0

مشکل آشفتگی چند متاورس در آینده

مشکل آشفتگی چند متاورس در آینده
بازدید 131

[ad_1]

اولویت‌های شرکتی متناقض، باعث آشفتگی متاورس شده و آن را به تجربه‌ای پراکنده‌تر تبدیل می‌کند؛ نه یک فناوری واحد.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از cnet، مارک زاکربرگ، مدیر متا، وعده‌ی یک متاورس یکپارچه را داده است؛ که با قلمروهای آنلاین سه بعدی کار می‌کند؛ بدون توجه به اینکه چه شرکتی آنها را ساخته است. اما به نظر می‌رسد در آینده تعداد زیادی از حوزه‌های دیجیتالی تکه تکه به وجود بیاید که همه‌ی آن‌ها ادعا می‌کنند متاورس هستند.

 آشفتگی چند متاورس

مارتا بنت، تحلیلگر Forrester، می‌گوید که متاورس، به محیط‌های سه بعدی اشاره دارد که شامل مناطق کاملاً دیجیتالی است که ما از طریق واقعیت مجازی یا VR و واقعیت افزوده یا AR از آن بازدید خواهیم کرد.

با هدست مناسب، می‌توانید بازی‌های ویدیویی همهجانبه را تجربه کنید، به خرید لباس بروید و یا تبلیغات و مسیرهای نقشه را در دنیای واقعی مشاهده کنید.

مسلماً، متاورس پیش از این در بازی‌های ویدیویی، اتاق‌های گفتگوی آنلاین و وب‌سایت‌ها وجود داشت؛ اما طرفداران متاورس می گویند که می‌توانند تجربه‌ای غوطه ورتری را ارائه دهند.

متاورس از زمانی که زاکربرگ، پرطرفدارترین حامی آن، در سال گذشته؛ نام و آینده‌ی شبکه اجتماعی خود را بر سر آن تعیین کرد؛ مورد توجه قرار گرفت.

وی معتقد است که برای استفاده‌ی کامل از پتانسیل متاورس، باید با هم همکاری کرد. زاکربرگ گفت، قابلیت همکاری و استانداردهای باز “باید از روز اول در متاورژن گنجانده شود”.

اما بیشتر پلتفرم‌های فناوری جدید با طراحی اختصاصی که توسط یک شرکت اداره می‌شود؛ ارائه می‌شوند.

مثلاً فناوری اپل برای مشتریانی که مک، آیفون، آی پد، اپل واچ و ایرپاد می‌خرند و مشترک Apple Music، Apple TV Plus و Apple Fitness Plus هستند، بهترین کارایی را دارد. برای مایکروسافت، بهره وری آفیس، لینکدین و بازی اکتیویژن بلیزارد احتمالاً در متاورس خود در اولویت است.

در واقع همه می‌خواهند متاورز خود را مالکیت و کنترل کنند و پس از رقابت با یکدیگر، خواهیم دید که چه کسی برنده خواهد شد.

اریک الکساندر، بنیانگذار Soundscape VR، پیش‌بینی می‌کند که مردم به متاورسی می‌روند که دوستانشان در آنجا معاشرت می‌کنند و یا متاورسی که کارفرمایشان راه‌اندازی می‌کند.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید