0

مقایسه آیفون 13 با آیفون 13 پرو ؛ پرچمداران دست‌کم‌گرفته‌شده اپل

مقایسه آیفون 13 با آیفون 13 پرو ؛ پرچمداران دست‌کم‌گرفته‌شده اپل
بازدید 56

[ad_1]

با مقایسه آیفون 13 با آیفون 13 پرو در ادامه همراه ما باشید تا با قابلیت‌ها و توانایی‌های مختلف این پرچمداران دست‌کم‌گرفته‌شده اپل به خوبی آشنا شوید.

کمپانی اپل سری گوشی‌های آیفون 13 را در سال 2021 به بازار عرضه کرد. گوشی iPhone 13 می‌تواند بهترین انتخاب برای هر کاربری باشد زیرا دارای عملکردی بی‌نظیر، تصویربرداری فوق العاده و عمر باتری طولانی است.

قیمت روز گوشی های بازار ایران

به نقل از Techtrends.news ، گوشی iPhone 13 Pro نیز علاوه بر بهره‌مندی از تمام این قابلیت‌ها، نمایشگر بهتری دارد و با یک دوربین بیشتر در پشت، عکس‌های متنوع‌تری را ثبت می‌کند. اما آیا ارزش پرداخت چند میلیون تومان بیشتر را دارد؟ با مقایسه iPhone 13 با iPhone 13 Pro همراه ما باشید تا به اطلاعات کامل و بیشتری دست یابید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید گوشی موبایل

مقایسه آیفون SE 2022 با شیائومی 12 لایت ؛ پرچمدارانی اقتصادی

مقایسه آیفون 13 با آیفون 13 پرو

با مقایسه آیفون 13 با آیفون 13 پرو همراه ما باشید تا با خصوصیات و توانایی‌های هر دو گوشی بیشتر آشنا شوید. این دو مدل هر دو از گوشی‌های حرفه‌ای و پرطرفدار این کمپانی هستند که قابلیت‌های بسیاری دارند.

مقایسه آیفون 13 با آیفون 13 پرو از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

اگر بخواهیم به مقایسه آیفون 13 پرو و 13 در بخش طراحی و کیفیت ساخت بپردازیم در ابتدا باید بگوییم خوشبختانه اپل تصمیم گرفته که اندازه ناچ را در گوشی‌های جدید خودش کاهش دهد و این موضوع به این معناست که بخش بیشتری از جلوی دستگاه به نمایشگر اختصاص می‌یابد و در پنل جلویی نمی‌توانیم تفاوت زیادی را میان آیفون 13 و 13 پرو مشاهده کنیم.

در بخش پشت دستگاه شرایط این چنین نیست و iPhone 13 Pro دارای سه دوربین و حسگر لیدار آیفون است؛ اما دوربین آیفون 13 عادی دوگانه و چینشی مورب دارد که این یک تفاوت فاحش میان دو آیفون 13 پرو اپل با 13 و 13 مینی است.

از طرفی بخش پشت نسخه پرو ظاهری مات دارد و همین موضوع نسبت به بدنه براق آیفون 13 ظاهری لوکس‌تر به دستگاه می‌بخشد و باعث می‌شود که شاهد مشکلاتی همچون باقی ماندن اثر انگشت بر روی آن باشیم.

ابعاد دو دستگاه نیز مشابه است و لنز آیفون سیزده پرو بزرگ‌تر است و بیرون زدگی بیشتری دارد و همین موضوع باعث می‌شود که دیگر نتوانید از یک قاب مشترک بر روی آن استفاده کنید. وزن آیفون 13 پرو 204 گرم و 13 تنها 174 گرم است که دلیل تفاوت وزن این دو محصول کیفیت ساخت، لنز بزرگ و قطعات بیشتر در بخش دوربین است.

در سایر بخش‌ها همچون قرار گیری دکمه‌های کنترل صدا، پاور، اسپیکرها و پورت شارژ لایتنینگ دو دستگاه کاملاً شرایطی مشابه دارند و تفاوتی مشاهده نمی‌شود.

مقایسه آیفون 13 با آیفون 13 Pro از نظر صفحه نمایش

در این بخش به مقایسه آیفون 13 با آیفون 13 پرو از نظر صفحه نمایش می‌پردازیم. این دو نسخه دارای نمایشگر 6.4 اینچی از نوع Supe Retina XDR OLED هستند. اولین تفاوت به روشنایی باز می‌گردد. روشنایی نمایشگر آیفون 13 در فضای باز 800 نیت است که هنگام تماشای محتوا HDR به 1200 نیت می‌رسد و این مقدار در آیفون 13 پرو به ترتیب 1000 نیت و 1200 نیت است.

گوشی آیفون 13 پرو برخلاف 13 استاندارد، از فناوری پروموشن پشتیبانی می‌کند که اپل برای اولین بار از این فناوری در آیپد پرو در سال 2017 استفاده کرد. نرخ‌نوسازی تطبیق‌پذیر به دستگاه اجازه می‌دهد که رفرش ریت را بین 10 الی 120 هرتز تغییر دهد.

پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتز سبب می‌شود که هر نوع محتوایی به بهترین حالت ممکن به نمایش درآیند و شاهد تجربه‌ای روان و پاسخگو باشیم. در هنگام مطالعه و تماشای تصاویر ثابت، دستگاه از نرخ تازه‌سازی کمتری استفاده می‌کند.

اما در انجام اعمالی همچون بازی و پیمایش میان صفحات مختلف نرخ تازه‌سازی افزایش می‌یابد و از این طریق همه‌محتواها در نمایشگر آیفون‌های پرو سریع‌ و نرم به نظر می‌رسد. از طرفی دیگر کاهش نرخ‌ نوسازی نمایشگر در مواقع عدم نیاز، موجب افزایش شارژدهی دستگاه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی 12 پرو ؛ نزاع پرچمداران

مقایسه آیفون 13 با آیفون 13 پرو از نظر دوربین

بدون تردید بهترین و قدرتمندترین بخش گوشی جدید آیفون را می‌توان دوربین دانست. گوشی آیفون 13 مجهز به دو سنسور بوده که به صورت مورب در ماژول قرار گرفته‌اند و شامل یک سنسور واید در کنار یک سنسور اولترا واید می‌شود. این گوشی با زوم اپتیکال 2x، زوم دیجیتال 5x، گشودگی دیافراگم f/1.6 برای سنسور واید و گشودگی دیافراگم f/2.4 برای سنسور اولترا واید همراه است.

گوشی آیفون 13 پرو مجهز به دوربین سه‌گانه بوده که شامل سنسور تله فوتو، واید و اولترا واید می‌شود. همچنین دارای یک اسکنر LiDAR هم است. این دستگاه از قابلیت زوم اپتیکال 3x، زوم دیجیتال 15x، سنسور ماکرو، قابلیت Apple ProRAW، گشودگی دیافراگم f/1.5 برای سنسور واید و گشودگی دیافراگم f/1.8 برای سنسور اولترا واید پشتیبانی می‌کند.

دیافراگم‌های گسترده برای آیفون 13 پرو به معنای بهبود 92 درصدی تصویربرداری در محیط کم نور بوده و اسکنر LiDAR هم می‌تواند تصاویر شگفت‌انگیزی از حالت شب را در کنار واقعیت افزوده ارائه کند. تصویربرداری ماکرو به شما اجازه می‌دهد تصاویر باکیفیتی را از اجسام کوچک (در فاصله 2 سانتی‌متری) ثبت کنید و این در حالی است که Apple ProRAW می‌تواند در بهبود قابلیت ویرایش عکس کمک ویژه‌ای به حساب آید.

مقایسه آیفون 13 با آیفون 13 Pro از نظر باتری

آیفون 13 از یک باتری ۳۲۴۰ میلی آمپری بهره می‌برد که نسبت به باتری آیفون ۱۲ ظرفیت آن ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده که واقعا جای امیدواری دارد. اپل قول داده که میزان شارژدهی باتری این گوشی پیشرفت بزرگی نسبت به آیفون ۱۲ داشته باشد و حداقل چند ساعتی بیشتر کاربران را همراهی کند.

خوشبختانه، ظاهرا ادعای اپل صحت دارد و بررسی‌ها نشان می‌دهند که این گوشی اکنون ۳ ساعت بیشتر در زمان وبگردی و نزدیک به ۴ ساعت هم در زمان تماشای ویدئو دوام می‌آورد. قابلیت پشتیبانی از شارژ بی سیم نیز همچنان در آن وجود دارد.

مقایسه آیفون 13 با آیفون 13 Pro
مقایسه آیفون 13 با آیفون 13 Pro

ظرفیت باتری آیفون 13 پرو 3095 میلی آمپری است. آیفون 13 پرو در بحث طول عمر گوشی به اندازه آیفون 13 خوب نیست اما هنگام بررسی و آزمایش، اوضاع مثبت می‌شود چراکه که نرخ تازه سازی تطبیقی میزان عمر باتری این گوشی را افزایش می‌دهد.

تلفن آیفون 13 پرو بدون آداپتور عرضه می‌شود. بهترین گزینه خرید یک آداپتور USB 20W USB PoweDelivery است.

مقایسه iPhone 13 با iPhone 13 Pro از نظر نرم افزاری

آیفون ۱۳ به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل iOS 15 به‌فروش می‌رسد. نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل محبوب اپل تغییرات ظاهری خاصی را درمقایسه‌با iOS 14 تجربه نمی‌کند اما چند ویژگی جذاب به آن اضافه شده است.

قابلیت Live Text برای استخراج متن از تصاویر، پشتیبانی از افزونه در سافاری و بازطراحی این مرورگر، استفاده‌ی آفلاین از سیری و نمایش سه‌بعدی نقشه، از جمله‌ی ویژگی‌های جذاب iOS 15 به‌حساب می‌آیند.

مقایسه آیفون 13 با آیفون 13 پرو

گوشی آیفون 13 پرو  نیز به همراه سیستم عامل iOS 15 راهی بازار شده که بسیاری از ویژگی‌های جدید ذکر شده را پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

مقایسه iPhone 13 با iPhone 13 Pro از نظر سخت افزاری

پردازنده A15 Bionic قلب تپنده آیفون 13 است. در این دستگاه، با یک پردازنده 6 هسته‌ای روبرو هستیم که دو هسته مسئولیت انجام وظایف سنگین و چهار هسته نیز امورات سبک و روزانه را انجام می‌دهند.

در گیک بنچ 5.4.1، آیفون 13 در عملکرد تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب امتیازهای 1727 و 4690 را کسب کرد. از لحاظ پردازنده گرافیکی، این محصول امتیاز 10704 را از خود بر جای گذاشت و در حوزه یادگیری ماشینی نیز امتیاز 918 به دست آمد.

مقایسه آیفون 13 با آیفون 13 پرو

برای انجام کارهای روزانه مانند خواندن ایمیل یا ارسال پیام، این مدل مانند مدل‌های پرو از سرعت بالایی برخوردار است.

آیفون 13 پرو نیز از پردازنده Apple A15 Bionic بهره می‌برد که وظیفه فراهم کردن قدرت در تمام مدل‌های سری iPhone 13 را برعهده دارد.

مقایسه آیفون 13 با آیفون 13 پرو

این چیپست، دومین پردازنده 5 نانومتری ساخته شده به دست اپل است که 15 میلیارد ترنزیستور دارد. این تعداد، 27 درصد بیشتر از چیپست Apple A14 است که سال گذشته در سری iPhone 12 وجود داشت.

با این وجود، اپل معماری شش هسته‌ای را همچنان در آن نگه داشته که شامل دو هسته‌ی بزرگ با اسم Avalanche و توان حداکثری 3.23 گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کوچک‌تر به اسم Blizzard برای انجام امور پایه می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه آیفون 13 با آیفون 13 Pro از نظر کیفیت صدا

آیفون ۱۳ همانند نسل گذشته‌ از ترکیب اسپیکر موجود در لبه‌ی پایین و اسپیکر مکالمه‌ی موجود در بریدگی نمایشگر به‌عنوان اسپیکرهای استریو استفاده می‌کند. کیفیت و بلندی صدای آیفون ۱۳ تفاوت چشم‌گیری با نسل قبل ندارد؛ پرچم‌داران اپل در زمینه‌ی بازتولید فرکانس‌های مختلف عملکرد بسیار خوبی دارند، صدایی شفاف و عاری از نویز تولید می‌‌کنند و حجم صدای تولیدی آن‌ها نیز مطلوب است.

مقایسه آیفون 13 با آیفون 13 پرو

در مقابل بلندگوهای قرار گرفته روی آیفون 13 پرو مانند دیگر قسمت‌های این گوشی عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند. بلندگوهای استریو این گوشی در پخش صدای موسیقی، صدای بازی و صدای ویدیو شما را شگفت زده می‌کنند.

این بلندگوها حجم صدای بسیار خوبی تولید می‌کنند. صداهایی که جزییات بسیار خوبی را در آن‌ها می‌شنوید. این کیفیت را در تماس‌های صوتی و تصویری هم مشاهده می‌کنید.

در این مطلب به بررسی و مقایسه آیفون 13 با آیفون 13 Pro پرداختیم. دو گوشی محبوب و پرطرفدار از کمپانی اپل که هر دو دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های بی نظیری هستند. آیفون 13 برای اکثر کاربران انتخابی مناسب و امن است و قیمت آن نیز از آیفون 13 پرو مناسب‌تر است اما آیفون 13 پرو قابلیت‌های بیشتری دارد.

سوالات متداول

آیفون 13 بخریم یا آیفون 13 پرو؟

به طور کلی در مقایسه آیفون 13 پرو و 13 عادی می‌توان متوجه شد که نسخه پرو پیشرفت‌های قابل توجهی را در بخش دوربین، نمایشگر و کیفیت ساخت در اختیار کاربران قرار می‌دهد و اصلی ترین تفاوت میان این دو موبایل در نهایت قیمت آن‌ها است. شما باید با توجه به نیاز خود تشخیص دهید که آیا مواردی همچون گرافیک قوی‌تر، صفحه‌نمایش 120 هرتز، فریم فولادی با بخش پشتی مات و مجموعه دوربین کامل‌تر ارزش هزینه بیشتر را دارد یا خیر؟ چون بسیاری از این مزیت‌ها در استفاده روزمره کاربران عادی تغییری ایجاد نمی‌کنند و افرادی که تمایل به خرید به یک گوشی برای استفاده‌های عادی دارند نیازی به آن‌ها‌ ندارند.

با این تفاسیر اگر شما به دنبال کامل‌ترین و بروزترین امکانات هستید پیشنهاد می‌شود که نسخه پرو را خریداری کنید؛ اما اگر تنها برای چک کردن شبکه‌های اجتماعی و عکاسی‌ و وب‌گردی نیاز به محصولی جذاب دارید که تمام این موارد را به‌خوبی انجام دهد و قصد صرف هزینه بیشتر را ندارید؛ آیفون 13 پایه این نیازهای شما را برطرف خواهد کرد.

پردازنده آیفون 13 قوی‌تر است یا آیفون 13 پرو؟

با مقایسه آیفون 13 با آیفون 13 پرو می‌توان متوجه شد که هر دو گوشی از یک مدل تراشه استفاده می‌کنند که بسیار پرقدرت هستند. اما باید گفت که گوشی آیفون 13 پرو پردازنده گرافیکی قوی‌تری دارد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد مقایسه آیفون 13 با آیفون 13 پرو چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با مجله خبری آی تی و دیجیتال و سایر کاربران در میان بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید