0

مرد ایده‌آل از نظر هوش مصنوعی چه شکلی است؟ [+تصاویر]

مرد ایده‌آل از نظر هوش مصنوعی چه شکلی است؟ [+تصاویر]
بازدید 103


مرد ایده‌آل از نظر هوش مصنوعی باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟ بلندپروازی تکنولوژی هوش مصنوعی این‌بار ظاهر مردان را هدف قرار گرفته است.

مرد ایده‌آل از نظر هوش مصنوعی باید دارای ویزگی‌هایی خاصی باشد تا به‌نظر جذاب دیده شود. تکنولوژی هوش مصنوعی مدتی‌ست که بیش‌از حد وارد حریم خصوصی انسان‌ها شده و کارهایی انجام داده که دیگر فعالیت‌های انسانی خیلی جذاب به‌نظر نمی‌رسند. این فناوری پیشرفته پس‌از آن همه حرف‌وحدیث که با تصویرسازی‌های خود بوجود اورد، این‌بار به سراغ آقایان را و خصوصیات مردان ایده‌آل را معرفی کرده است.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

بیشتر بخوانید: دانلود بازخوانی آهنگ شجریان با صدای بیلی آیلیش توسط هوش مصنوعی [+فایل صوتی]

مرد ایده‌آل از نظر هوش مصنوعی باید این خصوصیات را داشته باشد

این روزها در پی هرچه داغ‌تر شدن تب هوش مصنوعی، تصاویر مختلفی که ساخته هوش مصنوعی‌اند، در فضای اینترنت دست به دست می‌شوند؛ از تصاویر هنری حیرت‌انگیز تا عکس‌هایی که بیشتر فرد را به خنده می‌اندازند. خروجی تازه برخی از ابزارهای تولیدکننده عکس مبتنی بر هوش مصنوعی درمورد مرد ایده‌آل ولی پیام متفاوتی دارد.

اخیراً گروهی با نام Bulimia Project که در زمینه اطلاع‌رسانی درباره یک اختلال تغذیه به‌خصوص فعالیت می‌کند، دست به امتحان ایده‌ای جالب زده است؛ اینکه ببیند ابزارهای تولید تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی چه تعریفی از یک مرد کامل دارند؟

مرد ایده‌آل از نظر هوش مصنوعی باید این خصوصیات را داشته باشد

گروه مذکور از ابزارهای مطرحی نظیر استیبل دیفیوژن، میدجورنی و Dall-E 2 که نوشته را به تصویر تبدیل می‌کنند، تصویر مرد ایده‌آل در سال 2023 طبق معیارهای شبکه‌های اجتماعی را خواسته‌اند. این ابزارها هم همان‌طور که مشاهده می‌کنید، تصاویری غیر واقع‌گرایانه از یک مرد کامل را ارائه داده‌اند و به‌گفته این گروه، این تصاویر بیشتر از مرد واقعی، یادآور «نسخه‌های فتوشاپ‌شده بدن‌سازها» بوده‌اند.

مرد ایده‌آل از نظر هوش مصنوعی باید این خصوصیات را داشته باشد

تیم Bulimia Project می‌گوید در 40 درصد تصاویر تولیدی هوش مصنوعی بدن‌هایی غیر واقع‌گرایانه به‌نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در 53 درصد تصاویر، رنگ پوست سبزه و در 37 درصد تصاویر، رنگ مو بلوند مشاهده شده است.

همان‌طور که در گذشته آثاری از جهت‌گیری‌های جنسیتی یا نژادی در ابزارهای هوش مصنوعی به‌چشم خورده بود، در این اینجا هم این ابزارها بیشتر به نمایش بدن‌های غیر واقع‌گرایانه از مردان تمایل داشته‌اند. البته با ترویج استانداردهای غیر واقعی در شبکه‌های اجتماعی، جای تعجبی ندارد که ابزارهای مبتنی بر AI چنین تصاویری را از یک مرد کامل ارائه بدهند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ ایده مرد ایده‌آل از نظر هوش مصنوعی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید