچمدار محسوب می‌شود که با گوشی میان‌رده A73 رقابت می‌کند.

مقایسه گلکسی A73 با گلکسی S22

کلام آخر

مقایسه گلکسی A73 با گلکسی S22 یکی از موضوعات مهمی است که ما در این نوشتار به بررسی آن پرداختیم. همان طور که تاکنون متوجه شدید، این دو گوشی شباهت‌های بسیاری به یکدیگر دارند و درعین‌حال، تفاوت‌های قابل‌توجهی نیز آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کنند. اگر قصد خرید یکی از دو تلفن همراه مذکور را دارید، بهتر است در ابتدا به تمام ویژگی‌های آن‌ها توجه کرده و سپس بر اساس نیاز خود، بهترین مورد را انتخاب کنید.

سؤالات متداول

گوشی گلکسی A73 بهتر است یا S22؟

این گوشی شباهت‌های بسیاری به یکدیگر دارند؛ اما به‌طورکلی، به نظر می‌رسد که گوشی سامسونگ گلکسی A73 بهتر از گوشی S22 عمل می‌کند و حتی باتری بسیار بهتری هم دارد.

دوربین گوشی گلکسی S22 بهتر است یا A73؟

اگر می‌خواهید گوشی با دوربین کیفیت بالا انتخاب کنید، پیشنهاد ما گلکسی A73 است؛ زیرا این دستگاه تلفن دارای ۴ دوربین با کیفیت‌های ۱۰۸، ۱۲، ۵ و ۵ مگاپیکسل است؛ درحالی‌که گوشی S22 سه دوربین دارد.

کدام گوشی از نظر حمل بهتر است؟

اگر می‌خواهید گوشی شما وزن کمتر و ابعاد کوچک‌تری داشته باشد، بهتر است که سامسونگ گلکسی S22 را انتخاب کنید. زیرا وزن آن کمتر و ابعاد آن هم کوچک‌تر از گوشی گلکسی A73 است.

بیشتر بخوانید:

منبع: nanoreview

نظر شما درباره این دو گوشی کهکشانی چیست؟ شما کدامیک را ترجیح می‌دهید؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید