0

معمای کمپانی سازنده دوربین آیفون به لطف تیم کوک حل شد!

معمای کمپانی سازنده دوربین آیفون به لطف تیم کوک حل شد!
بازدید 77


این یک حقیقت احتمالا ثبت نشده است که عکاسی با آیفون همواره تجربه جذاب‌تری به همراه دارد! اما کمپانی سازنده دوربین آیفون چه برندی است؟

در دنیایی که کیفیت با ارقام و اعداد معنا شده، شاید دوربین‌های 200 مگاپیکسلی پرچمداران اندرویدی مدعی بهترین کیفیت عکاسی باشند. موضوعی که حتی برخی بررسی‌های فنی هم بر آن صحه گذاشته و می‌گذارد. اما از قدیم‌الایام تا امروز همه خوره‌های دنیای موبایل بر این باور بوده‌اند که عکاسی با گوشی‌های اپل تجربه خاص دیگری است و محصول نهایی همواره جذاب‌تر، دقیق‌تر و باکیفیت‌تر از نمونه‌های مشابه است.

این موضوع وقتی اهمیت پیدا می‌کند که اپل به سختی مقهور مد روز دنیای موبایل می‌شود و وقتی رقبایش دوربین‌هایی 50، 108 یا 200 مگاپیکسلی برای پرجمدارانشان به کار می‌بندند، این کمپانی به دوربین‌های 48 مگاپیکسلی اکتفا کرده است. اما راز کیفیت عکاسی دوربین آیفون در چیست؟

بیشتر بخوانید: بهترین دوربین گوشی 2022 ؛ با بهترین موبایل های مناسب عکاسی آشنا شوید

کمپانی سازنده دوربین آیفون مشخص شد!

به همان میزانی که لذت عکاسی با اپل یک واقعیت پذیرفته شده است، همه در دنیای فناوری در جریان هستند که اپل معمولا حساسیت خاصی روی اطلاعات تامین‌کنندگان خود و مشخصات فنی دقیق محصولاتش دارد. بر همین اساس، اپل به سختی از اطلاعات و جزئیات مربوط به محصولاتش حفاظت می‌کند. در چنین شرایطی، بازدید تیم کوک از خط تولید سنسورهای CMOS سونی یک اتفاق مهم است که اتفاقا رسانه‌ای هم شده و شاید به طور غیرمستقیم پیامی برای مخاطب دارد!

گرچه پیش از این هم طرفداران اپل و تحلیلگران صنعت موبایل به این موضوع شک کرده بودند، اما تیم کوک عملا اعتراف کرده که اپل بیش از یک دهه است که با سونی کار می‌کند و این همکاری بعید است در حوزه‌ای جز تامین دوربین باشد. حوزه‌ای که همین حالا هم سونی بیشترین سهم در جهان را در آن دارد.

معمای کمپانی سازنده دوربین‌های آیفون به لطف تیم کوک حل شد!

تیم کوک اما تصویری از Kenichiro Yoshida مدیر عامل سونی منتشر کرده که او را در تاسیسات سونی نشان می‌دهد و به نظر شائبه تامین سنسورهای دوربین اپل توسط سونی را تایید کرده است.

کوپرتینویی‌ها همچنان در حفظ اطلاعات مربوط به زنجیره تامین باتری، تراشه و نمایشگر خود محتاط هستند اما تحلیلگران و افشاگران نیز بیکار ننشسته‌اند و بارها اطلاعات مهمی را فاش کرده‌اند. برای مثال نقش ال‌جی، سامسونگ و BOE در تامین پنل‌های آیفون فاش شده یا همه می‌دانیم که اپل تراشه‌هایش را در همکاری با TSMC تهیه می‌کند.

با این وجود، همکاری سونی و اپل در زمینه دوربین گوشی‌ها تا حد زیادی محل تردید بود و حال که قطعی شده، به نظر می‌رسد تا مدت‌ها نیز ادامه دارد. بر اساس برخی گزارش‌ها، سونی در حال کار بر روی یک سنسور جدید با استفاده از فناوری‌های نیمه‌رسانا است که نور بیشتری را وارد لنز می‌کند و احتمال نوردهی بیش از حد یا کم‌ را کنترل می‌کند. گفته می‌شود اپل یکی از مشتریان مهم این سنسورهای جدید برای نسل بعدی آیفون است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کمپانی سازنده دوربین آیفون چیست؟ آیا سونی بهترین تامین‌کننده دوربین موبایلی در دنیا است؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید