0

مقایسه پوکو F4 با پوکو F4 GT ؛ بهترین اف 4 کدام است؟

مقایسه پوکو F4 با پوکو F4 GT ؛ بهترین اف 4 کدام است؟
بازدید 164


در این مطلب به مقایسه پوکو F4 با پوکو F4 GT ، دو گوشی پرطرفدار از برند محبوب پوکو پرداخته‌ایم تا مشخص شود کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد.

پوکو به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شیائومی، توانسته شهرت و فروش بسیار بالایی در سراسر دنیا داشته باشد. گوشی‌های سری پوکو با داشتن قابلیت‌های قدرتمند و قیمت مناسب، توانسته‌اند رضایت بسیاری از مشتریان را جلب کنند. برند شیائومی با ساخت گوشی‌هایی با قیمت مناسب، قابلیت‌ها و قدرت بالا و همچنین ظاهری جذاب، شناخته شده است.

آبان تتر

به نقل از Techtrends.news ، گوشی‌ پوکو F4  و پوکو F4 GT هم مانند گوشی‌های دیگر شیائومی، از خصوصیات منحصربه‌فرد خود برخوردار هستند. اگر  قصد خرید یکی از این دو گوشی را دارید، در ادامه با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو X3 پرو و پوکو M3 پرو شیائومی

مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو با گلکسی A51 سامسونگ

مقایسه پوکو F4 با پوکو F4 GT

شیائومی یکی از شرکت‌های فناوری مشهور چینی است که در بازار گوشی‌های موبایل فعالیت می‌کند. شیائومی در اوایل با نام (اپل چینی) فعالیت خود را در بازار موبایل آغاز کرد؛ اما با تولید گوشی‌های باکیفیت در بازارهایی مانند بازار هند، توانست محبوبیت و توجه زیادی را به سمت خود جلب کند.

لی جون (lei jun) کسی بود که پس از کار کردن در شرکت‌هایی مانند Kingsoft و UCWeb توانست در سال 2010 برند شیائومی را تأسیس کند. البته او این شرکت را با همکاری لی بین  مدیر سابق گوگل چینی و پنج شخص دیگر راه‌اندازی کرد. برند شیائومی در مدت‌زمان 10 سال به یکی از پرفروش‌ترین شرکت‌های بازار موبایل تبدیل شد.

مقایسه پوکو F4 با پوکو F4 GT

پوکو که یکی از زیرمجموعه‌های شیائومی است که در سال 2018 تأسیس شد. این برند برای اولین‌بار، به‌عنوان یک خط تولید میان‌رده زیرمجموعه شیائومی در اوت 2018 معرفی شد؛ اما در سال 2021 از شیائومی جدا و فعالیت مستقل خود را آغاز کرد. حال پس از مرور بر تاریخچه این برند، ب سراغ دو محصول پرطرفدار آن، یعنی پوکو F4 و پوکو F4 GT می‌رویم.

گوشی پوکو F4 در تاریخ 26 آوریل 2022 و پوکو F4 GT در تاریخ 22 سپتامبر 2022 عرضه گردیده‌اند. بنابراین هردو گوشی از محصولات جدید بازار هستند که در ادامه به مقایسه آنها پرداختیم.

مقایسه پوکو F4 با پوکو F4 GT از نظر طراحی و ساخت

مقایسه پوکو F4 با پوکو F4 GT
مقایسه گوشی Poco F4 با Poco F4 GT

گوشی پوکو F4 GT  در ابعاد 162.5 ×76.7 ×8.5 میلی‌متر و با وزن 210 گرم در دسترس عموم قرار گرفته است. از سوی دیگر، گوشی پوکو F4  در ابعاد 163.2× 76× 7.7 میلی‌متر  و با وزن 195 گرم عرضه می‌گردد. طبق این بررسی در مقایسه پوکو F4 GT با پوکو F4 متوجه می‌شویم که گوشی پوکو F4 ابعاد و وزن کمتری دارد.

دوربین پشتی گوشی F4 GT به صورت عمودی در زیر یکدیگر قرار گرفته‌اند و در کادر مشکی‌رنگی در گوشه بالا سمت چپ گوشی جای گرفته است.

از سوی دیگر، دوربین‌های گوشی شیائومی F4 به‌صورت دایره‌ای شکل طراحی شده‌اند و در زیر آن‌ها هم بخش دیگری به همراه فلاش قرار دارد. این دوربین‌ها هم در بالا سمت چپ گوشی قرار گرفته است. دوربین سلفی هر دو دستگاه در بالا و وسط نمایشگر قرار گرفت است.

مقایسه پوکو F4 با پوکو F4 GT

مقایسه پوکو F4 GT با پوکو F4 از نظر نمایشگر

نمایشگر گوشی پوکو F4 GT به‌اندازه 6.67 اینچ بوده و دارای رزولوشن 1080×2400 پیکسل است. نمایشگر این گوشی با نرخ نوسازی 120 هرتز عرضه می‌شود.

در مقابل، پوکو F4 دارای نمایشگری به‌اندازه 6.69 اینچ و 1080×2460 پیکسل است. لازم به ذکر است که نرخ نوسازی این نمایشگر هم 120 هرتز در نظر گرفته می‌شود. به‌طورکلی، گوشی پوکو F4 نسبت به گوشی پوکو F4 GT، صفحه نمایشگر بزرگ‌تر و بهتری دارد و گزینه مناسب‌تری به نظر می‌رسد.

مقایسه پوکو F4 با پوکو F4 GT

یکی از شباهت‌های نمایشگر این دو تلفن همراه که در مقایسه Poco F4 با Poco F4 GT مشاهده می‌کنیم، این است که هر دو دستگاه دارای محافظ صفحه‌نمایش کورنینگ گوریلاگلس 5 هستند. علاوه بر این، گوشی پوکو F4 از قابلیت HDR10+ برخوردار است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3 

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با پوکو اف 3

مقایسه پوکو F4 با پوکو F4 GT از نظر رم و فضای ذخیره

گوشی شیائومی پوکو F4 GT با رم بسیار خوب 8 گیگابایت و از نوع UFS 3.1 در دسترس شما قرار می‌گیرد. میزان رم گوشی پوکو F4 شیائومی 6 گیگابایت بوده و با نوع UFS 3.2 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. فضای ذخیره هر دو تلفن همراه مذکور، به‌اندازه 128 گیگابایت است که امروزه اکثر گوشی‌های پیشرفته از این میزان حافظه داخلی برخوردار هستند.

مقایسه پوکو F4 با پوکو F4 GT

مقایسه پوکو F4 با پوکو F4 GT از نظر دوربین

دوربین گوشی پوکو F4 GT از نوع ماژول سه‌گانه بوده که لنز واید (دوربین اصلی) آن با کیفیت 64 مگاپیکسل دیافراگم 1.9 عرضه می‌شود. علاوه بر این، لنز اولترا واید این گوشی، با کیفیت 8 مگاپیکسل و دیافراگم 2.2 در اختیار عموم قرار گرفته است. آخرین دوربین، ماکرو نام دارد که کیفیت آن 2 مگاپیکسل بوده و با دیافراگم 2.4 به بازار عرضه می‌شود.

تلفن همراه پوکو F4  هم مثل دستگاه قبلی، دارای دوربین ماژول سه‌گانه است. دوربین اصلی این گوشی (لنز واید) با کیفیت 64 مگاپیکسل و دیافراگم 1.8 در بازارهای موبایل موجود است. لنز اولترا واید این دستگاه هم با کیفیت 8 مگاپیکسل و دیافراگم 2.2 عرضه می‌شود. در آخر لنز، ماکرو 5 مگاپیکسل کیفیت داشته و دیافراگم آن 2.4 در نظر گرفته می‌شود.

مقایسه پوکو F4 با پوکو F4 GT از نظر دوربین سلفی

دوربین سلفی دستگاه پوکو F4 با کیفیت 16 مگاپیکسل ساخته شده است؛ این در حالی است که موبایل پوکو F4 GT دارای دوربین سلفی با کیفیت 20 مگاپیکسل است. از مقایسه کیفیت دوربین‌های این دو دستگاه، می‌توان این‌گونه نتیجه گرفت که دوربین سلفی تلفن همراه پوکو F4 GT  از گوشی پوکو  F4 کیفیت بهتری دارد.

همچنین هر دو موبایل از قابلیت فلش LED برخوردار هستند که در مواقع ضروری کاربرد زیادی دارد. شباهت دیگری که در این دو دستگاه توجه کاربران را به خود جلب می‌کند، ویژگی ضبط ویدئو از طریق دوربین سلفی است. شما با این دوربین، می‌توانید خاطرات خوش خود را با کیفیت 4K به‌صورت ویدئو ضبط کنید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 11 لایت

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با سامسونگ گلکسی A71

مقایسه پوکو F4 با پوکو F4 GT از نظر باتری

مقایسه پوکو F4 با پوکو F4 GT
مقایسه گوشی Poco F4 با Poco F4 GT

باتری گوشی شیائومی پوکو F4 دارای ظرفیت 4200 میلی‌آمپر ساعت است. این دستگاه از قابلیت فست‌شارژ نیز بهره‌مند بوده و با شارژر 120 واتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است که گوشی پوکو F4 GT  هم مانند دستگاه قبلی، امکان تعویض باتری را ندارد. باتری این گوشی از نوع Li-Po  بوده و دارای ظرفیت 4700 میلی‌آمپر ساعت است. این موبایل نیز از فست‌شارژ  پشتیبانی می‌کند و با استفاده از شارژر 44 واتی آن، شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن، آن را مجدداً شارژ کنید.

بق این مقایسه پوکو F4 GT با پوکو F4 متوجه می‌شویم که باتری گوشی پوکو F4 GT  قوی‌تر است. از سوی دیگر، شارژر تلفن پوکو F4 عملکرد بهتری دارد و در زمان کمتری، گوشی را صددرصد شارژ می‌کند که البته ظرفیت باتری آن هم در این آیتم تاثیر دارد.

مقایسه پوکو F4 با پوکو F4 GT از نظر پردازنده

دستگاه پوکو  F4 با اندروید 11 عرضه گردیده و تلفن همراه پوکو F4 GT با نسخه 12 در دسترس همگان قرار می‌گیرد. پردازنده هر دو دستگاه هشت هسته‌ای بوده که می‌تواند تا حد چشمگیری به افزایش کارآمدی گوشی شما کمک کند. پردازنده گرافیکی پوکو F4 مدل Adreno 650 و پردازنده گرافیکی دستگاه پوکو F4 GT هم از مدل Arm Mali-G77 MC9 است.

مقایسه پوکو F4 با پوکو F4 GT

چیپست گوشی پوکو F4 کوالکام اسنپدراگون 8 Gen1 و چیپست گوشی پوکو F4 GT  از نوع اسنپدراگون 870 است که هر دو عملکرد بسیار خوبی دارند. ولی چیپست گوشی پوکو F4 از نظر کارایی قوی‌تر است و البته لازم به ذکر است که این چیپست میزان مصرف باتری بیشتری نیز دارد.

مقایسه پوکو F4 با پوکو F4 GT از نظر اتصالات

هر دو این دستگاه‌ها از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کنند و با وای‌فای و هات‌اسپات عرضه می‌شوند. علاوه بر این، بلوتوث هر دو گوشی دارای نسخه 5.2 است. همچنین USB هر دو تلفن همراه از نوع USB-C بوده و هم برای شارژ کردن و هم برای انتقال اطلاعات می‌توان از آن استفاده کرد. هیچ یک از دو دستگاه مذکور قابلیت پخش رادیو را ندارند.

مقایسه پوکو F4 با پوکو F4 GT از نظر اسپیکر

اسپیکر این دو گوشی هر دو از نوع اسپیکرهای استریو است و هیچ‌یک از این دو دستگاه از قابلیت جک هدفون بهره‌مند نیستند. در هر دو گوشی تعداد این اسپیکرها 4 عدد است.

مقایسه پوکو F4 با پوکو F4 GT

کلام آخر

همان طور که در این نوشتار مشاهده کردید، این دو تلفن همراه تفاوت و شباهت‌هایی با یکدیگر دارند و برای انتخاب از بین این دو گوشی باید به خوبی این دو گوشی را بررسی کنید. ما در این مقاله، به بررسی مقایسه Poco F4 با Poco F4 GT پرداختیم و قابلیت هر یک را معرفی کردیم. اما در نهایت، انتخاب با شماست!

سؤالات متداول

گوشی پوکو F4 بهتر است با پوکو F4 GT؟

این دو گوشی همراه شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند. اما به‌طورکلی، به نظر می‌رسد که قابلیت‌های نهایی گوشی شیائومی پوکو F4 GT بهتر از پوکو F4 باشد و کاربران رضایت بیشتری از آن داشته‌اند.

باتری گوشی پوکو F4 GT بهتر است یا پوکو F4؟

اگر به دنبال دستگاهی هستند که باتری باکیفیت‌تری داشته باشد، ما پیشنهاد می‌کنیم که گوشی پوکو F4 GT را خریداری کنید. زیرا این گوشی با ظرفیت باتری 4700 میلی‌آمپر بر ساعت عرضه می‌شود. این در حالی است که ظرفیت باتری گوشی پوکو اف 4 به‌اندازه 4200 میلی‌آمپر است.

بیشتر بخوانید:

منبع: smartprix

نظر شما درباره مقایسه پوکو F4 با پوکو F4 GT چیست؟ به نظر شما کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید