0

معرفی بهترین ارزهای دیجیتال WEB 3

معرفی بهترین ارزهای دیجیتال WEB 3
بازدید 218


معرفی بهترین ارزهای دیجیتال WEB 3 : در این مقاله قصد داریم به بررسی یک دسته مهم از ارزهای دیجیتال، یعنی ارزهای WEB 3 بپردازیم.

برای طرح این موضوع، اول به این می‌پردازیم که WEB 3 اصلاً چیست و چرا هدفی را دنبال می‌کند. چون اگر نگاهی به سیر تغییرات اینترنت بیندازیم، می‌بینیم که اینترنت دائماً در حال هوشمندتر شدن است و هدف این هوشمندتر شدن این است که در هر مرحله، منظور کاربران را بهتر و بهتر درک کند و بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، پاسخگوی نیازهای آنها باشد.

نگاهی به WEB 3

در واقع، WEB 3 در حال حاضر به عنوان جدیدترین فاز تکامل اینترنت شناخته می‌شود. به طور تقریبی، هر 10 سال یکبار، این به‌روزرسانی انجام می‌شود تا قدمی رو به تکامل اینترنت باشد. نسخه جدید اینترنت، امکان کنترل و هدایت کردن وب را برای کاربران خود فراهم می‌کند. البته زیرساخت موردنیاز برای این امکان، فناوری بلاک چین است.

تجربه بیت کوین و اتریوم، به ما نشان داده است که کاربران می‌توانند با انجام تراکنش‌های P2P یا همان همتا به همتا، بدون نیاز به شخص ثالث، قدم مهمی در حفظ حریم شخصی خود بردارند؛ بنابراین، با استفاده از زیرساخت‌های بلاک چینی، تغییر مهمی در جهان ایجاد می‌شود؛ زیرا شرکت‌های بزرگ اینترنت و غول‌های فناوری که به داده‌ها دسترسی داشته‌اند، دیگر نمی‌توانند با تجارت این داده‌ها کسب درآمد کنند. داده‌های کاربران محفوظ است و حریم شخصی آنها کاملاً حفظ می‌شود.

این کسب درآمد این‌گونه صورت می‌گیرد که اینترنت، باتوجه‌به رفتار شما (مثلاً هنگام خرید آنلاین یا استفاده از یک سرویس)، الگویی می‌سازد و بر اساس همان الگو، محتوای متناسب با نیاز و سلیقه‌تان را به شما پیشنهاد می‌دهد. WEB 3 از مکانیزم‌های یادگیری و اپلیکیشن‌های مشابه اما با شیوه‌ای پالایش شده استفاده می‌کند.

پس تفاوت WEB 3 با نسخه‌های قبلی اینترنت چیست؟ این است که این اینترنت، غیرمتمرکز است و هیچ فرد یا نهادی، به داده‌های آن دسترسی ندارد. به علاوه، در WEB 3 مزایای دیگری نیز یافت می‌شود، مثل؛

  • راهکارهای ویژه‌ای برای حفاظت از داده‌ها و اطلاعات کاربران پیاده سازی شده است
  • پول اینترنتی بومی را می‌توان بر این بستر پیاده سازی کرد
  • نسل جدید اینترنت (WEB 3) در برابر هک شدن و سانسور مقاوم است
  • توجه ویژه‌ای به توکن‌های غیرمثلی (NFT) و سایر ارزهای دیجیتال و پلتفرم‌های بلاک چینی دارد

در این بخش، قصد بر این است که به معرفی 5 تا از بهترین ارزهای WEB 3 به شما همراهان گرامی بپردازیم. علاوه بر ارزهایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، پروژه‌های ارز دیجیتال دیگری نیز بر روی WEB 3 در دسترس‌اند؛ اما لیست پیش رو، گلچینی از بهترین آنهاست که هرکدام بنا بر شرایط، می‌توانند گزینه‌های بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری باشند؛

  • ارز دیجیتال پولکادات (Polkadot)

توکن بومی پروژه ارز دیجیتال پولکادات، دات (DOT) نامیده می‌شود. DOT در سال 2016 به دست گروهی از سازندگان مطرح شبکه‌های بلاک چین، من‌جمله گوین وود، بنیان گذار اتریوم، ساخته شد. این گروه، تحت نظارت بنیادی در سوئیس همکاری می‌کردند  نتیجه این همکاری، راه اندازی یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های ارز دیجیتال WEB 3، یعنی پولکادات بود.

یکی از امکانات پولکادات این است که می‌تواند با ایجاد یک شبکه واحد و یکپارچه از بلاک چین‌های مختلف، مشکلاتی مانند هزینه بالای تراکنش‌ها و سرعت پایین در تأیید تراکنش‌ها را برطرف کند. در واقع پولکادات یک شبکه انتقال داده بین بلاک چین‌های مختلف است که در WEB 3 و با شکستن انحصار اینترنت، می‌تواند تسهیل گر اشاعه نسل جدیدی از اینترنت به کاربران باشد.

  • ارز دیجیتال فایل کوین (Filecoin)

بلاک چین ارز دیجیتال فایل کوین، با ایده‌ای بسیار نوآورانه و جسورانه و اهدافی بزرگ ساخته شده است. توکن بومی این شبکه، با نماد اختصاری FIL نشان داده می‌شود. استفاده از WEB 3 به پروژه فایل کوین این امکان را می‌دهد که داده‌ها را بین افراد مختلف به اشتراک بگذارد. کاربران فایل کوین می‌توانند با به اشتراک گذاشتن فضای اضافی خود برای ذخیره اطلاعات با شبکه، در زنجیره ذخیره‌سازی اطلاعات مشارکت کنند و در ازای فعالیت خود، پاداشی در قالب ارز دیجیتال FIL دریافت کنند.

سیستم ذخیره‌سازی اطلاعات بر روی بلاک چین فایل کوین، به دلیل غیرمتمرکز بودن، هم به حفظ حریم شخصی کاربران کمک می‌کند و هم از انحصاری شدن دسترسی به داده‌ها جلوگیری می‌کند.

  • ارز دیجیتال بیت تورنت (BitTorent)

پلتفرم بیت تورنت پیش از توسعه ایده WEB 3 راه اندازی شده بود. بیت تورنت یک پلتفرم غیرمتمرکز و مخصوص اشتراک گذاری فایل‌ها است که با گذشت زمان، تبدیل به پلتفرمی بسیار پرکاربرد و محبوب شده است. جاستین سان، بنیان گذار ترون، در سال 2019 پلتفرم بیت تورنت را خریداری کرده است.

ارز دیجیتال اختصاصی این پلتفرم با نماد اختصاری BTT نشان داده می‌شود. بیت تورنت می‌تواند به عنوان واسطه‌ای بین تولیدکنندگان محتوا و مخاطبان آن محتوا عمل کند. این در حالی است که طرفین معامله در بیت تورنت برای خرید و فروش سرویس‌ها و امکانات، به هیچ شخص ثالث یا نهاد ناظری نیاز ندارند.

  • ارز دیجیتال کوزاما (Kusama)

پروژه ارز دیجیتال کوزاما در می 2018 راه اندازی شد. هدف کوزاما این بود که پلتفرمی مقیاس‌پذیر و سازگار برای توسعه دهندگان فراهم کند. در واقع کوزاما یک بستر برای آزمایش بلاک‌چین‌ها است. به طور مثال، توسعه دهندگان می‌توانند پیش از پیاده سازی ویژگی‌های جدید و ایجاد تغییرات در شبکه پولکادات، آن تغییرات را در بستر کوزاما آزمایش کنند.

ارز دیجیتال اختصاصی این پروژه با نماد اختصاری KSM نشان داده می‌شود. لازم به ذکر است که بنیان گذار کوزاما نیز، گوین وود، همان بنیان گذار اتریوم است.

معرفی بهترین ارزهای دیجیتال WEB 3

اگر تجربه خرید ارزهای مور علاقه‌تان، به طور مثال خرید اتریوم از آبان‌تتر را داشته باشید، حتماً می‌دانید که صرافی ارز دیجیتال آبان‌تتر با ارائه بیش از 300 ارز دیجیتال و با پشتیبانی 24 ساعته، در دسترس شماست و اگر مایل به خرید هریک از ارزهای دیجیتال WEB 3 باشید نیز، می‌توانید آنها را در صرافی آبان تتر بیابید.

در وب‌سایت این صرافی، به علاوه می‌توانید اطلاعات مفیدی مانند قیمت لحظه‌ای بیت کوین، قیمت سولانا، قیمت تتر و اطلاعات مشابه را نیز به دست آورید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید