0

معرفی بهترین برندهای تولیدکننده اسپیکر

معرفی بهترین برندهای تولیدکننده اسپیکر
بازدید 113


در فیلم غرق شدید؟ به آهنگ مورد علاقه‌تان گوش می‌کنید؟ یا در اوقات فراغت پادکست‌های علمی و کتاب‌های صوتی گوش می‌کنید؟ معمولا برای همه‌ی این‌ها از اسپیکر استفاده می‌کنیم.

حالا دیگر اسپیکر‌ها همه‌جا هستند. مدارس، خانه‌ها، گوشی‌های موبایل، وسایل نقلیه و هر چیز دیگری که به ذهنتان می‌رسد.

صنعت تجهیزات صوتی در سال‌های اخیر رشد زیادی داشته و همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. فروش کمپانی‌ها هم رو به افزایش است. شرکت‌های زیادی در سراسر دنیا به تولید اسپیکر‌هایی با کیفیت‌های مختلف مشغولند. با افزایش پیشرفت و توسعه‌ی اسپیکر‌های هوشمند و بی‌سیم، تقاضا برای خرید هم رو به افزایش است. پس به همین نسبت تولیدات کمپانی‌ها هم افزایش پیدا می‌کند.

با وجود این همه تولیدکننده‌ی مختلف فعال در بازار کدام بهترین اسپیکر‌ها را تولید می‌کنند؟ در این قسمت به چند برند برتر این صنعت می‌پردازیم. قبل از هر چیز پیشنهاد می‌کنیم راهنمای خرید اسپیکر استایل آپ را مطالعه کنید تا بعد سراغ معرفی برندها برویم.

Focal

فوکال یک برند فرانسوی‌ست که در زمینه‌ی تولید سیستم‌های صوتی Hi-Fi تخصص دارد. محصولاتی که آن‌ها تولید می‌کنند شامل هدفون، سیستم صوتی ماشین و اسپیکر‌های مانیتورینگ استودیویی حرفه‌ای است. این شرکت به‌عنوان یکی از بازیگران بزرگ این صنعت در جهان شناخته می‌شود. فوکال با کنترل بر تمام فرایند تولید بلندگو‌های خود، تضمین می‌کند که تمام اجزای سازنده‌ی بلندگو‌ها از بالاترین کیفیت بهرمند باشند. این شامل کیفیت فوق‌العاده‌ی بلندگوهای خانگی فوکال هم می‌شود.

فوکال در سال ۱۹۷۹ توسط ژاک ماهول در فرانسه تاسیس شد. این برند هنوز هم به‌صورت مستقل فعالیت می‌کند اما متعلق به گروه صنعتی  Vervent Audio Group است.

ELAC

الک که در آلمان مستقر است،‌ در اصل در سال ۱۹۲۶ به‌عنوان یک شرکت فناوری مربوط به ردیابی سیگنال‌های زیر آب و ناوبری (Sonar) تاسیس شد. از سال ۱۹۸۴ با همکاری AXIOM شروع به تولید بلندگو‌های الکترواستاتیک کردند. از همان زمان به‌عنوان یک برند قابل احترام در زمینه‌ی تولید محصولات صوتی خانگی مطرح شدند. بلندگوی کتابی Elac’sUni-Fi UB5 یکی از محبوب‌ترین بلندگوهای سیستم‌های صوتی خانگی و سینماهای خانگی است.

Bose

شاید نام آن‌ها را با هدفون‌های معروفشان بشناسید. بوز یک شرکت پیشرو در زمینه‌ی تجهیزات صوتی است. این شرکت آمریکایی در سال ۱۹۶۴ تاسیس شد. آن‌ها بیشتر به‌خاطر سیستم‌های صوتی خانگی، بلندگوها، هدفون‌های حذف‌کننده‌ی نویز و سیستم‌های صوتی ماشین شناخته می‌شوند. عملکرد قوی اسپیکرهای بوز صدایی شفاف و غنی به شما می‌دهد. بوز از کمپانی‌های نوآوری است که بسیاری از استاندارد‌های صنعت اسپیکر را تغییر داده. این برند آمریکایی از پیشگامان این صنعت محسوب می‌شود.

از سال ۲۰۱۹ این شرکت رشد زیادی داشته و به همین دلیل می‌‌توان آن را جز ۱۰ کمپانی بزرگ جهان در نظر گرفت. از محصولات اصلی تولید آن‌ها می‌توان به Bose Companion 50 Multimedia Speaker System، Bose Bass Module 700 و Bose SoundTouch 20 Series III Wireless اشاره کرد.

Sennheiser

اگر صدا برای شما بیشتر از شنیدن آهنگ و گوش دادن به پادکست است. مثلا در این زمینه فعالیت حرفه‌ای دارید حتما سنهایزر را می‌شناسید. آن‌ها یکی از مهم‌ترین برندهای دنیای حرفه‌ای صدا هستند. سنهایزر یک برند معروف تجهیزات صوتی در جهان است. به جرات آن‌ها یکی از ۱۰ تولیدکننده‌ی برتر سیستم‌های صوتی هستند. این شرکت هم در آلمان مستقر است. از سال ۱۹۴۵ که کار خود را آغاز کردند در زمینه‌ی طراحی و ساخت طیف وسیعی از محصولات صوتی باکیفیت مثل میکروفون، هدفون، دستگاه ضبط و پخش صدا، اسپیکر‌ها و غیره به‌صورت حرفه‌ای و تجاری فعالیت کردند.

Sony

اسم سونی اصلا نیازی به معرفی ندارد. همه دست کم از یکی از وسایل تولید این کمپانی استفاده کرده‌ایم. چون سونی نه تنها در زمینه‌ی تولید اسپیکر و سیستم صوتی فعالیت زیادی دارد بلکه یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های وسایل الکترونیکی در جهان است. این شرکت سابقه‌ای بیش از ۵۰ سال دارد. این تجربه تولید و اطلاعاتی که از خریداران به‌دست آمده به‌راحتی می‌تواند هر شرکتی را در مسیر موفقیت قرار دهد. سونی هم استثنا نیست.

بخشی از این کمپانی ژاپنی که در زمینه‌ی سرگرمی‌های خانگی و وسایل صوتی فعالیت می‌کند برای تولید بعضی از بهترین تجهیزات صوتی دنیا معروف است. از جمله تولیدات سونی می‌توان به هدفون،‌ اسپیکر‌های بی‌سیم، دستگاه‌های ضبط صدای دیجیتال و سیستم‌های صوتی خانگی اشاره کرد.

Bowers & Wilkins

این کمپانی مدت‌هاست که در این زمینه فعالیت می‌کند. آن‌ها تولید اسپیکر به‌صورت تجاری را از سال ۱۹۶۷ و با عرضه‌ی P1 شروع کردند. B&W متخصص طراحی و تولید هدفون و بلندگو است. از سیستم‌های صوتی ماشین گرفته تا بلندگوهای بی‌سیم خانگی و سینماهای خانگی کوچک، آن‌ها در تولید انواع مختلف بلندگو بسیار خوب عمل می‌کنند. یکی از تولیدات معروف آن‌ها یک بلندگوی ماهواره‌ای خانگی به اسم M1 است.M1 یک بلندگوی جمع‌وجور و یک دستگاه خانگی همه‌کاره است. برای تمام موقعیت‌ها می‌توان از آن استفاده کرد.

Quested

اگر در زمینه‌ی صدا و موسیقی فعالیتی می‌کنید،‌ حتما کوئستد را می‌شناسید. آن‌ها از سال ۱۹۸۵ در انگلستان کار خود را شروع کردند. از اصلی‌ترین کارهای آن‌ها طراحی و تولید سیستم‌های مانیتورینگ استودیویی پیشرفته بود. البته در کنار آن سیستم‌های صوتی باکیفیت خانگی را هم به بازار عرضه می‌کردند. کوئستد از مانتیور‌های خیلی جمع‌وجور near-field گرفته تا سیستم‌های بزرگ و قدرتمند استودیویی همه را با بالاترین کیفیت تولید می‌کند. در زمینه‌ی تولید بلندگوهای استودیویی مانیتورینگ، آن‌ها همیشه عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند. امروز جز بهترین‌های دنیا هستند و همچنان پیشرفت می‌کنند.

Dynaudio

نمی‌توانیم لیستی از بهترین تولیدکننده‌های اسپیکر درست کنیم و اسمی از دینادیو نبریم. آن‌ها از ۱۹۷۷ بلندگوهای معرکه‌ای برای خانه و استودیو طراحی کرده‌اند. اسپیکر‌های خانگی تولید آن‌ها بسیار مشهورند. تنوع تولیدات این برند بسیار زیاد است. پس حق انتخاب زیادی دارید. اگر به دنبال بهبود سیستم صوتی خانگی خودتان هستید،‌ همیشه این برند دانمارکی را هم مد نظر داشته باشید.

البته آن‌ها سیستم‌های صوتی فوق‌العاده‌ای هم برای ماشین‌ها تولید می‌کنند. کمپانی‌های ماشین‌سازی بزرگی مثل ولوو،‌ فلوکس واگن و بوگاتی از اصلی‌ترین خریداران سیستم‌های صوتی دینادیو هستند.

Harman International

هارمن اینترنشنال محصولات صوتی خودش را برای آن دسته از عاشقان موسیقی که نمی‌توانند ذره‌ای از وضوح و کیفیت صدا بگذرند به بازار عرضه می‌کند. آن‌ها چند جایزه‌ی گرمی در زمینه‌ی فنی هم در کارنامه‌ی خود دارند. آن‌ها یک شرکت آمریکایی هستند که به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های کمپانی بزرگ سامسونگ فعالیت می‌کنند. شرکت هارمن همین‌طور در زمینه‌ی طراحی و ساخت اسپیکر و دیگر محصولات صوتی برای کمپانی‌های خودرو سازی (و دیگر کمپانی‌ها وابسته به محصولات صوتی) فعالیت می‌کند.

چرا برند می‌تواند مهم باشد؟

چرا برند می‌تواند مهم باشد؟

اسپیکر خوب یک ضرورت است. اگر بخواهید از فیلمی که می‌بینید یا آهنگی که می‌شنوید واقعا لذت ببرید به یک اسپیکر خوب هم نیاز دارید. اگر تجربه‌ی استفاده از اسپیکر‌های درجه یک را داشته باشید به‌خوبی می‌دانید که فضای متفاوت و شگفت‌انگیزی برایتان خلق می‌کنند. البته انتخاب اسپیکر هم مثل هر چیز دیگری به عوامل مختلفی بستگی دارد. ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به سلیقه، هزینه، نوع کاربرد و حتی ابعاد فضای مورد نظر اشاره کرد. با دانستن همه‌ی این‌ها، می‌توانید این برندهای مطرح را هم در زمان خریدتان در نظر داشته باشید.استایل آپ به عنوان برند تخصصی لوازم جانبی بهترین اسپیکرها از برندهای معتبر را برای شما یکجا جمع کرده است. می‌توانید با خیال راحت خرید کنید و از کیفیت صدا و امکانات آن‌ها لذت ببرید.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و مجله خبری آی تی و دیجیتال هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید