0

مسابقات بین المللی هوش مصنوعی و برنامه سازی با جایزه ویژه برگزار می‌شود

مسابقات بین المللی هوش مصنوعی و برنامه سازی با جایزه ویژه برگزار می‌شود
بازدید 20


رییس دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد مسابقات بین المللی هوش مصنوعی و برنامه سازی با جایزه ویژه برگزار می‌شود.

در نشست خبری که امروز در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شد، حمید ضرابی زاده رییس دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد مسابقات بین المللی هوش مصنوعی و برنامه سازی با جایزه ویژه 20 هزار دلاری برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: چگونه تکنولوژی لیزر ، فرآیند درمان سرطان را کنترل می‌کند [+ویدئو]

ضرابی زاده اعلام کرد:« دانشگاه صنعتی شریف دو مسابقه بزرگ بین المللی را در حوزه برنامه سازی و هوش مصنوعی در دستور کار خود قرار داده است.»

او در خصوص هدف برگزاری این مسابقه گفت:«این مسابقات با هدف ارتقای توان علمی کشور، گسترش ارتباطات بین المللی، کسب مرجعیت علمی در منطقه، گسترش مهارت‌های حل مساله و کارگروهی و ایجاد فرصت‌های شغلی برگزار می‌شود.»

وی افزود:« مسابقات دانشگاه صنعتی شریف در دو بخش برنامه سازی و هوش مصنوعی برگزار می‌شود. مسابقه برنامه سازی در ۴ سطح استانی، منطقه‌ای، ملی و جهانی است و برگزاری مسابقه در سطح استانی، در ۱۰ استان فراخوان داده ایم و این مسابقه از فروردین ماه ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد.»

رییس دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد:« دانشگاه شریف در بخش علمی، طراحی سوالات و برگزاری دوره‌های آموزشی برای شرکت کنندگان و معاونت علمی در فاز اجرایی و تأمین مالی جوایز کمک می‌کند.بعد از مسابقات استانی، سراغ برگزاری مسابقات در سطح ملی می‌رویم و پیش بینی می‌کنیم در این سطح ۲ هزار شرکت کننده داشته باشیم و بعد از آن مسابقات غرب آسیا برگزار خواهد شد.»

او در خصوص نحوه برگزاری این مسابقات توضیح داد:« مسابقات انفرادی در حوزه برنامه سازی در ۳ سطح مقدماتی، انتخابی و نهایی برگزار می‌شود.پیش بینی می‌کنیم در این بخش بین ۵ تا ۸ هزار نفر شرکت کننده داشته باشیم و مسابقات فینال اواسط پاییز سال آینده برگزار خواهد شد. این مسابقه در نهایت ۱۰۰ نفر برگزیده خواهد داشت که ۶۰ سهمیه را به شرکت کنندگان خارجی و ۴۰ نفر را به شرکت کنندگان ایرانی اختصاص داده ایم. به برگزیدگان این مسابقه ۱۵ هزار دلار اعطا خواهد شد.»

رییس دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف در پایان گفت:« پیش بینی می‌کنیم در مرحله مقدماتی حدود ۴۰۰-۵۰۰ تیم حضور پیدا کنند و در مرحله انتخابی نیز ۱۵۰ صعود خواهند کرد و در مرحله نهایی نیز ۱۰ الی ۱۵ تیم انتخاب خواهند شد. به تیم اول ۲۰ هزار دلار، تیم دوم ۱۰ هزار دلار و تیم سوم ۵ هزار دلار جایزه پرداخت خواهد شد.»

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره‌ی  مسابقات بین المللی هوش مصنوعی چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار روز را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید