0

معرفی بهترین ویدئو پروژکتور های سال 2023

معرفی بهترین ویدئو پروژکتور های سال 2023
بازدید 65

[ad_1]

فهرست موضوعات مطالب

ویدئو پروژکتورها طی سال‌های اخیر پیشرفت چشم‌گیری داشته‌اند. مثلا دیگر آن تصاویر تار متداول و پذیرفته شده در جلسات کاری کاملا فراموش شده است. امروز ما با تصاویری با کیفیت بالا روبه‌رو هستیم. تصاویری که حتی برای تجربه بازی و فیلم نیز فوق‌العاده هستند. بنابراین اگر به مسئله قیمت ویدئو پروژکتور فکر نکنید؛ در حال حاضر انتخاب‌های زیادی برای خرید ویدئو پروژکتور خانگی در بازار وجود دارد.
در خرید یک ویدئو پروژکتور مناسب نه‌تنها باید بهترین مشخصات پروژکتور را با توجه به نیازهای خود بیابید؛ بلکه باید به پرده یا سطح نمایش تصاویر نیز فکر کنید. در واقع برای داشتن تصویری عالی معمولا به یک پرده نمایش نیاز خواهید داشت. البته معمولا حتی اگر تصاویر را روی یک دیوار سفید نمایش دهید؛ به سختی متوجه مشکلات آن خواهید شد. با این وجود اگر می‌خواهید بالاترین کیفیت ممکن را از ویدئو پروژکتور خود دریافت کنید؛ بهتر است خرید پرده حرفه‌ای آن را نیز در نظر داشته باشید.
دو نکته کلیدی دیگر نیز در خرید ویدئو پروژکتور وجود دارد؛ که ما نیز در انتخاب بهترین مدل‌های ویدئو پروژکتور خانگی در سال ۲۰۲۳ به آن توجه کرده‌ایم. اولین ویژگی میزان لومن یا سطح روشنایی دستگاه است. هرچه این میزان بیشتر باشد؛ هنگام وجود نور محیطی، تصویر بهتری خواهید داشت. مورد دوم نیز فاصله پرتابی است. این ویژگی فاصله مورد نیاز بین صفحه نمایش و ویدئو پروژکتور را برای نمایش یک تصویر بزرگ نشان می‌دهد. طبیعتا هرچه این فاصله کمتر باشد؛ با دستگاه باکیفیت‌تری روبه‌رو هستید.

بهترین پروژکتور خانگی برای سال ۲۰۲۳

با دانستن نکته گفته شده در ابتدای مقاله، می‌خواهیم ۵ دستگاه جذاب و کاربردی را برای تماشای فیلم، برنامه‌های تلویزیونی و حتی نمایش بازی به شما معرفی کنیم.

ویدئو پروژکتور Acer Predator GD711

ایسر با قرار دادن نام تجاری پرداتور و ظاهر کلاسیک با بافت مشکی بدنه روی این دستگاه، به این اشاره می‌کند که این ویدئو پروژکتور خانگی دقیقا گیمرها را هدف قرار داده است. از نظر فنی نیز نرخ تازه‌سازی فوق‌العاده تا ۲۴۰ هرتز و اندازه تصویر ۱۰۸۰ پیکسلی در اتصال به رایانه شخصی و ۱۲۰ هرتز و ۱۰۸۰ پیکسلی در اتصال به  کنسول‌های بازی، آن را به دستگاهی عالی تبدیل کرده است. دستگاهی که بازی با صفحه نمایش بزرگ را ایده‌آل می‌کند. در واقع این نرخ تازه‌سازی بالا اجازه می‌دهد تا شما ماجراجویانه‌ترین و سریع‌ترین بازی‌های ممکن را روی آن مشاهده کرده و نگران تاخیر تصاویر و کندی عملکرد خود در صحنه بازی نباشید.

معرفی بهترین ویدئو پروژکتور های سال 2023

البته این دستگاه فقط مخصوص بازی نیست؛ و به راحتی می‌تواند گزینه مناسب شما برای سینمای خانگی باشد. این مدل دارای اسپیکر داخلی است. البته بلندگوهای ۱۰ واتی آن نسبتا کوچک و ضعیف هستند؛ اما اگر این قیمت ویدئو پروژکتور را پرداخت می‌کنید؛ احتمالا در خانه دستگاه‌های صوتی خوبی برای اتصال به آن دارید.

اما نکته آزاردهنده در مورد این دستگاه نبود کنترل زوم است. به این معنی که شما باید اندازه تصویر پروژکتور را بر اساس مکان تنظیم کنید. مگر اینکه اتاق شما متناسب با نسبت پرتاب آن باشد. بنابراین با خرید این دستگاه ممکن است به یک پایه سقفی نیاز داشته باشید؛ تا آن را در فاصله مناسب قرار دهید. همچنین نیاز به تعویض منبع پخش، بر روی خود دستگاه به جای کنترل از راه دور نکته عجیب  دیگر است.

البته با روشن کردن یک دستگاه HDMI، این پروژکتور به‌طور خودکار، منبع پخش را بر روی آن سوئیچ می‌کند. با این حال وجود این تنظیمات روی کنترل از راه دور دستگاه قطعا روش بهتری بود.
اگرچه این موارد، ایرادات آزاردهنده‌ای هستند؛ اما به محض روشن کردن دستگاه و دیدن کیفیت تصاویر آن، همه آنها فراموش می‌شوند. مناظر سرسبز به نظر می‌رسند؛ رنگ‌ها برجسته و واقعی هستند؛ و حالت بازی تاریک با استفاده از فناوری DynamicBlack جزئیات را در تصاویر سایه‌دار حفظ می‌کند.

همچنین نمایش انواع ویدیو در این دستگاه شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد. این مدل در حالت عادی از وضوح ۴K پشتیبانی می‌کند. همچنین با طیف وسیعی از حالت‌ها، تنظیمات ایده‌آل را به سرعت در اختیار شما قرار می‌دهد.
به‌طور خلاصه وجود کنتراست ۱:۲۰۰۰.۰۰۰، توانایی لومن ۴۰۰۰، تصاویر ۴K، اندازه تصاویر ۳۰۰ اینچ و نسبت پرتاب ۱:۱.۲۲ همه آن چیزی است که از یک دستگاه حرفه‌ای انتظار می‌رود.

ویدئو پروژکتور Vamvo L6200 Native

این مدل نسبت به قیمتش، بسیار شیک و حرفه‌ای به نظر می‌رسد. البته می‌دانیم که تصاویر روی صفحه مهم‌ترین چیزی است که باید به آن توجه کرد. خوشبختانه در این زمینه نیز، این دستگاه با اندازه تصویر حداکثری ۲۰۰ اینچ و با کیفیتی عالی ارائه می‌شود. LEDهای این دستگاه نیز بدون گرمای بیش از حد، برای مدت طولانی روشن می‌مانند. بنابراین این پروژکتوری است که می‌تواند تمام طول شب را کار کند.

کنترل‌کننده کیستونینگ در پشت این دستگاه بسیار عالی بوده و توانایی تنظیم با این ابزار به صورت افقی و عمودی، باعث می‌شود راه‌اندازی آن در مکان‌هایی که سایر ویدئو پروژکتورها معمولا مشکل دارند؛ بسیار آسان‌تر باشد.
همچنین باید گفت تنها عیب این مدل نامرتب بودن کنترل‌های بالای دستگاه است. بنابراین از کنترل از راه دور آن به‌خوبی مراقبت کنید.

در نهایت این مدل یک گزینه با کیفیت فول اچ دی است؛ که با توانایی انتشار نور ۶ هزار لومنی، نسبت کنتراست ۱:۵۰۰۰، فاصله پرتاب نور استاندارد و البته قیمت مناسب‌تر، می‌تواند رضایت خاطر شما را تا حدود زیادی جلب کند.

ویدئو پروژکتور BenQ X3000i

بنکیو این دستگاه را برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ ارائه کرد. نمایش تصاویر با کیفیت ۴K، نرخ تاخیر ۱۶ میلی‌ثانیه و فرکانس ۶۰ هرتز، نشان از یک دستگاه حرفه‌ای برای هر هدفی است.
در واقع این مدل یکی از بهترین ویدئو پروژکتورها در همه دسته‌ها است. بنابراین فرقی نمی‌کند که هدف شما از خرید آن چه باشد. چه بخواهید ارائه‌های تجاری خود را در ابعاد وسیع به نمایش بگذارید. چه بخواهید تجربه‌ای شگفت‌انگیز از تماشای فیلم و سریال در خانه داشته باشید. حتی اگر اهل گیم و بازی‌های ویدئویی باشید. داشتن این مدل بنکیو کار شما را بسیار ساده خواهد کرد.

یکی از مزایای این دستگاه وجود سیستم CinematicColour BenQ است؛ که بازتولیدی باورنکردنی از  رنگ‌ها را ارائه می‌دهد. عمق رنگ در این مدل شگفت‌انگیز است؛ با ارائه رنگ‌های قرمز، آبی و سبز فوق‌العاده غنی در مناظر پخش شده، شما را با سطح دیگری از نمایش ویدئویی روبه‌رو می‌کند. در حالی که این دستگاه یک گزینه تمام عیار است؛ تماشای فیلم یا برنامه‌های تلویزیونی نیز با آن لذت‌بخش است، خواه یک فیلم درخشان پیکسار باشد یا یک درام تلخ، در هر حال نمایش بیشترین جزئیات، به خصوص در رنگ‌های تیره کار خود را به‌خوبی انجام می‌دهد.

از سویی اگرچه استریم داخلی در این مدل از طریق یک دانگل اندرویدی یکپارچه وجود دارد؛ اما برنامه‌های خوبی روی آن نصب نشده است. همچنین ارتفاع دستگاه آن را کمی حجیم می‌کند؛ اما واقعا این یک مشکل جزئی است.
در نهایت برای داشتن یک ویدئو پروژکتور خانگی با کیفیت تصویر ۴K، ۳ هزار لومن میزان روشنایی، نسبت کنتراست ۱:۵۰۰.۰۰۰ و نسبت پرتاب نور ۱.۱۵ تا ۱.۵ متر، این گزینه جذاب را در نظر داشته باشید.

ویدئو پروژکتور BenQ X1300i

چهارمین ویدئو پروژکتور پیشنهادی ما نیز گزینه‌ای از برند بنکیو است. یک دستگاه جذاب که با داشتن کیفیت تصاویر ۴K، نرخ تاخیر ۸ میلی‌ثانیه و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، به راحتی می‌تواند با مانیتورهای باکیفیت بالا نیز رقابت کند. اتفاقی که در کمتر ویدئو پروژکتوری قابل مشاهده است.
ویدئو پروژکتور X1300i دارای سه حالت اجرا است؛ که هرکدام می‌توانند برای نوع خاصی از مدیا، مثل بازی، برنامه‌های ورزشی و سینمایی مناسب باشند. در نتیجه وقتی از این دستگاه استفاده می‌کنید؛ فرقی نمی‌کند که تصاویری از مناظر سرسبز، راهروهای تاریک یا یک زمین فوتبال را مشاهده می‌کنید. چراکه در هر حالت، بهترین کیفیت تصویر را خواهید داشت. به عنوان مثال، حالت ورزشی برای رنگ سبز زمین و لباس‌های متضاد بازیکنان عالی است.

این دستگاه از نظر ابعاد بسیار مرتفع‌تر از رقبای خود است. اگرچه این موضوع آنچنان ازاردهنده نیست. همچنین در این مدل رابط اندروید به جای اینکه یکپارچه شود؛ روی دانگلی جداگانه قرار داده شده، که باید نصب شود. البته فقط یک بار باید این کار را انجام دهید؛ اما باز هم عجیب و کمی آزاردهنده است. 
در نهایت با داشتن روشنایی ۳ هزار لومن، وضوح تصویر فول اچ دی، نسبت کنتراست ۱:۵۰۰.۰۰۰ و حالت‌های مختلف تصویر، اگر به دنبال یک پروژکتور جیبی هستید؛ و قصد دارید آن را با اهداف متنوعی به کار ببرید؛ این مدل بهترین پیشنهاد برای شما خواهد بود.

ویدئو پروژکتور BenQ TK700

ویدئو پروژکتور خانگی TK700 یک تصویر ۴K فوق‌العاده واضح با ۱۶ میلی‌ثانیه تاخیر ورودی با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز ارائه می‌کند. این ویژگی یک پیشرفت بسیار بزرگ محسوب می‌شود؛ که این ویدئو پروژکتور را به گزینه‌ای عالی به خصوص برای انجام بازی‌های ویدئویی تبدیل کرده است. زیرا تا به حال دریافت این سطح از تاخیر ورودی کم معمولا به معنای تغییر وضوح تصویر به ۱۰۸۰ پیکسل بوده است.


از سویی صدای عالی و بسیار واضح اسپیکرهای این مدل، با توجه به اندازه دستگاه، به‌طرز شگفت‌انگیزی بلند است. همچنین این دستگاه فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی را نیز با عمق رنگ بسیار خوب، حتی در نور روز به نمایش می‌گذارد.
تنها نقطه ضعف این مدل استفاده از لامپ معمولی به‌جای LED است. مشکلی که موجب عمر کوتاه‌تر دستگاه، مصرف برق بیشتر آن و کمی داغ کردن خواهد شد.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید