0

معرفی 15 تا از بهترین سایت های آموزش برنامه نویسی (FREE) / 2022

تصویر پیدا نشد !
بازدید 160


فهرست موضوعات مقاله

بهترین سایت‌ های آموزش برنامه‌ نویسی سلام خدمت کاربر های عزیز مجله آی تی در این مقاله قصد دارین به شما بهترین سایت های آموزش برنامه نویسی رایگان هستن معرفی کنیم.که تونسته باشیم کمکی به شما در رشد در مارکت برنامه نویسی کرده باشیم تا اخر این مقاله همراه ما باشید تشکر.

بهترین منابع برای یادگیری برنامه نویسی کدامند؟

امروزه می توانید برنامه نویسی را با کم هزینه ترین روش ها یاد بگیرید. در سال های اخیر منابع رایگان و کم هزینه زیادی برای یادگیری برنامه نویسی در دسترس قرار گرفته است که یکی از این منابع استفاده از بهترین سایت ها برای یادگیری برنامه نویسی است.

منابع دیگری برای یادگیری زبان های برنامه نویسی از جمله کتاب های درسی، کلاس های حضوری، دوره های آنلاین و فیلم های آموزشی وجود دارد. محتوای آموزشی در وب سایت های برنامه نویسی می تواند بر اساس متن و ویدیو باشد. در بخش بعدی توضیح داده می شود که چرا سایت های آموزش برنامه نویسی برای یادگیری این مهارت مناسب هستند.

چرا سایت های آموزش برنامه نویسی برای یادگیری این مهارت مناسب هستند؟

وب سایت های یادگیری برنامه نویسی را می توان به صورت آنلاین از هر جایی در دسترس قرار داد. به علاوه، آموزش های ارائه شده در این سایت ها معمولا رایگان است، یا حداقل هزینه ای برای دوره های مقدماتی و شروع کار دریافت نمی کنند. یکی دیگر از مزایای این سایت ها این است که بیشتر آموزش های آنها به صورت تعاملی ارائه می شود.

یعنی با توجه به قابلیت هایی که می توان در بستر وب ارائه کرد، سایت های آموزش برنامه نویسی ترکیبی از آموزش های متنی و ویدیویی را ارائه می دهند و در هر قسمت تمرین هایی تعبیه شده است.

در محیط وب امکان ارائه یک محیط کدنویسی درون مرورگر برای تمرین های برنامه نویسی وجود دارد که یکی از کاربردی ترین امکانات ارائه شده توسط بهترین سایت های برنامه نویسی محسوب می شود.

همچنین بسیاری از این بهترین سایت ها برای یادگیری برنامه نویسی پس از اتمام دوره آموزشی به شرکت کننده گواهی پایان دوره می دهند که می تواند در نمونه کار شما قرار گیرد. حال در قسمت بعدی این مقاله به معرفی جامع بهترین سایت های یادگیری برنامه نویسی پرداخته شده است.

مسیر یادگیری برنامه‌نویسی به چه صورته؟

مسیر یادگیری خودآموخته در هر تخصصی برای رسیدن به سطح حرفه ای دشوار و ناهموار است. البته بسیاری از افرادی که دوره های برنامه نویسی را شروع می کنند و تلاش کافی نمی کنند این دوره ها را نیمه کاره رها می کنند.

برنامه نویسی نیاز به تمرین زیاد، حل مسئله و کار ذهنی دارد و بهتر است قبل از شروع دوره برنامه نویسی مطمئن شوید که می توانید چند ساعت را به مطالعه اختصاص دهید.

چگونه برنامه‌نویسی یاد بگیریم؟

با تعداد زیادی دانشگاه و کلاس های حضوری در زمینه آموزش برنامه نویسی، بسیاری از توسعه دهندگان به ما پیشنهاد می کنند که برنامه نویسی را خودمان یاد بگیریم. اگرچه برای برنامه نویسی داشتن پیش نیاز علوم کامپیوتر مفید است، اما اکثر برنامه نویسان توصیه می کنند برنامه نویسی را به صورت پروژه محور و با نوشتن یک برنامه ساده شروع کنید.

در پاسخ به نیاز به برنامه نویسی خودآموز منابع زیادی تهیه و ارائه شده است. آموزش برنامه نویسی به صورت کتاب، فیلم و دوره های مهارت محور ارائه می شود. بسیاری از منابع برای یادگیری برنامه نویسی رایگان و برای آموزش مقدماتی مناسب هستند.

در این مقاله نگاهی به سایت های برنامه نویسی معروف دنیا می اندازیم و شما را با بهترین سایت های آموزش برنامه نویسی فارسی آشنا می کنیم.

توجه کنید عزیزات وب سایت های که در این مقاله معرفی شده به ترتیب بهترین نیست در انتخاب دقت کنید.

۱: بهترین سایت های آموزش برنامه نویسی Geek for Geeks

Geek for Geeks یک سایت جالب با اطلاعاتی در مورد زبان های برنامه نویسی مختلف و سایر موضوعات مرتبط است. این وب سایت حاوی کدهایی است که به خوبی نوشته و توضیح داده شده است

در مورد موضوعات علوم کامپیوتر، برنامه نویسی، آزمون های مرتبط با برنامه نویسی، و اطلاعات بیشتر برای کمک به کاربران برای بهبود تجربه و مهارت های کدنویسی خود.
Geek for Geeks، یکی از بهترین سایت ها برای یادگیری برنامه نویسی

جذاب ترین چیز در مورد وب سایت Geek for Geeks این است که همیشه می توانید محتوای مناسب برای حل مشکلات برنامه نویسی خود را پیدا کنید. علاوه بر این، با جستجوی هر زبان برنامه نویسی در این وب سایت، می توانید محتوای آموزشی به روز و با کیفیت بالا را بیابید.

مقالات این وب سایت آموزشی اغلب به انواع زبان های برنامه نویسی اصلی از جمله C، Java، C، Python و غیره منتشر می شوند.

همچنین می توان از وب سایت Geek for Geeks برای درک بهتر برنامه نویسی و شرکت در مسابقات و مسابقات استفاده کرد. این وب سایت دارای محتوای رایگان خوب برای توسعه دهندگان مبتدی و افرادی است که به تازگی کدنویسی را یاد می گیرند.

۲: بهترین سایت های آموزش برنامه نویسی  The Odin Project

در وب سایت The Odin Project از یک رویکرد گام به گام ساختاریافته برای آموزش برنامه نویسی استفاده می شود تا از یادگیری برنامه نویسی توسط اساتید سایت اطمینان حاصل شود. این وب سایت یک برنامه آنلاین است که شامل آموزش زبان های برنامه نویسی از جمله HTML، JavaScript و CSS می باشد.

در وب سایت The Odin Project آموزش هر زبان برنامه نویسی به هفت بخش مختلف تقسیم شده است، بنابراین با طبقه بندی صحیح می توانید تمام مباحث مورد نیاز برای زبان مورد نظر را یاد بگیرید.
The Odin ProjectA یکی از بهترین سایت ها برای یادگیری برنامه نویسی

وب سایت The Odin Project بیشتر بر آموزش برنامه نویسی وب تمرکز دارد. همچنین هر یک از مفاهیم مورد مطالعه دارای وظایفی است که دانش آموزان با انجام آنها می توانند موضوعات مورد نظر را بهتر بیاموزند.

۳: بهترین سایت های آموزش برنامه نویسی (+ Evanto Tuts )

Evanto Tuts یکی از بهترین مکان ها برای یادگیری برنامه نویسی برای مبتدیان است. این وب سایت دارای مجموعه های رایگان بسیاری است که آن را از سایر سایت ها برای یادگیری برنامه نویسی متمایز می کند.

این مجموعه ها شامل فیلم ها، آموزش های تمام متنی، کتاب های الکترونیکی و غیره است. با این کتابخانه های موجود، می توانید به سطح خوبی از مهارت برنامه نویسی برسید. همچنین استفاده از سایت Evanto Tuts به دلیل رابط کاربری ساده آن بسیار آسان است.

۴: بهترین سایت های زبان برنامه نویسی (Udacity)

وب سایت Udacity دارای تعدادی دوره انفرادی است که پس از اتمام به دانش آموزان مدرک نانو می دهد. این وب سایت دارای برنامه های آموزشی با هدف کسب مهارت های تخصصی در زمینه های خاص از فناوری های مختلف است.

وب سایت Udacity با شرکت هایی مانند گوگل، فیس بوک همکاری کرده و دوره هایی دارد که دانشجویان و علاقه مندان می توانند در موقعیت های این شرکت ها استخدام شوند. دوره های این وب سایت نیز به صورت رایگان و بدون عضویت قابل مشاهده است.

۵: بهترین سایت های آموزش برنامه نویسی (Codecademy)

Codecademy یک وب سایت رایگان بسیار محبوب و یکی از بهترین سایت ها برای یادگیری برنامه نویسی است که طبق آخرین آمار بیش از ۴۵ میلیون نفر از این پلتفرم برای یادگیری برنامه نویسی استفاده کرده اند.

Codecademy یک وب سایت عالی است که آموزش کدنویسی آنلاین را برای علاقه مندان ارائه می دهد. شما می توانید چندین زبان برنامه نویسی از جمله CSS، JavaScript، Python و غیره را در این وب سایت یاد بگیرید.
Codecademy، یکی از بهترین مکان ها برای یادگیری برنامه نویسی بهترین سایت ها برای یادگیری برنامه نویسی در سال ۱۴۰۱ یا ۲۰۲۲

وب سایت Codeacademy از روش های جدید و جالبی برای آموزش برنامه نویسی به علاقه مندان استفاده می کند. وب سایت Codecademy یک منبع عالی برای یادگیری برنامه نویسی با دوره های رایگان و اختصاصی است.

علاقه مندان می توانند زبان برنامه نویسی مناسب را بر اساس نیاز خود برای شغل مورد نظر یا رشته تحصیلی خود انتخاب کرده و شروع به یادگیری آن کنند. اگر فردی در مورد یادگیری زبان مطمئن نیست

و در انتخاب زبان برنامه نویسی مورد نظر خود تردید دارد، این وب سایت تست هایی را برای افراد ارائه کرده است که مشخص می کند کدام شغل و زبان برای هر فرد مناسب است و کدام دوره ها برای هر فرد از اهمیت بالایی برخوردار است. .

وب سایت کداکادمی دارای دوره های آموزشی برنامه نویسی در سطوح مختلف است که دوره های مقدماتی عمدتا رایگان و برخی دوره های متوسط ​​به صورت رایگان ارائه می شود.

در این وب سایت دوره هایی نیز وجود دارد که فصل های آن به صورت رایگان ارائه می شود. علاوه بر آموزش زبان های برنامه نویسی پایه و محبوب، آموزش های رایگانی نیز برای زبان های خاص مانند Go و Swift (Swift) وجود دارد که برای ساخت اپلیکیشن های گوگل و اپل از آن ها استفاده می شود.

در این دوره ها مجموعه ای از توضیحات و دستورالعمل ها برای زبان برنامه نویسی مورد نظر به همراه ویرایشگر کد به دانش آموزان آموزش داده می شود. در زیر برخی از مزایای اصلی این وب سایت محبوب و غنی به طور خلاصه آورده شده است:

۶: بهترین سایت های آموزش برنامه نویسی (GitHub)

وب سایت GitHub بزرگترین انجمن منبع باز و محبوب ترین پلت فرم توسعه نرم افزار در جهان است. این وب سایت یکی از ابزارهای مهم و کاربردی برای توسعه دهندگان و مهندسان است. سرویس میزبانی مخزن گیت وب سایت گیت هاب تعدادی کتاب رایگان برای یادگیری زبان های برنامه نویسی مختلف دارد.

این مخزن بیش از ۸۰ زبان برنامه نویسی مختلف را پوشش می دهد و GitHub را به مکانی عالی برای یادگیری نحوه کدنویسی به زبان های مختلف تبدیل می کند.
سایت گیت هاب

همچنین در وب سایت Github می توانید برنامه نویسی را به صورت پروژه محور به همراه توضیح کدهای هر پروژه یاد بگیرید. این وب سایت به عنوان یک ابزار برنامه نویسی گروهی نیز استفاده می شود و توسعه دهندگان می توانند کدهای خود را از طریق GitHub با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

در حال حاضر وب سایت گیت هاب حدود ۳.۵ میلیون کاربر دارد و یکی از بهترین وب سایت ها برای یادگیری برنامه نویسی از ابتدایی ترین مباحث به حساب می آید. این وب سایت دارای مزایای زیادی است که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود:

۷: بهترین سایت های آموزش برنامه نویسی (Treehouse)

برنامه نویسان جدید می توانند زبان های برنامه نویسی مختلف را در سطوح مختلف از ابتدایی ترین تا پیشرفته ترین سطح را در این وب سایت به صورت رایگان یاد بگیرند. حتی اگر شخصی علاقه مند به کدنویسی است اما نمی داند از کجا شروع کند،

می تواند از راهنمای شروع یادگیری برنامه نویسی در این وب سایت استفاده کند. در زیر برخی از مزایای این وب سایت آورده شده است:

Treehouse دارای آموزش های ویدئویی با کیفیت بالا برای توسعه دهندگان پیشرفته است.
در رابط کاربری (UI) وب سایت Treehouse مسیرها و نقشه هایی برای شروع مسیر یادگیری برنامه نویسی برای مبتدیان وجود دارد.

۸: بهترین سایت های آموزش زبان برنامه نویسی (Udemy)

Udemy یک وب سایت آموزشی مبتنی بر برنامه مبتنی بر وب است که حدود ۱۳۰،۰۰۰ دوره برنامه نویسی آنلاین از جمله برنامه نویسی وب ، طراحی رابط کاربری ، طراحی UX یا طراحی تجربه کاربر ، توسعه و برنامه نویسی iOS را ارائه می دهد.

شامل سایر دستورالعمل های برنامه نویسی است. این دوره ها معمولاً برای بهبود مهارت های برنامه مربوط به شغل ارائه می شود که برخی از آنها رایگان و برخی نیستند.
Udemy ، یکی از بهترین آموزش برنامه نویسی بهترین صفحات برنامه نویسی را در ۱۴۰۱ یا ۲۰۲۲ قرار می دهد

سایت آموزش برنامه Udemy هزاران دوره دارد که می توان در سراسر جهان به آن دسترسی پیدا کرد. سایت Udemy پس از ارائه دوره های رایگان ، بسیار شبیه به وب سایت مشهور Coursera است. اما بر خلاف Coursera ، که بر یادگیری دانشگاهی متمرکز است ، این وب سایت بیشتر بر یادگیری مبتنی بر پروژه متمرکز است تا برای ورود به دنیای حرفه ای و بازار کار آماده شود.

از آنجا که تعدادی دوره آموزش برنامه نویسی وجود دارد ، وب سایت UDEMY یکی از بهترین صفحات برنامه نویسی محسوب می شود. دوره های Udemy در سطوح مختلف دشواری ارائه می شود و در دسترس افراد در تمام سطوح است.

برای شروع یادگیری برای برنامه نویسی رایگان در این وب سایت ، ابتدا می توانید از دوره هایی استفاده کنید که امتیاز بیشتری دارند (ستاره) و بازخورد مثبت زیادی دارند. همچنین بهتر است از دوره هایی استفاده کنید که مربیان آنها در بین کاربران بسیار محبوب است.

با استفاده از دوره های برنامه نویسی UDEMY ، دسترسی به فیلم های آموزشی آسان است ، اما برقراری ارتباط با مربی و دریافت بازخورد امکان پذیر نیست.همچنین، این دوره های آنلاین رایگان با مدرک یا گواهی ارائه نمی شوند. برخی از مزایای اصلی این وب سایت در زیر ذکر شده است:

وب سایت Udemy جامعه ای از توسعه دهندگان دارد که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با آنها ارتباط برقرار کنید.
تعداد دوره های آموزشی رایگان در این وب سایت بسیار زیاد است.
یک دوره خوب با کلاس های خاص با توجه به نیازهای موقعیت های شغلی مختلف را می توانید در وب سایت Udemy پیدا کنید.

۹: بهترین سایت های آموزش برنامه نویسی (Coursera)

Coursera یک بستر آموزشی آنلاین محبوب است که توسط دو استاد دانشگاه استنفورد به نام اندرو نگ و دافنه کلر ایجاد شده است.

Coursera با بهترین دانشکده ها و مؤسسات آموزشی جهان همکاری می کند و بیش از هزار دوره مختلف از ۱۱۹ مدرسه و دانشگاه مختلف را ارائه می دهد.Coursera ، یکی از بهترین آموزش برنامه نویسی بهترین صفحات برنامه نویسی در ۱۴۰۱ یا ۲۰۲۲

دوره های آموزشی در وب سایت Coursera توسط بسیاری از اساتید خوب برگزار می شود. بیشتر این اساتید و استادان در دانشگاه هایی که Coursera با آنها همکاری می کنند ، کار می کنند. معلمان در این وب سایت در هر زمان و مکان به دوره های آموزشی وی دسترسی دارند.

پس از اتمام هر دوره در این وب سایت ، دانشجویان یک ایمیل معتبر دریافت می کنند. برخی از محبوب ترین و مهمترین دوره های وب سایت Coursera شامل پایتون ، جاوا ، HTML ، CSS و C است و این وب سایت دارای دوره های آموزشی مانند هوش مصنوعی ، علوم داده و سایر موارد است.

هر یک از دوره های آموزشی در این صفحه شامل فیلم های آموزشی ، آزمونها ، تمرینات و تست هایی است که هر دانش آموز برای تکمیل دوره و دریافت مدرک باید آن را انجام دهد. همچنین ، هنگام پخش فیلم های آموزشی.

این وب سایت ترجمه های سخنرانی معلمان را به چند زبان نشان می دهد ، بنابراین دانش آموزان ایرانی می توانند با انتخاب ترجمه های انگلیسی فیلم ها را تماشا کنند.

سایت Coursera دارای دوره های رایگان بسیاری است ، اما برخی از آنها برای تهیه مدرک الکترونیکی نیاز به پرداخت دارند. برخی از مزایای مهم و کلی Coursera در زیر ذکر شده است:

این وب سایت بهترین دوره های برنامه نویسی دانشگاهی را دارد.Coursera پس از اتمام هر دوره یک گواهی معتبر به دانشجویان خود ارائه می دهد.
اکثر اساتید این وب سایت از اساتید دانشگاه های معتبر دنیا هستند.

۱۰: بهترین سایت های آموزش برنامه نویسی (FreeCodeCamp)

در وب سایت FreeCodeCamp علاوه بر فرصت یادگیری مباحث تئوری در هر دوره آموزشی، می توانید با انجام فعالیت های خاص مربوط به هر دوره، مهارت های برنامه نویسی را نیز به صورت عملی بیاموزید.

علاوه بر این، وب سایت FreeCodeCamp گروه های بحث آنلاین نیز دارد، بنابراین در حین یادگیری، می توانید با متخصصان آن زبان برنامه نویسی تعامل داشته باشید و مشکلات خود را با کمک آنها حل کنید. HTML، CSS، JavaScript، Dev Tools، Node.js، React و jQuery از جمله دوره های رایگان موجود در این وب سایت هستند.
FreeCodeCamp یکی از بهترین مکان ها برای آموزش برنامه نویسی است

وب سایت FreeCodeCamp یک سازمان غیرانتفاعی است که دوره های برنامه نویسی را برای تمام سنین ارائه می دهد. دوره های آموزشی در این وب سایت به صورت رایگان برای همه در دسترس است.

وب سایت FreeCodeCamp یکی از مطمئن ترین پلتفرم های آنلاین برای یادگیری برنامه نویسی مبتنی بر پروژه است. هر درس در این سایت شامل یک ویدیوی مقدماتی، محتوای متنی، آزمون‌ها و تمرین‌های کدنویسی است.

پس از اتمام تمرینات خود، دانشجویان FreeCodeCamp آنها را برای تصحیح به وب سایت ارسال می کنند. بسیاری از فارغ التحصیلان دوره های آموزشی این وب سایت در استخدام شرکت های معروفی مانند گوگل، اپل و نتفلیکس هستند. برخی از مزایای اصلی وب سایت آموزش کد نویسی FreeCodeCamp عبارتند از:

در این وب سایت دوره های رایگان زیادی وجود دارد.
وب سایت FreeCodeCamp همانطور که از نامش پیداست گروه های برنامه نویسی فعال زیادی دارد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید