0

مدیرعامل AMD: هوش مصنوعی در آینده صنعت تراشه را قبضه می‌کند

مدیرعامل AMD: هوش مصنوعی در آینده صنعت تراشه را قبضه می‌کند
بازدید 61

[ad_1]

مدیرعامل AMD معتقد است که تکنولوژی هوش مصنوعی قادر است در آینده صنعت تراشه را قبضه کند. ظاهراً غول تراشه‌سازی جهان قصد استفاده از این فناوری را دارد.

لیزا سو، کارآفرین موفق و مدیرعامل غول تراشه‌سازی جهان AMD، ضمن اشاره به بهره‌گیری این شرکت از فناوری هوش مصنوعی در محصولات آینده خود، عنوان کرد که این فناوری در آینده صنعت تراشه را قبضه می‌کند. البته وی تنها کسی نیست که به ذکر این موضوع پرداخته است چرا که شرکت‌های دیگری نیز مانند اینتل با همکاری مایکروسافت قرار است هوش مصنوعی را به نسخه‌های بعدی ویندوز بیاورند.

بیشتر بخوانید: مایکروسافت تراشه هوش مصنوعی اختصاصی خودش را می‌سازد؛ رقابت با AWS داغ‌تر می‌شود

تاثیر هوش مصنوعی در صنعت تراشه

AMD مثل سایر شرکت‌های بزرگی که تراشه طراحی می‌کنند، از مدتی قبل هوش مصنوعی را برای طراحی تراشه‌هایش به‌‌کار گرفته است. لیزا سو، مدیرعامل این شرکت اعتقاد دارد ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی در نهایت بر صنعت طراحی تراشه مسلط خواهند شد زیرا پیچیدگی‌ پردازنده‌های مدرن به‌طور تصاعدی در حال افزایش است.

سو در کنفرانس جهانی هوش مصنوعی (WAIC) که در شانگهای برگزار شد، توضیحاتی درمورد غالب‌ شدن هوش مصنوعی در بخش‌های خاصی از روند طراحی تراشه‌ ارائه داد. مدیرعامل AMD همچنین به نیاز همکاری‌های داخلی برای ساخت تراشه‌های بهتر در آینده تأکید کرد.

تاثیر هوش مصنوعی در صنعت تراشه

جنسن هواهنگ، مدیرعامل انویدیا و مارک پیپرمستر مدیر ارشد فناوری‌ AMD نیز خاطرنشان کرده‌اند که توسعه‌ تراشه، برنامه‌ای ایده‌ال برای هوش مصنوعی است. تیم قرمز درحال‌حاضر از هوش مصنوعی در طراحی، آزمایش و تأیید پردازنده‌هایش بهره می‌برد و تصمیم دارد استفاده از فناوری مذکور را در برنامه‌های طراحی تراشه‌ آینده‌ خود گسترش دهد.

پیپرمستر درماه می به TomsHardware گفت:

«درحال‌حاضر AMD از هوش مصنوعی در طراحی تراشه بهره می‌برد. فناوری مذکور به‌خصوص در مرحله‌ Place and Route مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مرحله برای بهبود عملکرد و بهینه‌سازی مصرف انرژی، بهترین جایگاه را برای بلوک‌های فرعی در نظر می‌گیرد. توانایی هوش مصنوعی در تکرار مداوم و یادگیری الگوها، سرعت روند دستیابی به چیدمان بهینه را به‌میزان درخورتوجهی افزایش می‌دهد و در نتیجه عملکرد و کارایی بهبود می‌یابد. هوش مصنوعی حتی در بخش‌های مهم‌تر طراحی تراشه مثل طرح‌ ریزمعماری‌ها نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.»

هوش مصنوعی همچنین در مجموعه‌های راستی‌آزمایی به‌‌کار گرفته شده تا زمان موردنیاز برای شناسایی باگ‌ها در فرایند توسعه‌ پردازنده‌ها، از مرحله‌ طراحی تا تأیید و اعتبارسنجی، کاهش یابد. این فناوری به تولید الگوهای آزمایشی نیز کمک می‌کند، زیرا با وجود میلیاردها ترانزیستور در طراحی تراشه، اطمینان از انجام آزمایش‌های جامع برای تضمین بی‌عیب بودن محصول بسیار ضروری است. هوش مصنوعی توانایی بسیار بالایی در یادگیری از نتایج اجرای تست‌های متوالی، شناسایی مشکلات و تغییر تمرکز آزمایش‌ها به رفع مشکلات دارد و این ویژگی باعث افزایش چشمگیر سرعت روند طراحی تراشه می‌شود.

تاثیر هوش مصنوعی در صنعت تراشه

هوش مصنوعی در پشتیبانی و کمک به طراحی تراشه، نقش محوری دارد. سازندگان برتر ابزارهای اتوماسیون طراحی الکترونیکی (EDA) یعنی Cadence، Ansys و Synopsys نرم‌افزارهای مجهز به هوش مصنوعی به مشتریان خود ارائه می‌دهند و البته به‌نظر می‌رسد Synopsys درمورد ابزارهای مجهز به‌ هوش مصنوعی، نسبت‌ به رقبا کمی جلوتر است.

Synopsys اوایل سال جاری Synopsys.ai را راه‌اندازی کرد که درواقع به‌عنوان اولین راهکار EDA مبتنی‌بر هوش مصنوعی شناخته می‌شود. توسعه‌دهندگان می‌توانند با این ابزار از هوش مصنوعی در تمام مراحل ساخت تراشه از جمله معماری، طراحی و ساخت استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ تاثیر هوش مصنوعی در صنعت تراشه چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید