0

مغز متفکر اوپو از آینده‌ی فناوری شارژ موبایل می‌گوید

مغز متفکر اوپو از آینده‌ی فناوری شارژ موبایل می‌گوید
بازدید 196


کمپانی اوپو در اواخر ماه گذشته رویداد Flash Charge Open Day 2021 خود را در چین برگزار کرد تا در مورد فناوری شارژ جدید خود صحبت کند. در پی این رویداد، مصاحبه‌ای با آقای جف چانگ، دانشمند بخش فناوری شارژ و مدیر ارشد مهندسی سخت افزار در Oppo انجام دادیم.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از gsmarena، در این مصاحبه در مورد موضع این شرکت در زمینه شارژ بی سیم مغناطیسی، آگاهی از استانداردهای شارژ سریع در میان کاربران و آینده شارژ تلفن‌های هوشمند صحبت شد.

آقای ژانگ، که او را “پدر شارژ فلش” می‌نامند، در سال 2004 به کمپانی اوپو پیوست و توسعه فناوری‌های شارژ SuperVOOC و AirVOOC را مدیریت کرد.

اخیراً، اوپو مجموعه‌ای از فناوری‌های جدید را در زمینه شارژ VOOC، بهبود ایمنی و سرعت رونمایی کرده‌ است. چه زمانی گوشی‌های هوشمند از آن استفاده خواهند کرد؟

OPPO همیشه در تلاش است تا فناوریها و محصولات تازه را در اسرع وقت به مشتریان خود ارائه دهد. ما بالاترین استانداردها را برای همه محصولات خود داریم و زمانی که آنها کاملاً آماده شوند، عرضه می‌کنیم.

آیا شما فکر می‌کنید که به زودی شارژ 100 وات در دستگاه‌های جدید استفاده خواهد شد و یا قبل از رسیدن به آن به پیشرفت فناوری مهم دیگری نیاز است؟

OPPO هرگز از سخت کوشی دست نمی‌کشد و به پیشرفت‌های تکنولوژیکی دست یافته است و از آن در گوشی‌های خود بهره خواهد برد.

در ابتدای سال، شما فناوری Flash Initiative  را برای صدور مجوز VOOC به کمپانی‌های طرف سوم راه اندازی کردید. آیا با سازندگان گوشی‌های هوشمند رقیب در این باره مذاکره کرده‌اید؟

باید بببیند که سازمان به فناوری OPPO مجوز می‌دهد تا این شارژ را در سایر زمینه‌های دیگر به کار گیرند. این فناوری فراتر از شارژرهای تلفن است، و در خودروها، فضاهای عمومی و تراشه‌ها استفاده خواهد شد.

از امروز، ما مجوز فناوری شارژ VOOC را به بیش از 40 شرکت اعم از تولیدکنندگان تراشه و آداپتورهای شارژ، لوازم و خودروهای معمولی، ارائه دهندگان تسهیلات عمومی و همچنین خدمات مشترک پاوربانک اعطا کرده‌ایم.

کمپانی ریلمی و اپل با شارژر بی سیم مغناطیسی MagSafe خود روند جدیدی را آغاز کرد. آیا می‌توان انتظار نسخه منحصر به Oppo را داشته باشیم؟

شارژ بی سیم قطعاً آینده‌ی شارژ است و ما روی این فناوری کار کرده‌ایم. در سال 2012، OPPO فناوری شارژ بی سیم پوشیدنی خود را در OPPO Finder معرفی کرد. این کت و شلوار دارای یک پد شارژ و محافظ است، همچنین دارای یک تراشه شارژ بی سیم TI، مطابق با استانداردهای شارژ بی سیم WPC است. در سال 2019، OPPO پیشرو در راه اندازی فناوری شارژ بی سیم فلاش 30 واتی بود که با استاندارد شارژ بی سیم QI سازگار است.

علاوه بر این، در ژوئیه 2020، فناوری 65W AirVOOC شارژ بی سیم فلش را بیشتر بهبود بخشید و باتری 4000 میلی آمپر ساعتی را در 5 دقیقه تا 25 درصد شارژ کرد و شارژ کامل فقط در 30 دقیقه انجام شد.

به طور کلی، سرعت شارژ برای مصرف کننده عادی چقدر مهم می دانید؟ آیا قصد دارید بیشتر تلاشهای بازاریابی خود را در آینده بر VOOC متمرکز کنید؟

بهبود عملکرد گوشی‌های هوشمند، صفحه نمایش بزرگتر، قدرت پردازش بیشتر و افزایش محبوبیت بازی‌های موبایلی و دیگر برنامه‌های کاربردی موبایل با قدرت بالا، باعث افزایش عمر باتری و عملکرد شارژ تلفن‌های هوشمند شده است. با معرفی و به روزرسانی مداوم فناوری VOOC Flash Charge، اوپو این نیاز به فناوری شارژ را برطرف می‌کند که قادر است تلفن‌های هوشمند را در بازه‌های زمانی کوتاه شارژ کند.

در پاسخ به کسانی که از مزایای شارژرهای سریعتر آگاه هستند؛ اما نگران هستند که ممکن است ظرفیت باتری خود را به سرعت از دست بدهند؛ چه می گویید؟

هرکسی که قبلاً از دستگاه الکترونیکی استفاده کرده باشد می‌داند که ظرفیت باتری‌های قابل شارژ با گذشت زمان رو به زوال می‌رود و سرعت شارژ نیز ممکن است به تدریج کند شود. با تحقیقات و تجزیه و تحلیل‌های متوجه شدیم دلایل زیادی برای این پدیده وجود دارد مانند ضعیف شدن باتری.

به طور کلی با افزایش چرخه‌های شارژ، سلامت باتری خراب می‌شود. فناوری شارژ فلاش VOOC OPPO می‌تواند عمر باتری بیشتری را حفظ کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید