0

معرفی یک ربات غول‌پیکر 3 میلیون دلاری در ژاپن [+عکس]

معرفی یک ربات غول‌پیکر 3 میلیون دلاری در ژاپن [+عکس]
بازدید 47

[ad_1]

ژاپن یک ربات غول‌پیکر 3 میلیون دلاری معرفی کرد. این ربات سنگین‌وزن برگرفته از شخصیت Mobile Suit Gundam در انیمیشن‌های این کشور پیشرفته است.

ژاپن نسخه واقعی ربات شخصیت انیمیشنی Mobile Suit Gundam را معرفی کرد. این ربات غول‌پیکر 3 میلیون دلاری دارای ارتفاعی 4.5 متری و وزنی بسیار سنگین است که توسط یک استارتاپ ژاپنی به نام ” Tsubame Industries” در شهر توکیو به عنوان مدرن‌ترین شهر جهان ساخته شده است. اما اینکه این ربات که وزنی معادل 3.5 تن دارد با چه هدفی ساخته شده است مشخص نیست. با این وجود افرادی هستند که قصد خرید این ربات غول‌پیکر را داشته و این کار را خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: ربات پلیس نیویورک در ایستگاه مترو میدان تایمز معرفی شد

ربات غول‌پیکر 3 میلیون دلاری ژاپن معرفی شد

استارتاپ مستقر در توکیو به‌نام Tsubame Industries، ربات چهار چرخی با ارتفاع قابل‌توجه ۴٫۵ متر ساخته که شبیه Mobile Suit Gundam از مجموعه انیمیشن‌های ژاپنی بسیار محبوب است و البته برای خرید آن باید ۳ میلیون دلار هزینه کنید.

کابین هدایت‌کننده‌ ربات به چند مانیتور مجهز شده است که تصاویر دوربین‌های متصل به بدنه‌ بیرونی آن را دریافت می‌کنند. بدین‌ترتیب شخص هدایت‌کننده می‌تواند بازوها و اجزای مختلف ربات را ازطریق کابین خود و با استفاده از جوی‌استیک‌های مخصوص تکان دهد.

به‌ گزارش رویترز، ربات گاندام‌مانند وزنی در حدود ۳٫۵ تن دارد و اواخر ماه جاری در نمایشگاه رباتیک ژاپن رونمایی خواهد شد. این محصول دو حالت دارد: حالت عمودی و حالت وسیله‌ نقلیه که در این شرایط می‌تواند با سرعت ۱۰ کیلومتر در هر ساعت حرکت کند.

ریو یوشیدا، مدیر اجرایی ۲۵ ساله‌ Tsubame Industries می‌گوید:

ژاپن در انیمیشن، بازی، ربات و خودرو بسیار خوب است و بنابراین فکر کردم اگر محصولی ایجاد کنم که همه‌ این عناصر را ترکیب کند، عالی خواهد بود. می‌خواستم چیزی بسازم که هرکس آن‌ را دید بگوید ژاپنی است.

یوشیدا قصد دارد پنج دستگاه از ربات خود را برای طرفداران پروپاقرص بسازد و بفروشد اما امیدوار است روزی از این ربات برای امدادرسانی در بلایای طبیعی یا در صنایع فضایی استفاده شود.

یوشیدا در سن پایین به تولید علاقه‌مند شد و در کارخانه‌ آهن پدربزرگش جوشکاری یاد گرفت و سپس شرکتی خود را تأسیس کرد که دست‌های مصنوعی میوالکتریکی می‌ساخت. او می‌خواهد مزیت رقابتی ژاپن را در تولید، زنده نگه دارد.

امیدوارم از نسل‌های گذشته درس بگیرم و این سنت را ادامه دهم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ربات غول‌پیکر 3 میلیون دلاری چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید