0

مسئولین حاضر به ترک پلتفرم های خارجی فیلترشده نیستند!

مسئولین حاضر به ترک پلتفرم های خارجی فیلترشده نیستند!
بازدید 54


«رسول جلیلی» رئیس دانشگاه شریف ضمن انتقاد از نظر برخی مسئولان مبنی بر عدم ترک پلتفرم های خارجی در دوران ایجاد محدودیت‌ها بر اهمیت تولید محتوا تاکید داشت.

«رسول جلیلی»، رئیس دانشگاه صنعتی شریف طی حضور خود در همایش بین‌المللی فرهنگ و تربیت با موضوع «فضای مجازی و دانشگاه هوشمند» ضمن اشاره به تاثیر فضای مجازی در فرهنگ دانشگاهی بیان داشت: «امام فرمودند دانشگاه کارخانه ادمسازی است. در دانشگاه خیلی کم به این موضوع توجه می‌کنم. آدم سازی مستلزم تربیت است و تربیت قاعدتا با جهان بینی ما در هم تنیده شده است. منظور ما از تربیت، تربیت اسلامی و خدامحور است.»

جلیلی صحبت‌های خود را به این شرح ادامه داد: «بر خود می‌بالیم که مقاله داریم، انقدر فارغ‌التحصیل و دانشجو خروجی دادیم، اما هیچ وقت آمار ندادیم چه قدر آدم خوب تربیت کردیم. وقتی اسم تربیت می‌آید فرهنگ پایدار می‌شود اگر در دانشگاه چهار کلمه‌ی آموزش، پژوهش، فناوری و فرهنگ را مدنظر قرار دهیم، فرهنگ مظلوم‌ترین و مهم‌ترین است.»

وی ضمن تاکید بر نقش مهم فرهنگ در فضای مجازی اعلام داشت: «فرهنگ در فضای مجازی قله تاثیر شبیه خون فرهنگ است که بهره‌برداری انقلاب از دو دهه قبل آن را مطرح کردند و ما آنرا جدی نگرفتیم. حکمرانی فرهنگی از طریق فضای مجازی بر جامعه ما سیطره پیدا کرده است.»

وی ضمن اشاره به اتفاقات پاییز 1401 و همزمانی آن با حکمرانی فضای مجازی افزود: «اتفاقات پاییز 1401 نتیحه جدی نگرفتن حکمرانی فضای مجازی در فرهنگ بود. نتیجه آنکه می‌گویند سکو را رها کن! موضوع از حکمرانی فرهنگی فراتر رفت و به صاحبان سکو‌ها تسری پیدا کرد و تبدیل به حکمرانی سیاسی و رسانه‌ای شد. در همین سکو‌ها (پلتفرم) سلاح فروختند؛ چه کردیم که این چنین شد؟ رها کردیم.»

بیشتر بخوانید: میرسلیم: نظر مردم مهم نیست، اینستاگرام باید فیلتر باشد چون فاجعه‌ است!

عدم ترک پلتفرم های خارجی فیلترشده توسط مسئولین

وی ضمن انتقاد از عدم ترک پلتفرم های خارجی فیلترشده توسط مسئولین اعلام کرد:

«مسئولین ما هنوز از سکوی دشمن استفاده می‌کنند و حاضر نیستند بیرون بیایند و چون مسئولان و نمایندگان حاضر نیستند از سکوی دشمن بیرون بیایند، زندگی مردم را در سکوی دشمن شکل می‌دهند همان‌هایی که می‌گویند این عکس را بگذار آن را نگذار.»

ترک پلتفرم های خارجی

رئیس دانشگاه شریف در واکنش به مسئله اهمیت محتوا در مقابل سکو (پلتفرم) اظهار داشت: «برخی مدیریت کلان کشور مقاله نوشتند و گفتند سکو مهم نیست، سکو ما دیگران باشد ما محتوا تولید کنیم که اشتباه بزرگ همینجا بود آن‌ها می‌گفتند سکوی مفت و خوب را قدر بدانید. بیاید محتوا بریزد و حظ کنید. در این پلتفرم، فحش‌های 1401 ما را به حظ رساند.»

رئیس دانشگاه شریف ضمن تاکید بر نقش فعال فضای مجازی در تمام ابعاد شئونات اسلامی افزود: «ابتدا قبول کنیم که فضای مجازی در تمام شئون اسلامی نقش مهم را ایفا می‌کند. ما باید تنظیم گری کنیم و از آن نترسیم. چاره‌ای نداریم جز اینکه فضای مجازی خودمان را در دانشگاه خودمان داشته باشیم.»

وی در پایان ضمن اشاره به واکنش حکومت آمریکا به فعالیت‌های تیک‌تاک گفت: «این روز‌ها برخوردی که حکومت امریکا با تیک‌تاک کرد یک درس بزرگ بود.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص عدم ترک پلتفرم های خارجی فیلترشده توسط مسئولین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید