0

معافیت نخبگان ایرانی خارج کشور از سربازی و جنجال‌های آن [+اطلاعیه ستادکل نیروهای مسلح]

معافیت نخبگان ایرانی خارج کشور از سربازی و جنجال‌های آن [+اطلاعیه ستادکل نیروهای مسلح]
بازدید 77


معافیت نخبگان ایرانی خارج کشور از سربازی با جنجال‌هایی همراه شده است که ستادکل نیروهای مسلح را مجبور به انتشار یک اطلاعیه کرد.
معافیت نخبگان ایرانی خارج کشور از سربازی از چند روز پیش تاکنون با واکنش‌های بسیاری در فضای مجازی و رسانه‌های کشور همراه شده است. بحث اصلی از آنجایی شروع شده که کاربران فضای مجازی این معافیت سربازی را به آقازاده‌ها نسبت دادند که در همین‌رابطه ستاد کل نیروهای مسلح اطلاعیه صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: احتمال اصلاح قانون سربازی ؛ 5 سال تعهد خدمت و حقوق درجه‌داری!

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

معافیت نخبگان ایرانی خارج کشور از سربازی دردسرساز شد

ستادکل نیروهای مسلح در اطلاعیه‌ای شرایط معافیت از خدمت سربازی نخبگان خارج از کشور را اعلام کرد؛ معافیتی که طی روزهای اخیر با واکنش‌های مختلفی از سوی مردم در شبکه‌های اجتماعی همراه شده است و برخی آن را مخصوص آقازاده‌ها دانسته‌اند.

به نقل از تسنیم، بنیاد نخبگان ستادکل نیروهای مسلح در واکنش به خبر انتشاریافته تحت عنوان «معافیت سربازی تعداد 110 نفر از متخصصان و کارآفرینان ایرانی مقیم خارج از کشور» که با قضاوت‌های متفاوتی از سوی افکار عمومی مواجه شد، اطلاعیه‌ای برای شفاف‌سازی هرچه بیشتر صادر کرده است.

بنابر اعلام این ستاد، طرح سربازی مشمولان نخبه ایرانی مقیم خارج از کشور از دی‌ماه سال 1399 براساس تفاهم‌نامه همکاری مشترک بنیاد نخبگان ستادکل نیروهای مسلح و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به مرحله اجرا درآمده است.

معافیت نخبگان ایرانی خارج کشور از سربازی دردسرساز شد

بر مبنای این طرح، سالانه تا سقف بسیار محدود از مشمولان نخبه ایرانی مقیم خارج از کشور، این نخبگان به‌ازای انجام یک پروژه تحقیقاتی یا فناورانه پیشرفته و انجام همکاری‌های تعریف‌شده با دولت، از تسهیلات تردد و نیز کارت معافیت خدمت وظیفه عمومی برخوردار می‌شوند و درواقع خدمت سربازی خود را در یک قالب علمی به انجام می‌رسانند.

هدف اصلی این طرح نیز استفاده از ظرفیت علمی نخبگان، متخصصان و کارآفرینان برجسته ایرانی مقیم خارج از کشور و تسهیل شرایط برای بازگشت این افراد به کشور عنوان شده است.

بنابر اعلام بنیاد نخبگان ستادکل نیروهای مسلح، مخاطبان طرح یادشده، اساتید و محققان برجسته ایرانی شاغل در دانشگاه‌ها و مراکز علمی تراز اول جهان با مدرک دکترای تخصصی، دانش‌آموختگان برتر دوره دکترای حرفه‌ای از دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی برتر دنیا و متخصصان و کارآفرینان فعال در مؤسسات شاخص علمی و فناوری یا شرکت‌های دانش‌بنیان معتبر بین‌المللی با مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ارشد هستند.

آن‌طور که در این اطلاعیه آمده است، مراکز بهره‌بردار از ظرفیت مشمولان یادشده شامل کلیه مراکز علمی و مؤسسات پژوهشی مورد‌تأیید وزارت علوم و بهداشت و نیز ستادهای توسعه فناوری‌های راهبردی وابسته به معاونت علمی ریاست‌جمهوری، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص معافیت نخبگان ایرانی خارج کشور از سربازی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید