0

مصوبه نظارت ساترا بر شبکه نمایش خانگی توسط رئیس جمهور ابلاغ شد؛ تیر خلاص دولت به VODها

مصوبه نظارت ساترا بر شبکه نمایش خانگی توسط رئیس جمهور ابلاغ شد؛ تیر خلاص دولت به VODها
بازدید 84


رئیس‌جمهور مصوبه نظارت ساترا بر شبکه نمایش خانگی را ابلاغ کرد. بدین‌وسیله رسماً شبکه نمایش خانگی به انحصار صداوسیما درخواهد آمد.

پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما به نقل از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتشار یک پست در یکی‌از شبکه‌های اجتماعی داخلی، اعلام کرد که مصوبات نظارت ساترا بر شبکه نمایش خانگی توسط رئیس جمهور ابلاغ شده است. طبق این خبر از هم‌اکنون تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط، مکلف به انجام مصوبات جدید هستند. لازم به ذکر است که با اجرایی شدن این مصوبات، علناً کنترل شبکه نمایش خانگی به انحصار صداو سیما درخواهد آمد. موضوعی که VODها مدت‌ها در برابر آن مقاومت می‌کردند.

بیشتر بخوانید: ساترا سانسور صحبت‌های دختر سردار سلیمانی را تکذیب کرد!

مصوبه نظارت ساترا بر شبکه نمایش خانگی ابلاغ شد

پیمان جبلی با انتشار یک پست به نقل از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد: «موضوع نظارت ساترا بر محتوای نمایش خانگی توسط رئیس جمهور به نهادهای مربوطه ابلاغ شده است.» جبلی نوشته:

به گفته دبیر محترم شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی، مصوبه این شورا در خصوص تثبیت نظارت صداوسیما بر نمایش خانگی توسط ریاست محترم جمهوری ابلاغ شد.

پیش از این شورای عالی انقلاب فرهنگی در آخرین جلسه خود در حضور رئیس‌جمهور تصمیم گرفته بود که وظیفه نظارت بر پلتفرم‌های صوت و تصویر فراگیر به صداوسیما محول شود.

مصوبه نظارت ساترا بر شبکه نمایش خانگی ابلاغ شد

همچنین طبق مصوبه این شورا مقرر شد تا لایحه‌ای برای ضابطه‌مند کردن ساخت و پخش محتوا در شبکه نمایش خانگی توسط دولت تهیه و برای تصویب به مجلس ارسال شود. این مصوبه و تصمیم عجیب شورای عالی انقلاب فرهنگی با واکنش‌های بسیار تندی از طرف کاربران و انجمن‌های مختلف مواجه شد.

انجمن صنفی VODها در واکنش به این مصوبه یک بیانیه رسمی در رابطه با نظارت صدا و سیما بر سکوهای انتشار صوت و تصویر فراگیر منتشر کرده و آن را مصداق بارز تعارض منافع برشمرده است. پیش از این انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدئویی آنلاین بارها نسبت‌به برخورد‌های ساترا با VODها و تشکیل مجمع رصتا انتقاد کرده بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره نظارت ساترا بر شبکه نمایش خانگی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: شهر سخت افزار

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید